Vylepšený Peugeot 5008 dorazil do ČR. I v základu je vybaven opravdu slušně

Nedlouho po modernizaci už Peugeot zveřejňuje ceník vylepšeného 5008. Jak si sedmimístné SUV cenově vede s poslední technikou uvnitř?

Na začátku září se Peugeot rozhodl uvést modernizaci svých SUV 3008 a 5008, které se od dřívějška liší hlavně aktualizovaným designem zapadajícím do modelové řady nejnovějších modelů značky a také přináší novou výbavu uvnitř. Ceníky jsou už venku a nejdříve se podíváme na větší, až sedmimístné SUV, u něhož Peugeot s uvedením na trh nabízí zvýhodnění až 75.000 Kč.

Po stránce motorizací nepřinesla modernizace 5008 žádné změny, takže hlavní stavebním kamenem nabídky SUV jsou benzinový tříválec 1.2 PureTech a naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi o síle 130 koní (96 kW). V případě základní výbavy Active je k mání výhradně manuální šestistupňová převodovka, kdy 5008 začíná na akční ceně 605.000 Kč (1.2 PureTech), respektive 645.000 Kč (1.5 BlueHDi).

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

V základu 5008 čekejte šest airbagů, paket Safety včetně tempomatu s omezovačem rychlosti, varování při opuštění pruhu, detekce překážek před vozem s krizovým brzděním, funkce rozpoznávání značek, dešťového a světleného senzoru či samostmívacího zrcátka, dále 8palcový dotykový infotainment, 12,3palcový digitální přístrojový štít, multifunkční kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy vzadu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, zadní parkovací asistent, přední LED světlomety a zadní full-LED svítilny, látkové čalounění a také 17palcová litá kola. Určitě potěší, že třetí řada do podlahy sklopných či vyjmutelných sedadel je standardem u všech výbav 5008.

Pokud chcete u nejnižší výbavy automatickou osmistupňovou převodovku, musíte si připlatit za rozšiřující výbavu Active Pack, který od akčních 670.000 Kč (1.2 PureTech) kromě zmíněného automatu přihodí i zadní parkovací kameru a přední parkovací senzory nebo rozhraní Apple Car Play a Android Auto pro infotainment. Balíček je nicméně dostupný i pro motorizace s manuální převodovkou (od 620.000 Kč).

Nový Peugeot 508 PSE oficiálně: Ostrý plug-in hybrid má 360 koní i jako kombi

Nový Peugeot 508 PSE oficiálně: Ostrý plug-in hybrid má 360 koní i jako kombi

Stejná nabídka motorizací již doplněná o automatické převodovky pokračuje u střední výbavy Allure (od 670.000 Kč, 1.2 PureTech), která přidá také větší 10palcový infotainment s navigací, 18palcová litá kola, zatmavená zadní okna, hliníkové střešní nosiče, rozšířený balíček asistentů Safety Plus a specifické doplňky na karoserii. Rovněž Allure lze rozšířit na doplňkový Allure Pack (od 700.000 Kč, 1.2 PureTech) zajišťující i bezklíčový přístup nebo ambientní osvětlení interiéru. Především ale uvádí také možnost výkonnější naftové motorizace 2.0 BlueHDi (176 k/130 kW) s automatem od ceny 850.000 Kč.

Vrcholná výbava GT (od 805.000 Kč, 1.2 PureTech) je poté nabízena se všemi výše zmíněnými motory, již výhradně s automatickou převodovkou, a doplněna také o benzinový čtyřválec 1.6 PureTech (180 k/133 kW) od 865.000 Kč. Standardem je adaptivní tempomat, adaptivní full-LED světlomety, bezrámečkové zpětné zrcátko, možnost jízdních režimů, čalounění Alcantarou, dva USB porty vzadu, černě lakovaná střecha a specifické GT prvky na karoserii.

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

I GT lze rozšířit na GT Pack, dostupný je však pouze s nejsilnějšími motory 1.6 PureTech (od 935.000 Kč) a 2.0 BlueHDi (od 985.000 Kč) s automatickými převodovkami. Navíc přichází automatický parkovací asistent, prémiové audio Focal s devíti reproduktory, 19palcová kola či elektricky nastavitelná ergonomická sedadla vpředu s vyhříváním a masážní funkcí.

Modernizace Peugeot 5008: Technická data a české akční ceny
Motor 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi 1.6 PureTech 2.0 BlueHDi
Palivo Benzin Nafta Benzin Nafta
Zdvihový objem [cm3] 1199 1499 1598 1997
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96/5500 96/3750 133/5500 130/3750
Točivý moment [N.m/min] 230/1750 300/1750 250/1650 400/2000
Převodovka 6M(8A) 6M(8A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 188 191(190) 219 215
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9(10,2) 11,1(11,8) 8,3 9,2
Spotřeba [l/100 km] 6,4(6,7) 5,1(5,4) 7,1 6,3
Provozní hmotnost [kg] 1504(1505) 1590(1611) 1596 1682
Akční cena Active [Kč] 605.000 645.000 - -
Akční cena Active Pack [Kč] 620.000
(670.000)
660.000
(710.000)
- -
Akční cena Allure [Kč] 670.000
(720.000)
710.000
(760.000)
- -
Akční cena Allure Pack [Kč] 700.000
(750.000)
740.000
(790.000)
- 850.000
Akční cena GT [Kč] -
(805.000)
-
(855.000)
865.000 915.000
Akční cena GT Pack [Kč] - - 935.000 985.000

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků