Vylepšený Peugeot 308 dorazil do Česka. Výbavou si polepšil, ušetří až 121.000 Kč

70 komentářů

ISit
16. října • 10:23

Mam 308 hatchback (1.5 BlueHDi, 8 st aut), je to slusne auto s dobrym podvozkom (aj ked to nie je multilink). Motor je pruznejsi a tichsi ako 1,6 TDi a aj automat je lepsie vyladeny ako napr. 7st DGS (suche spojky) v Leon-e ktory som mal predtym. Diesel samozrejme nie je motor na jazdenie po meste...Maly volant je fajn ale pri dlhsich jazdach trochu unavny. Poloha za volantom je v pohode (casto kritizovany iCockpit). Ano, chybaju prakticke doplnky ako vacsie ulozne schranky, ci rozne haciky v batozinovom priestore. Spolahlivost ukaze az cas, hlavny problem asi bude so vsetkymi 'zelenymi' technologiami (AdBlue, filter pevnych casti, katalicka reduckia a pod). Nemam pocit ze nove konkurencne modely (Golf, Octavia, Leon) priniesli zasadne nieco nove (okrem zvysenia ceny), vsetky sa zamerali hlavne na digitalizaciu ale jazdne budu na tom takmer rovnako (ak nie horsie) ako modely z r.2012/13. Jediny problem s 308 ktory aktualne mam je absencia aktualizacie mapovych podkladov v stavanej navigacii (TomTom). Peugeot deklaruje 4 bezplatne aktualizacia rocne ale posledna dostupna bola z augusta 2019!

Rejpal
16. října • 12:39

Ty aktualizace u PSA map chodi s pomerne velkym zpozdenim oproti datu mapovych podkladu (ale to dela TomTom vsude). Ale minimalne 3x do roka opravdu pristavaji.Akorat me stve u navigace "smerujte vpravo" a "smerujte vlevo" - jsem zvedavy, jestli je to u letosnich modelu porad stejne (aktualizace softwaru s tim zatim nic neudelala).

Q
14. října • 19:36

V ceníku mě překvapily dvě věci.
Víceméně nejde za nic přeplácet. K dispozici je jen několik pevně daných konfigurací, tak jako to mají asijské automobilky.
Nabídka laků čítá pouhých 7 (slovy sedm) laků. Z toho 5 jsou "odstíny šedi".
Pokud k tomu připočteme velmi chabou nabídku motorizací, tak z toho vyplývá, že Peugeot asi u modelu 308 vzdává boj o soukromé zákazníky. Trochu se obávám, jak bude celá nžší střední třída vypadat v roce 2030.

Shimi
14. října • 19:54

Q: 2030? To už tu nebudeme, páč přiletí se svou flotilou Aštar Šeran (Petr.r) a všechny nás zachrání. Ne, teď vážně, je to šílené. Mít ve 21. století v C segmentu jako vrcholnou benzínovou motorizaci 1.2 R3 je smutné. A přesto se najdou tací, co tento v principu technický nedodělek ještě chválí. Psychologie je opravdu všemocná, naprosto paradoxní situace.

Allamarein
14. října • 21:07

Smutné je tvé pravěké myšlení.

Shimi
14. října • 21:22

Mpolan (Allamarein): Přesně jsem věděl, že se jako potrefená husa ozveš. Návnada o "3válcovém nedodělku" zabrala dokonale. Ty jsi opravdu jednoduchý človíček. A mimochodem, já mám až takové pravěké myšlení, že jsem si koupil už před skoro 11 lety přeplňovaný benzín :-D:-D Jako obvykle ti stačí jedna reakce na to, abys tu ze sebe udělal totálního dementa.

Allamarein
15. října • 7:25

Tvůj mindrák je nekonečný, a tvá paranoia zjevně neléčitelná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kvido
15. října • 7:55

Mpolane, nevím zda jsi se začal úspěšně léčit s bipolární poruchou nebo jsi jen uklouzl na hajzlu a majznul se o umyvadlo do palice, o tvé identitě nemá nikdo pochyby. :-D

Allamarein
15. října • 12:27

Měnit si přezdívku jen aby to vypadalo jako jiný člověk je trapné...

Ruman001
14. října • 20:22

no 3 válce dává už i bmw..holt taková je doba...rozhoduje ale to, co ten motor vydrží a ne, jestli je to nedodělek....například takový motor v M5 E60 s výkonem 510 ps by se dal označit za totální křáp, ale asi v době výroby a uveení na trh by to nikoho nenapadlo...

Kolousek001
14. října • 16:42

Neskutečně kolik je tu v diskusi odborníků a pitomců xD
Prý 308 je v současnosti bez motoru, nafta je nesmysl....Tak určitě a proto má 308 tak výborné prodeje, že nechvatají s novou generací a proto se po těchto motorech všude jen zapráší. Nebo jako koncern dává do aut něco jiného? A to 1.0 Tsi je mnohem horší jak toto a třeba do Scaly což je konkurent 308 už ani nic jiného nekoupíte, protože lidi by doslova vraždili po litrovém tříválci a jinak povedený 1.6 TDI se prostě neprodával.Osobně i 308 mám, rok 2015, 1.6 HDi a to ten nejslabší - jen 92 koní a nemůžu si stěžovat. Výborné auto, které po právu vyhrálo auto roku a co se týče motoru, tak paráda, spolehlivý, nenáročný, stačí jen měnit olej a vynikající spotřeba je jen bonus a na to jak má malý výkon tak jede skvěle.
Nový 1.5 eHdi je samozřejmě ještě mnohem lepší.

Bambus
15. října • 8:39

Ja mam 308sw z roku 2017, priamo od dealera s 30 tisic km ma stal 14 000€ s dozivotnym servisom zdarma (predpisany servis), vybava allure, 1.2 puretech 96kw (manual, skoda no, automat v ponuke nemali vtedy priamo k odberu), full ledky, kamera, senzory, navigacia, dazdovy svetelny senzor, udrziavanie v jazdnom pruhu funguje celkom dobre...jedine co tam chyba je tusim AEB z tych modernejsich kompaktov nizsej strednej triedy (v tom roku tusim prisla nova i30 s takou bezpecnostou v zaklade) a este nemam vyhrievane sedacky (co chyba skor manzelke)v nejakej fabrike vyrabaju tieto puretechy, na kusy sa bavime o statisicoch rocne a nestihaju vyrabat, je to kombinaciou spotreby, vykonu a spolahlivosti najlepsi trojvalec na trhu (uz overeny casom), mojich 130k ide fakt slusne, maximalka 210km/h...proste v nasich podmienkach 130-140km/h na dialnici aj plne nalozena 4clenna rodina nie je problemci je nejaky zaostaly ten model oproti konkurencii...hmm co ja viem, ked vidim zakladnu cenovku napriklad Leonu a co ponuka navyse tak ani nie (kamos kupoval rok predo mnou konciacu novu ceed SW za 12 800€ co je model z roku 2012 tusim, oproti tomu je 308 uplne inde)...tiez mam 600+ litorvy kufor ako v oktavke, krasny razvor (jeden z najvacsich v triede), vsetko funguje ako matomu autu objektivne chyba len zopar praktickych detailov ako schranka na slnecne okuliare (tie pouzivam castejsie ako full ledky kedze po zotmeni/na neosvetlenych cestach jazdim minimalne) a nejake haciky v kufri na nakupne tasky...haky na sietovy program tak ale aspon su, co som vyriesil "profi" sietovym programom za 10€ z kauflandu

Q
14. října • 19:45

Nechci nějak obhajoval Scalu, je to taková "švindlovaná" nižší střední třída. Ale co se týče motorizací, tak je u ní k dispozici 1.5 TSI 110 kW. Na to Peugeot nemá adekvátní odpověď. Záleží samozřejmě na preferencích. Někdo chce do auta lepší výbavu, někdo chce do auta lepší motor. Já jsem spíše ta druhá kategorie.

Allamarein
14. října • 21:06

U 308 je stále k dispozici ta šestnáctistovka, akorát se neprodává u nás, protože o ni nebyl prostě zájem. U Scaly ta patnáctistovka je nutností, když další dva motory odpovídají jen tomu základnímu u Peugeotu.

Q
15. října • 7:23

Díval jsem se do německého a francouzského konfigurátor a nic takového jsem tam nenašel. Taky tam mají jen 1.2 Puretech a 1.5 HDi. Osekani nabídky motorizací udělal i Opel u Astry, takže zřejmě je to trend v koncernu PSA.

Kvido
15. října • 7:53

Taky je zajímavé, že Astru osadili cvt. Tak bude zajímavé, zda Peugeoti přejdou na dvojspojku od power train, jak v minulosti prohlásili nebo už je vše jinak bude se jezdit s cvt. Ta se čím dál více prosazuje jako levný automat.

Pikus
14. října • 22:47

Ta sestnactistovka není k dispozici ani v Německu...takže asi konci na emise a nebo bude kdo ví kdy. V rámci cenově hladiny 308sw může jít proti H/K, kde mi ale přijde, se díky 1.5tgi má H/K vyhodu.

Shimi
14. října • 21:53

Mpolan (Allamarein): Je dobře, že jsi potvrdil, že na 1.5 TSI nemá o půl třídy větší 308 na našem trhu odpověď. Ta zmínka o 1.6, která se ale u nás jak na potvoru neprodává, je geniálně debilní :-D

Allamarein
15. října • 7:24

O půl třídy větší? Děláš si legraci, že jo?

p 22
14. října • 18:14

308 nie je adekvátna konkurencia Scaly.Tam je konkurencia etalón Golf a v predajoch voči Golfu je to mizerné.

14. října • 19:06

Díky za info. Měl jsem z celodenního deště trochu mrzutou náladu. Ale vaše tvrzení, že Scala je konkurenci Golfa, mi opravdu rozesmálo. 😃

pacho
14. října • 19:19

daj si studenú sprchu, a potom si to ešte raz prečítaj a možno pochopíš. To, že skal je konkurent golfu, hlása samotná škoda. 308, je priamý konkurent golfu, a 308sw, je priamý konkurent oktávie komby.

14. října • 21:14

To že něco hlásá Škoda ještě neznamená, že to tak je reálně. 😃

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
14. října • 21:29

Přečti si to ještě jednou. A nebo raději 3x. Snad to konečně pochopíš.

Allamarein
14. října • 17:00

Já mám docela slušně vyzkoušený právě ten tříválec, jak v atmosférické, tak v základní turboverzi. Motor je dost živý, rozhodně o třídu lepší, než litrové tříválce VW nebo Hyundai. A jak je psáno výše, papíroví honiči plácají o 1,6 THP, ale reální kupci o ten motor zájem nemají.

Gouda
14. října • 17:11

Napíšete mi prosím něco k té atmosférické verzi 1.2? Je to použitelné pro 208 nebo je to prostě slabota, se kterou se člověk natrápí i ve městě. Auto by bylo pro pár šedesátníků, kteří jezdí hlavně okresky. Současné auto turbo nafta 2.2 litru, takže přechod by byl poměrně bolestivý :-/ Dík.

Ruman001
14. října • 19:02

Ptáte se na atmo verzi....tu nemám, ale ve 5008 mám 1,2 turbo, najeto 135 000 km a zatím akorát jeden menší problém..vadné doběhové chladící čerpadlo od turba(2000 díl, 5000 práce v origo servisu)....mimochodem značkový servis je dost drahý, oleje(10-15tkm interval), filtry a svíčky si dělám od začátku sám...jede to tak akorát, ani pomalu, ani rychle...spotřeba průmer 7,2...

kari
15. října • 14:29

5008 s 1,2 :-D ty jsi dobrý masochista. Pak se nyní čemu divit, když si někdo koupí tohle do 5008. To už bylo horší snad jen Mondeo s 1,0 R3 :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
16. října • 12:33

5008 s Puretech 1,2 133 jezdi bezvadne.

Jiřík
14. října • 19:39

Prosím Tě, mám novou 208 s turbem.Čerpadlo jsem slyšel dochlazovat jen jednou v začátku.Jak jsi poznal že je vadné?Běží to vždy po vypnutí zapalování?Servis tvrdí,že si to řídí řídící jednotka, ale já mám pocit, že to nefunguje.Ani v létě to teď nespínalo.Dík za radu

Allamarein
14. října • 17:43

Nemohu moc mluvit za novou 208, s tou jsem najel asi 10 km v turboverzi 74 kW, ale v minulé generaci 208 to byl skvělý motor. Ve městě je dost hbitý, mimo město se s ním jede hladce a bez problémů, má i slušný výkon na předjíždění (60 kW není zase tak málo na lehké auto), na dálnici dobrý tak do 120 km/h. Ne, že by nejel více, ale chuť zrychlovat už není tak velká. V té 208 byl trošku hlučnější, ale není to chyba motoru, jako spíš samotného auta kvůli menšímu odhlučnění. V 308, 2008 nebo v nové 208 ta turboverze vůbec není slyšet.

Gouda
14. října • 21:09

Díky za info. Bylo by to pro rodiče, kteří většinou jedou trasy tak 2-5 km, takže moderní turbo motor s přímým střikem postrádá smysl. Určitě nějaký nepřímý vstřik, tak mě napadla ta 1.2 od pažouta.

p 22
14. října • 15:48

Lehká modernizace tj. ďalší facelift ? Čo chce v kľúčovom segmente pre rodiny predávať Peugeot keď má sedemročný model bez normálneho motoru a ďalšia generácia je v nedohľadne.Veď konkurencia ako Corolla,Mazda 3,Megane,Golf,Octavia,Leon,Focus alebo i30 má omnoho novšie a modernejšie autá s daleko lepšou ponukou motorizácii.Nedá sa povedať že 308 je škaredé auto ale technicky už je dosť zastaralé.

neodborník
14. října • 22:21

..... Tak pravil odborník teoretik dle nastudovaných reklamních materiálů ....

Allamarein
14. října • 16:57

Nová generace přijde příští rok, a ta současná modernizace je hlavně na sladění vybavení interiéru s ostatními modely řady, jinak jsou úpravy neznatelné.
To auto samozřejmě není vůbec zastaralé, je zcela odpovídající současné době. Je něco konkrétního, co ti na něm připadá "zastaralé", nebo prostě jen tak plácáš z hloupé nenávisti?

Ffff
14. října • 16:52

Technicky zaostalé? Co je na něm oproti zmíněným konkurentům technicky zaostalé????

Rossi
14. října • 18:36

Třeba kolega myslel infotainment, amientní osvětlení, nebo schránku na deštník, netuším. Nebo softwarové vychytávky, za které si musíte každý rok znovu a znovu platit (nový způsob přivýdělku u VW group).
Nejsem fanouškem žádné konkrétní značky, ale co se techniky týče, tak aspoň u spalováků celkem dlouho platí, že mimo kvalitu zpracování dělá dobré auto podvozek + motor, popř. celkové sladění s převodovkou (především automatickou). Peugeota jsem narozdíl od příbuzných nikdy nevlastnil a moc nejsem příznicem jejich "kokpitu", ale jel jsem zhruba 3-4(?) roky starý 308 SW a co do jízdních vlastností a projevu motoru nemůžu mít na to auto špatného slova.
Všem kritikům bych poradil: projeďte se, zkoušejte, porovnávejte a pak hodnoťte a pište vaše osobní a hlavně konkrétní poznatky :). Mějte se pěkně !

p 22
14. října • 18:04

Napr.podvozok /tj.viacprvok,XDS/,radenie,riadenie alebo výkon.

Ffff
14. října • 18:10

Řazení řízení tam určitě výrazný rozdíl nebude. Tam je trošku odskocena tak mazda nebo focus. Víceprvek má v základu myslím pouze corolla jinak nikdo. 1.2 puretech je vynikající motor. Placate nesmysly.

majkom
16. října • 0:00

Viceprvek ma v zakladu i30/ceed

p 22
14. října • 18:21

Jediný použitelný benzínový motor mali v 308 GT 1.6 THP a aj ten museli stiahnuť lebo bol problémový.Ja som mal možnosť šoférovať 1.6 HDI s manuálom a to auto dosť plávalo a prevodovka bola dosť gumená.2.0 HDI sú vraj dobré motory ale keď sa bavíme o benzínových motoroch tak v podstate nie je o čom lebo použitelný benzínový turbo štvorválec nie je v ponuke a to ešte nebola reč o i-cokpite.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
14. října • 19:12

1,6 THP nestiahli kôly problémom, ale kôly emisiam . To , že auto pláve zasa len trepeš sprostosti. Skús si pozrieť losí test, kde v pohode 82km, kde oktávia ani golf sa nechytá. kdesi okolo 72km, čo je dosť podstatný rozdiel. Čo sa týka prevodovky, tak možno pri 5° starej je to ešte možné, ale 6°je určite presnejšia ako má VAG. Neporovnatelný je automat, kde do 308, dávajú hydromenič. Napr. do octávioe, ktoré predávajú v austrálii, dávajú hydromenič, lebo tú skackavu DSG, ba tam nik nekúpil.

Pro Pacha
14. října • 21:34

Vážený Pacho, když do každého příspěvku taháš koncern, aniž by to někoho zajímalo, došel jsem k závěru, že jsi tajný ctitel německých vozů a Peugeota moc rád nemáš. Proto ti posílám potěšující odkaz:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/britove-vybir... ...

pacho
15. října • 19:28

predsa mi to nedalo, trocha som si ten tvoj odkaz prezrel. Výsledok: Z 26 kategórii uspela škoda v štyroch, takže žiadna sláva, len bombastický titulok , že škoda preválcovala všetkých...... proste škoda propaganda ako vyšitá. Ako mini auto uspelo VW UP hovorí za všetko o úrovni rebríčka, kde pomaly ale iste UP už prestávajú vyrábať pre nezáuje.

pacho
15. října • 18:31

celkom nechápem, čo tým vážený basnik chcel povedať, ale navadí. Na druhej strane, s čím by som mal porovnávať PSA, keď nie s s VAG??:

VasekH
14. října • 15:39

Tak zrovna ten trivalec podle mojich info je povedenej. Ani vykon neni spatny. Ale uznavam, motorizace je trochu "problem". Drive byla v nabidce i "silna" 1,6 benzin, ale to bylo pouze v top verzi GT (tusim min.700tis.). Naftu nema cenu ani komentovat.
Tohle je ale ted u mnoha modelu aut, tj. zakladni benzinova motorizace a nebo pak uz silny benzin v top vybave. Nic mezi tim.

Michal2
14. října • 16:00

Před 6roky bylo 1.6thp 156hp myslím allure něco přes 500tisíc s xenon,autoklima.Jsem o tom asi 5min uvažoval

pacho
14. října • 19:03

máš to popletené, 308 mala v základe halogény, vyššie verzie rovno LED žiadne xenony, zrejme si pletieš s golfom. Automatickú klímu nemal len najnižšia verzia, ktorá sa k nám ani nedodáva.

Michal2
14. října • 14:51

Většina zákazníků u nás bere 1.2 kvůli nižší spotřebě i ceně než byla problémová 1.6thp a za cenu 400 to není špatná výbava.Teoreticky silnější verze ještě dorazí.

petr r. (petrumr)
14. října • 15:27

a ještě je menší pojistka.

Michal2
14. října • 15:54

Ušetří i 25procent když se mění svíčky jednou za 60tkm oproti čtyřválci.Menší kola=menší spotřeba a levnější pneu.

Kosanovič
14. října • 14:20

Je super, že v článku probíráte motorky pro pohon stěračů, oken, klimatizace nebo dovírání dveří, ale je škoda, že tam neuvádíte žádný motor pro pohon auta.

kokot
14. října • 15:53

A jaký motor máte v autě vy - ať se zasmějeme. Nějaký atmo dvoulitr, který vůbec nejede, případně nějakou dvoulitrovou uchrochtanou naftičku z přelomu tisíciletí?

JK
15. října • 18:22

Tak papírově tyhle foukané 1.2 zaostávají i za některými "menšími" atmosférickými motory, než jen dvoulitry. Udávaná průměrná spotřeba cca 6l bude v reálu cca 8l. A možná i více. Ostatně jako vždy, když se ze tříválce snažíte dostat nějaký výkon, tak jde spotřeba kolikrát na hodnoty atmosférických V6/R6. Tedy kromě nižší pojistky těch výhod čistě motoricky u takového motoru moc není. Navíc ta atmosféra bude pravděpodobně jezdit i za dalších 20 let, jestli toho budou schopny i tyhle motory se teprve ukáže. To jen k té potřebě předhodit "atmo dvoulitr" jako ukázku něčeho neschopného obstát v současnosti. ;-)

Q
14. října • 19:54

Míval jsem benzínový atmo dvoulitr a pořád se mi po něm trochu stýská. Ne z hlediska výkonu, ale z hlediska odezvy na plynový pedál a síly v nízkých otáčkách. Jednou jsem jel i dieselovým atmo dvoulitrem a tam už ten výkon opravdu chyběl. Ale odezva na pedál a síla v nízkých otáčkách tam byla taky celkem slušná.

.
14. října • 17:26

Kosanovič má minimálně 8 válec Mustanga, tedy zde v diskusi...:-D

petr r. (petrumr)
14. října • 15:31

Když u mojeho auta vypne ektrika, tak můžeš, raménka stěračů dát do libovolné polohy např. když čistíš sklo, nebo břity gumiček. Znáš vůbec auta PSA?

Ota
15. října • 12:09

pro jelita, co maji znalosti jen o PSA https://www.youtube.com/watch...

.
14. října • 17:24

Jo, rozumíme ti petříku, projev mentální retardce.:-D

petr r. (petrumr)
14. října • 19:02

je totak u koncernu musíš zapnout zapalování a ..........a nedá se stěrač zaparkovat do zimního parkoviště. Já zapomněl, že ty nerozumíš základním pojmům udržby vozu a přeci ty máš na to lidi, ty přeci ani neřídíš auto, tak nějaký stěrače tě nezajímají.

.
14. října • 19:09

kolik jsi toho zase vychlastal?

kari
14. října • 13:07

Tak to je pokrok jak nudle z nosu. Největší motor 1,5 a to ještě diesel, pak už jen třívalcová malorážka. :-/ :-(

Rejpal
15. října • 8:45

Stále nějak nedokážu pochopit, proč je u motoru tak důležité číslo udávající objem.Nejsou snad důležitější takové údaje jako: výkon, točivý moment, spotřeba, zrychlení z 0-30 km/h, zrychlení z 0-100 km/h, emise?Jaký objem má elektrický motor, který ve většině případů reaguje lépe?

Jaromír
24. prosince • 1:47

zrovna emise, že by byl parametr při výběru auta.. ani náhodou

kari
15. října • 14:21

Pokud se takhle musíš ptát, tak to opravdu nikdy nepochopíš. Jsi zkrátka jen uživatel auta a to ti ke štěstí stačí.

Je to tak
14. října • 13:56

Nafta je z nouze cnost pro snižování firemních nákladů. Naftu neberu za motor. A 1.2 se třemi válci je k breku. Peugeot 308 je v současnosti bez motoru.

.
14. října • 16:57

Proč nebereš naftu za motor? Ta cena naftového čtyřválce 96 kW za 468 tisíc Kč za kombika není špatná. Jako rodinné auto na dlouhé cestování je za ty peníze určitě dobrá alternativa.

Kevil
14. října • 22:01

Nafta patří na pole, ne aby smrděla na silnici B-].

Je to tak
14. října • 21:00

Ale jo co zaplatíš, to dostaneš. Naftu nemohu kvůli zvukové kulise.

pacho
15. října • 18:19

zrejme s naftovou 308 si v živote nešiel, tam sa žiadna zvuková kulisa nekoná. , HDi sú už tak kultivované motory že Bežný motorista, podľa zvuku nerozozná či je to benzín alebo nafta .

Doporučujeme

Články odjinud