Testovaný kousek měl pod kapotou litrový tříválec EcoBoost s 92 kW (125 k). Zdroj: km77.com

Testovaný kousek měl pod kapotou litrový tříválec EcoBoost s 92 kW (125 k). | Zdroj: km77.com

Ve slalomu zaznamenali čiperné reakce, elektroničtí hlídači jsou prý docela benevolentní, ale když už se aktivují, tak je jejich zásah dosti razantní. Zdroj: km77.com

Ve slalomu zaznamenali čiperné reakce, elektroničtí hlídači jsou prý docela benevolentní, ale když už se aktivují, tak je jejich zásah dosti razantní. | Zdroj: km77.com

Šlo o verzi ST-Line se zadní nápravou typu multi link, o něco tužším odpružením a 17“ koly v pneumatikách Continental EcoContact 6 v rozměru 215/50. Zdroj: km77.com

Šlo o verzi ST-Line se zadní nápravou typu multi link, o něco tužším odpružením a 17“ koly v pneumatikách Continental EcoContact 6 v rozměru 215/50. | Zdroj: km77.com

Při vyhýbacím manévru novináři nejprve zkusili nájezdovou rychlost 76 km/h, tedy o jeden kilometr v hodině nižší, než je jejich referenční hodnota. První průjezd doprovázela nedotáčivost, ale to prý bylo kvůli neznalosti reakcí vozu ze strany řidiče. V úspěšném pokusu již pilot s lehkým ujížděním přídě počítal a mezi kužely se s počátečním tempem 76 km/h protáhl se ctí. Zdroj: km77.com

Při vyhýbacím manévru novináři nejprve zkusili nájezdovou rychlost 76 km/h, tedy o jeden kilometr v hodině nižší, než je jejich referenční hodnota. První průjezd doprovázela nedotáčivost, ale to prý bylo kvůli neznalosti reakcí vozu ze strany řidiče. V úspěšném pokusu již pilot s lehkým ujížděním přídě počítal a mezi kužely se s počátečním tempem 76 km/h protáhl se ctí. | Zdroj: km77.com

V celkovém hodnocení považují km77.com  faceliftovaný Ford Focus  1.0 EcoBoost za snadno ovladatelné a lehkonohé vozidlo s ESC, které spíše pomáhá, než škodí. Zmiňují také plynulé přechody z jedné zatáčky do druhé při slalomu. Zdroj: km77.com

V celkovém hodnocení považují km77.com faceliftovaný Ford Focus 1.0 EcoBoost za snadno ovladatelné a lehkonohé vozidlo s ESC, které spíše pomáhá, než škodí. Zmiňují také plynulé přechody z jedné zatáčky do druhé při slalomu. | Zdroj: km77.com

Ve slalomu zaznamenali čiperné reakce, elektroničtí hlídači jsou prý docela benevolentní, ale když už se aktivují, tak je jejich zásah dosti razantní. Zdroj: km77.com
Šlo o verzi ST-Line se zadní nápravou typu multi link, o něco tužším odpružením a 17“ koly v pneumatikách Continental EcoContact 6 v rozměru 215/50. Zdroj: km77.com
Při vyhýbacím manévru novináři nejprve zkusili nájezdovou rychlost 76 km/h, tedy o jeden kilometr v hodině nižší, než je jejich referenční hodnota. První průjezd doprovázela nedotáčivost, ale to prý bylo kvůli neznalosti reakcí vozu ze strany řidiče. V úspěšném pokusu již pilot s lehkým ujížděním přídě počítal a mezi kužely se s počátečním tempem 76 km/h protáhl se ctí. Zdroj: km77.com
V celkovém hodnocení považují km77.com  faceliftovaný Ford Focus  1.0 EcoBoost za snadno ovladatelné a lehkonohé vozidlo s ESC, které spíše pomáhá, než škodí. Zmiňují také plynulé přechody z jedné zatáčky do druhé při slalomu. Zdroj: km77.com
5
Fotogalerie

Vylepšený Ford Focus prošel losím testem. Základní tříválec si mezi kužely vedl opravdu slušně

Ovladatelnost byla vždy jedním z hlavních lákadel hatchbacku s modrým oválem. Jak je na tom aktuální verze? Posuďte sami z videa...

Španělští kolegové z webu km77.com provedli další ze své série slalomů a losích testů dle pevně dané metodiky, tentokrát do svých tabulek zařadili faceliftovanou verzi Fordu Focus.

Testovaný kousek měl pod kapotou litrový tříválec EcoBoost s 92 kW (125 k), šlo o verzi ST-Line se zadní nápravou typu multi link, o něco tužším odpružením a 17“ koly v pneumatikách Continental EcoContact 6 v rozměru 215/50. Ve slalomu zaznamenali čiperné reakce, elektroničtí hlídači jsou prý docela benevolentní, ale když už se aktivují, tak je jejich zásah dosti razantní.

Při vyhýbacím manévru novináři nejprve zkusili nájezdovou rychlost 76 km/h, tedy o jeden kilometr v hodině nižší, než je jejich referenční hodnota. První průjezd doprovázela nedotáčivost, ale to prý bylo kvůli neznalosti reakcí vozu ze strany řidiče. V úspěšném pokusu již pilot s lehkým ujížděním přídě počítal a mezi kužely se s počátečním tempem 76 km/h protáhl se ctí. Je ale nutné dodat, že v tomto případě elektronika zasáhla hodně důrazně a významně snížila rychlost vozu.

V celkovém hodnocení považují km77.com faceliftovaný Ford Focus 1.0 EcoBoost za snadno ovladatelné a lehkonohé vozidlo s ESC, které spíše pomáhá, než škodí. Zmiňují také plynulé přechody z jedné zatáčky do druhé při slalomu.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud