Na český trh míří modernizovaný Focus se vcelku zajímavým zvýhodněním. Za více koní zaplatíte u vyšších výbav méně.
Modernizaci Focusu nám Ford představil letos v polovině října. Model ztratil větší motory, kombi si polepšilo v praktičnosti a výrazně se změnil i styling přídě. Teď už české zastoupení Fordu odhaluje oficiální ceník pro standardní hatchback i kombi ve všech známých verzích. Ceny ostrého ST však zatím k dispozici nejsou.
Vylepšený Focus přijíždí na trh se zvýhodněním pro některé motorizace. Levněji tak nyní vychází i úplně základní tříválec 1.0 EcoBoost (92 kW/125 k), výhradně dostupný pouze pro výchozí výbavu Trend Edition za akčních 452.900 Kč (standardní cena 547.900 Kč). Karoserie kombi je pak obecně pro všechny úrovně příplatkem 30.000 Kč.
Standardem výbavy Trend Edition jsou 16palcová ocelová kola, manuální klimatizace, LED světlomety, světelný senzor, předkolizní asistent, asistent jízdy v pruhu, 8palcový infotainment s Android Auto a Apple CarPlay, elektricky ovládaná přední i zadní okna, tempomat nebo přední a zadní parkovací senzory, u kombi taky střešní ližiny.
Nabídka pokračuje mild-hybridní verzí 1.0 EcoBoost (92 kW/125 k) od 561.900 Kč (Trend Edition), respektive od 621.900 Kč se sedmistupňovým automatem. Mnohem výhodnější se ale jeví silnější varianta mild-hybridu 1.0 EcoBoost (114 kW/155 k), kterou Ford v druhém stupni výbavy Titanium nabízí od akčních 515.900 Kč.
Titanium zajišťuje Focusu automatickou dvouzónovou klimatizaci, větší 13,2palcový infotainment s online cloudovou navigací, dešťový senzor nebo elektricky sklopná zrcátka. Rozšiřující stupeň Titanium X (od akčních 549.900 Kč) pak přidá i digitální přístrojový štít, bezklíčový přístup, zadní parkovací kameru nebo bezdrátové dobíjení smartphonu.
Nadále pak v nabídce zůstává i diesel 1.5 EcoBlue (88 kW/120 k) od 602.900 Kč (Trend Edition). A další výbavu zajistí identicky ceněné vrcholné úrovně – sportovněji střižené ST-Line X a outdoorové Active X – v obou případech od zvýhodněných 555.900 Kč za silnější mild-hybrid 1.0 EcoBoost (114 kW/155 k). Pro tyto úrovně je nakonec k mání i rozšiřující paket Vignale za 57.000 Kč obsahující 18palcová litá kola, vyhřívání volantu, předních sedadel a čelního skla nebo prémiové vinylové čalounění palubní desky a sedadel.
Ford Focus 5dv. (2022): Technické údaje a české ceny |
Motor |
1.0 EcoBoost |
1.0 EcoBoost Hybrid |
1.0 EcoBoost Hybrid |
1.5 EcoBlue |
Objem [cm3] |
999 |
999 |
999 |
1499 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
Výkon [kW/ot.min] |
92/6000 |
92/6000 |
114/6000 |
88/4000 |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
170/1400-4500 |
170/1400-4500 |
190/1900-5500 |
300/1750-2250 |
Převodovka |
6M |
6M(7A) |
6M(7A) |
6M(8A) |
Zrychlení [s] |
10,2 |
10,2(10,2) |
9,0(8,4) |
9,8(10,6) |
Max. rychlost [km/h] |
200 |
200(195) |
211(208) |
196(193) |
Spotřeba [l/100 km] |
5,3-5,4 |
5,2
(5,4) |
5,1-5,4
(5,2-5,5) |
4,2-4,4
(4,6-4,8) |
Provozní hmotnost [kg] |
1330 |
1349(1387) |
1349(1387) |
1384(1415) |
Cena Trend Edition [Kč] |
*452.900 |
561.900
(621.900) |
591.900
- |
602.900
- |
Cena Titanium [Kč] |
- |
595.900
(655.900) |
*515.900
(*575.900) |
636.900
(696.900) |
Cena Titanium X [Kč] |
- |
629.900
(689.900 |
*549.900
(*609.900) |
670.900
(730.900) |
ST-Line X/Active X |
- |
-
- |
*555.900
(*615.900) |
691.900/-
(751.900/-) |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.
Příplatek za karoserii kombi činí 30.000 Kč.
*Ceny v rámci zvýhodnění do 31. 12. 2021 nebo do odvolání (nabídka je omezena počtem odebraných vozidel). |
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost