Vylepšení pro modely Porsche Cayenne a Panamera

Společnost Porsche Inter Auto CZ, exkluzivní importér značky Porsche do České republiky, představí ve svých Porsche Centrech v Praze a Brně modernizované modely Cayenne a Panamera. Cayenne Diesel bude k dispozici s novým motorem, pro Cayenne Turbo je možné objednat si zvýšení výkonu na 540 koní (397 kW). Drobných vylepšení, která přicházejí s novým modelovým rokem, je celá řada, a zákazníkům se tak výrazně zvětšily možnosti individualizace vozů Porsche Cayenne a Panamera díky rozšířené nabídce programu Porsche Exclusive.

Na prvním místě je třeba jmenovat především druhou generaci motoru pro Cayenne Diesel, který nyní ještě více odpovídá přístupu Porsche Intelligent Performance. Třílitrový šestiválec s nezměněným zdvihem i vrtáním disponuje nyní výkonem 245 koní (180 kW), což je o 5 koní více než dosud. Současně s tím klesla spotřeba nafty o 0,2 na 7,2 l/100 km. „Tímto zvýšením účinnosti se Cayenne Diesel opět stává nejúspornějším provedením své modelové řady a zároveň vyprodukuje nejméně CO2 na každý ujetý kilometr,“ zdůrazňuje Anna Gruberová, PR manažerka Porsche Inter Auto CZ. Zvýšení výkonu motoru přináší samozřejmě také zlepšení dynamiky. Například zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 7,6 s (pokles o 0,2 s), zatímco nejvyšší rychlost se posunula na 220 km/h (plus 2 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Diesel a Hybrid

Výše uvedených zlepšení bylo dosaženo součinností mnoha provedených změn, například použitím nových materiálů snižujících hmotnost a vnitřní tření motoru. Přepracovány byly vstřikovací systém a turbodmychadlo, stejně tak byl zdokonalen systém řízení teploty motoru. Zcela nově je například řešena kliková hřídel s menším počtem vyvažovacích závaží a odvrtáváním, jejíž nižší hmotnost zvyšuje chuť motoru po otáčkách. Pracovní tlak systému přímého vstřikování se zvýšil o 20 na stávajících 200 MPa, což dává lepší účinnost rozvíření paliva ve válcích. Použité turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek má novou konstrukci s optimalizovanými ložisky a nově řešenou kompresorovou částí. Tím se zlepšuje reakce turbodmychadla a zvyšuje jeho účinnost. Aplikováním uvedených změn došlo také ke snížení pohotovostní hmotnosti Cayenne Diesel o 20 kg na 2 080 kg.

Zdokonalení jsou aplikována rovněž na Cayenne S Hybrid: řídicí jednotka jeho hybridního hnacího ústrojí je nyní navržena pro ještě více specifického potěšení z řízení. Při vhodných podmínkách se nyní tento model může i po studeném startu v malých rychlostech pohybovat na čistě elektrický pohon. Až do současnosti byl elektrický pohon činný pouze po zahřátí spalovacího motoru.

Rozšíření nabídky programu Porsche Exclusive

Současně s příchodem dalšího modelového roku se rozšiřuje nabídka programu Porsche Exclusive určená pro modely Cayenne. Pro Cayenne Turbo může být objednáno zvýšení výkonu jeho přeplňovaného osmiválce, čímž dojde k nárůstu o 40 k na celkových 540 koní (397 kW). Točivý moment se zvýší až na 750 Nm. Tím se zkrátí čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h na 4,6 s (o 0,1 s) a maximální rychlost dosáhne na 281 km/h (plus 3 km/h). Spotřeba a úroveň emisí přitom zůstávají na stávající úrovni: Cayenne Turbo se zvýšením výkonu na přání spotřebuje v kombinovaném režimu 11,5 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 270 g/km.

Zvýšení výkonu se kromě jiného dosahuje dvojicí nových turbodmychadel s titanovo-hliníkovými turbínovými koly, stejně tak jako úpravou elektroniky motoru. To přispívá též k citelnému zrychlení reakcí motoru. Zvýšení výkonu samozřejmě doprovázejí i odpovídající zásahy na brzdové soustavě. Je zdokonaleno chlazení brzd, navíc se také zvětšuje průměr na 420 mm u na přání dodávaných keramických brzdových kotoučů brzdové soustavy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Dalšími doplňky, nabízenými z programu Porsche Exclusive pro modely Cayenne, jsou například černě lakované vnitřní části bi-xenonových světlometů s dynamickou zatáčecí funkcí PDLS (Porsche Dynamic Light System), dva páry sportovních koncovek výfuku nebo zatmavené koncové LED svítilny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Turbo a Hybrid

Také pro interiér modelů Cayenne nabízí Porsche Exclusive mnoho nových doplňků pro zatraktivnění vzhledu. Jedná se například o pakety ozdobných švů či kůží nebo mahagonové dřevo v provedení Yachting. Nabídku doplňuje hliníkem zušlechtěná hlavice volicí páky převodovky Tiptronic S či nové dekorační lišty dveřních výplní z ušlechtilé oceli nebo karbonu.

Doplňky pro model Panamera

Nabídka byla v podobném duchu rozšířena také pro modelovou řadu Panamera. Od podzimu 2011 bude pro tento model nabízen například asistent pro přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého, který bude s nezbytnými úpravami převzat z modelu Cayenne. Tento systém monitoruje prostor šikmo za vozem, stejně tak jako mrtvý úhel zpětných zrcátek, a řidiče pomocí kontrolky umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách informuje o přítomnosti automobilu či motocyklu v tomto prostoru.

Novými doplňky od Porsche Exclusive, určenými pro exteriér modelu Panamera, jsou černé vnitřní části bi-xenonových světlometů vybavené funkcí PDLS a sportovní koncovky výfuku s novým designem. Další novinkou v programu doplňků je bezdrátový přístup na internet, k dispozici od června 2011.
 

 


 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků