Vylepšené Audi SQ5 už přijíždí i jako Sportback. Dynamika stylovému SUV zůstává

„Esková“ verze Audi Q5 nyní přichází také ve variantě se stylovější SUV-kupé karoserií.

Je tomu pár dní, co Audi představilo modernizaci svého výkonnějšího SUV SQ5, které nadále spoléhá na hybridní diesel pod kapotou. S chutí zaujmout širší publikum zákazníků tak vlastně nepřekvapí, že silnější modernizovanou verzi nyní automobilka ukazuje také s karoserií Sportback, tedy s méně praktickou splývající zádí.

Nové SQ5 Sportback sice přijíždí s menším kufrem, přesněji o 40 litrů – standardně 510 litrů, při složení druhé řady sedadel až 1480 litrů – všechny nové „eskové“ díly na výkonné motorizaci i samotná dynamika SUV však zůstávají stejné jako u standardního SQ5.

Audi e-tron má po updatu. Řidič nemusí dělat skoro nic, dobíjení je 2x výkonnější

Audi e-tron má po updatu. Řidič nemusí dělat skoro nic, dobíjení je 2x výkonnější

Pod kapotou tak najdete dieselový V6 3.0 TDI s 48V mild-hybridním systémem a elektrickým kompresorem, u kterého inženýři řadou nových součástek zlepšili jeho reakce i hospodárnost. Počítejte s výkonem 251 kW (341 koní), točivým momentem 700 N.m a kombinovanou spotřebou na udávané hodnotě 7 litrů na 100 km.

Se standardní výbavou osmistupňové automatické převodovky a pohonem všech kol quattro zrychlí i Sportback SQ5 z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálně pak dosáhne elektronicky omezených 250 km/h.

Audi TTS má teď 320 koní, dostává verzi Competition Plus. To však není všechno

Audi TTS má teď 320 koní, dostává verzi Competition Plus. To však není všechno

Kromě upraveného agresivnějšího bodykitu je standardem výkonné verze o 30 mm nižší sportovní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, 20palcová kola a taky silnější brzdová soustava s 375mm kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu. Sportovní diferenciál, řízení s variabilním převodem, větší 21palcová kola nebo vzduchový adaptivní podvozek zůstávají v seznamu příplatkové výbavy.

Na trh se dostane nové Audi SQ5 Sportback v první polovině příštího roku. Cenu zatím neznáme. S modernizací standardního SQ5 od 1.858.900 Kč lze ovšem čekat, že si podobně jako u dalších modelů Audi za méně praktickou karoserii Sportback připlatíte minimálně 50 tisíc korun.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků