Vyladění od Polestaru už dostávají i Volva V60 a XC60. Hybridy nabídnou 415 koní

Sportovní úroveň výbavy Polestar Engineered se po uvedení sedanu S60 objeví také u kombíku V60 a SUV XC60. Hybridní sílu pod kapotou tak doplní i úpravy na podvozku.

Přestože je současně jméno Polestar uváděno hlavě ve významu nové samostatné značky pod křídly Volva, původně dvorní úpravce švédské automobilky má stále prsty v lehkých úpravách jejích nynějších modelů. Vrcholnou výbavovou linii Polestar Engineered nám dříve Volvo ukázalo na sedanu S60. Nyní však nabídku úprav dle předpokladů rozšiřuje na další modely.

Ve verzi Polestar Engineered tak jsou nyní představené i kombi V60 a SUV XC60. U obou přitom naleznete stejně jako v S60 vyladěnou motorizaci T8 Twin-Engine, která je plug-in hybridním ústrojím s dvoulitrovým čtyřválcem, elektromotorem a pohonem všech kol. Volvo zprvu uvádí americkou specifikaci, jež zajistí výkon 309 kW (415 koní) a točivý moment 670 N.m.

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Po stránce designu vychází Polestar Engineered ze stylingové výbavy R-Design, takže karoserii zdobí agresivnější nárazníky, leskle černé doplňky, černé chromované koncovky výfuku a podobným stylem je upraven také interiér obou modelů.

Nejde ale pouze o vyšší výkon a vzhled. V rámci Polestar Engineered dostávají V60 a XC60 také lehká kovaná kola o velikosti 21 palců či volitelně až 22 palců, silnější šestipístkové brzdiče s vrtanými kotouči od Bremba (V60) nebo Akebono (XC60), tužší tlumiče a pružiny Öhlins a pro zvýšení torzní tuhosti přibývá v motorovém prostoru i hliníková vzpěra.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Stejně jako S60 Polestar Engineered, na které láká i české zastoupení, ale v konfigurátoru zatím není k dispozici (Volvo provádí aktualizaci nabídky), bychom rádi viděli ostřejší V60 a SUV XC60 také u nás v Evropě. V USA půjdou nové výbavy do prodeje v létě, jisté zpoždění s možným uvedením v Evropě je ale pravděpodobné.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 152 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků