Vyladění od Polestaru už dostávají i Volva V60 a XC60. Hybridy nabídnou 415 koní

Sportovní úroveň výbavy Polestar Engineered se po uvedení sedanu S60 objeví také u kombíku V60 a SUV XC60. Hybridní sílu pod kapotou tak doplní i úpravy na podvozku.

Přestože je současně jméno Polestar uváděno hlavě ve významu nové samostatné značky pod křídly Volva, původně dvorní úpravce švédské automobilky má stále prsty v lehkých úpravách jejích nynějších modelů. Vrcholnou výbavovou linii Polestar Engineered nám dříve Volvo ukázalo na sedanu S60. Nyní však nabídku úprav dle předpokladů rozšiřuje na další modely.

Ve verzi Polestar Engineered tak jsou nyní představené i kombi V60 a SUV XC60. U obou přitom naleznete stejně jako v S60 vyladěnou motorizaci T8 Twin-Engine, která je plug-in hybridním ústrojím s dvoulitrovým čtyřválcem, elektromotorem a pohonem všech kol. Volvo zprvu uvádí americkou specifikaci, jež zajistí výkon 309 kW (415 koní) a točivý moment 670 N.m.

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Elektrické Volvo XC40 přijede ještě letos. Doplní novou dvojici hybridních variant

Po stránce designu vychází Polestar Engineered ze stylingové výbavy R-Design, takže karoserii zdobí agresivnější nárazníky, leskle černé doplňky, černé chromované koncovky výfuku a podobným stylem je upraven také interiér obou modelů.

Nejde ale pouze o vyšší výkon a vzhled. V rámci Polestar Engineered dostávají V60 a XC60 také lehká kovaná kola o velikosti 21 palců či volitelně až 22 palců, silnější šestipístkové brzdiče s vrtanými kotouči od Bremba (V60) nebo Akebono (XC60), tužší tlumiče a pružiny Öhlins a pro zvýšení torzní tuhosti přibývá v motorovém prostoru i hliníková vzpěra.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Stejně jako S60 Polestar Engineered, na které láká i české zastoupení, ale v konfigurátoru zatím není k dispozici (Volvo provádí aktualizaci nabídky), bychom rádi viděli ostřejší V60 a SUV XC60 také u nás v Evropě. V USA půjdou nové výbavy do prodeje v létě, jisté zpoždění s možným uvedením v Evropě je ale pravděpodobné.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků