Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) | Zdroj: Audi

Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi
Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi
Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi
Audi RS Q8 (2024) Zdroj: Audi
41
Fotogalerie

Výkonnější sportovní audinu dnes nekoupíte: Obří Audi RS Q8 se čtyřlitrem dostává verzi performance

Splašená stodola z Ingolstadtu získává novou verzi Performance a titul nejrychlejšího SUV na Nordschleife.

Po „civilních“ verzích nyní přichází na řadu modernizace sportovního provedení Q8. Vizuálně jsou změny velmi decentní – všimnete si jich na předním nárazníku s výraznými sacími otvory a mřížkou v designu plástve, vzadu pak najdete dvě oválné koncovky výfuku s difuzorem uprostřed. Standardní RS Q8 si ponechává výkon 441 kW (600 k) a točivý moment 800 N.m – na 100 km/h zrychlí za 3,8 sekundy a na přání s paktem Dynamic Plus umí jet až 305 km/h.

Novinkou v nabídce je provedení performance, které přijíždí s nejsilnějším sériovým spalovacím motorem u silničního vozu v celé historii Audi. To posílá na všechna čtyři kola celých 471 kW (640 k) a až 850 Nm točivého momentu. Na stovku vystřelí již za 3,6 sekundy, kromě rychlosti se u něj můžete těšit také na výrazný zvuk nového odlehčeného výfukového systému nebo rovnou volitelného RS sportovního výfuku s černými lesklými koncovkami. Pohon quattro standardně rozděluje sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadních kol, při prokluzu nebo hraničních situacích je ale možné dostat dopředu 70 procent nebo dozadu až 85 procent točivého momentu.

Odpružení je řešeno vzduchovými měchy a umožňuje měnit světlost v rozsahu 9 cm, s paketem Dynamic Plus pak můžete získat aktivní elektromechanické vyrovnávání náklonů, sportovní diferenciál quattro a RS brzdový systém s kotouči z keramického kompozitu (440 mm vpředu, 370 mm vzadu) – ten má verze performance automaticky. Volitelně si můžete dopřát lehká 23palcová kola, která oproti standardním dvaadvacítkám ušetří rovných 20 kilogramů neodpružené hmotnosti. V základní výbavě pak nechybí řízení zadní nápravy pro větší obratnost.

Té má novinka v provedení Performance evidentně na rozdávání – náročnou Severní smyčku Nürburgringu projela za 7 minut a 36,698 sekundy. Tento čas, který je dílem jezdce Franka Stipplera, je o šest sekund lepší, než u RS Q8 před faceliftem, a zároveň rekordem pro třídu SUV.

„RS Q8 performance vděčí za svůj nový rekord na Nordschleife nejen dokonalé souhře motoru V8 a komponentů odpružení, ale také nadšení týmu Audi Sport GmbH pro absolutní jízdní výkony. Nabízí také prvotřídní použitelnost pro každý den,“ uvedl Rolf Michl, ředitel společnosti Audi Sport GmbH. Prodej faceliftované verze bude spuštěn koncem června.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud