Výkon nejsilnější octavie RS se už přiblížil k hranici 250 koní

Nová nejsilnější varianta sportovní octavie RS bude opět v nabídce s karosériemi liftback i kombi.
Výkon nejsilnější octavie RS se už přiblížil k hranici 250 koní

Už na výkon 245 koňských sil se dostal maximální výkon modernizované octavie RS v nejsilnějším provedení RS 245. To je o patnáct koní více, než kolik se skrývalo v útrobách nejsilnější verze před faceliftem.

Vyšší výkon přináší i lepší hodnotu zrychlení. Čas potřebný k rozjezdu z klidu na stokilometrovou rychlost je nyní v případě liftbacku 6,6 sekundy, v případě kombíku o desetinku delší.

Maximální rychlost obou verzí zůstala nadále elektronicky omezena na hranici 250 kilometrů v hodině. Maximální točivý moment je 370 Nm, což je o 20 Nm vyšší, než v případě "obyčejného" RS.

Testy | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Srovnávací testy | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Také díky tomu se zlepšily hodnoty pružného zrychlení. Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá RS 245 s manuální převodovkou za  6,4 sekundy, na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 sekundy.

Důležité ke zlepšení jízdních vlastností je snížení světlé výšky (opět při porovnání s běžnými verzemi řady RS) o dalších 14 milimetrů a rozšíření rozchodu kol zadní nápravy o poměrně podstatných 38 milimetrů.

Od běžné octavie RS se RS 245 dá rozpoznat díky lesklému černému lakování lamel v mřížce chladiče i jejího rámečku. Černá jsou i vnější zpětná zrcátka a lichoběžníkové koncovky výfuků. Logo RS doplňuje lesklé černé písmeno V.

Testy | Video | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Statistiky | Seat | Škoda Octavia

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

V sériové výbavě jsou devatenáctipalcová kola, elektronický stabilizační program se sportovním režimem, a hlavně elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Adaptivní podvozek DCC je ovšem za příplatek.

Seznam standardně dodávaných prvků dále obsahuje například adaptivní LED přední světlomety, sportovní sedačky a ambientní osvětlení.

V určitých situacích může řidič využívat rovněž nové elektronické asistenční systémy. Například jde o asistent pro couvání s přívěsem, prediktivní ochranu chodců (brzdí při hrozící kolizi s chodci) jako součást systému Front Assist, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu zpětných zrcátek), Rear Traffic Alert (senzory na zádi varují při vycouvávání z parkoviště před vozy, blížícími se z boku), Manoevre Assist (při parkovacích manévrech brzdí vůz při jízdě vpřed i při couvání, pokud senzor rozpozná překážku) a Crew Protect Assist (při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce).

Adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC – při zadané rychlosti udržuje požadovaný odstup od vozidla před sebou) funguje až do rychlosti 210 km/h.

Auto bude oficiálně představeno na ženevském autosalonu v březnu, do prodeje se pak dostane ještě v průběhu jara. Cenovku zatím mladoboleslavská automobilka tají.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia III 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 105 705 km
Cena: 299 000 Kč
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 163 602 km
Cena: 150 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků