Výkon nejsilnější octavie RS se už přiblížil k hranici 250 koní

Nová nejsilnější varianta sportovní octavie RS bude opět v nabídce s karosériemi liftback i kombi.
Výkon nejsilnější octavie RS se už přiblížil k hranici 250 koní

Už na výkon 245 koňských sil se dostal maximální výkon modernizované octavie RS v nejsilnějším provedení RS 245. To je o patnáct koní více, než kolik se skrývalo v útrobách nejsilnější verze před faceliftem.

Vyšší výkon přináší i lepší hodnotu zrychlení. Čas potřebný k rozjezdu z klidu na stokilometrovou rychlost je nyní v případě liftbacku 6,6 sekundy, v případě kombíku o desetinku delší.

Maximální rychlost obou verzí zůstala nadále elektronicky omezena na hranici 250 kilometrů v hodině. Maximální točivý moment je 370 Nm, což je o 20 Nm vyšší, než v případě "obyčejného" RS.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Také díky tomu se zlepšily hodnoty pružného zrychlení. Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá RS 245 s manuální převodovkou za  6,4 sekundy, na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 sekundy.

Důležité ke zlepšení jízdních vlastností je snížení světlé výšky (opět při porovnání s běžnými verzemi řady RS) o dalších 14 milimetrů a rozšíření rozchodu kol zadní nápravy o poměrně podstatných 38 milimetrů.

Od běžné octavie RS se RS 245 dá rozpoznat díky lesklému černému lakování lamel v mřížce chladiče i jejího rámečku. Černá jsou i vnější zpětná zrcátka a lichoběžníkové koncovky výfuků. Logo RS doplňuje lesklé černé písmeno V.

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

V sériové výbavě jsou devatenáctipalcová kola, elektronický stabilizační program se sportovním režimem, a hlavně elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Adaptivní podvozek DCC je ovšem za příplatek.

Seznam standardně dodávaných prvků dále obsahuje například adaptivní LED přední světlomety, sportovní sedačky a ambientní osvětlení.

V určitých situacích může řidič využívat rovněž nové elektronické asistenční systémy. Například jde o asistent pro couvání s přívěsem, prediktivní ochranu chodců (brzdí při hrozící kolizi s chodci) jako součást systému Front Assist, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu zpětných zrcátek), Rear Traffic Alert (senzory na zádi varují při vycouvávání z parkoviště před vozy, blížícími se z boku), Manoevre Assist (při parkovacích manévrech brzdí vůz při jízdě vpřed i při couvání, pokud senzor rozpozná překážku) a Crew Protect Assist (při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce).

Adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC – při zadané rychlosti udržuje požadovaný odstup od vozidla před sebou) funguje až do rychlosti 210 km/h.

Auto bude oficiálně představeno na ženevském autosalonu v březnu, do prodeje se pak dostane ještě v průběhu jara. Cenovku zatím mladoboleslavská automobilka tají.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků