Vyhrál Tommi Mäkinenem, obrovský úspěch pro Škodovku

Před startem třetí etapy byl na prvním místě průběžné klasifikace opět Colin McRae na vylepšeném fokusu, nyní však pouze 3.5 vteřiny před dotírajícím Mäkinenem. Na třetím místě byl španělský matador Sainz. McRae však po 12. RZ odstoupil a létající Fin vedení již nepustil...
Vyhrál Tommi Mäkinenem, obrovský úspěch pro Škodovku
Do své 100. sezóny v automobilovém sportu vstoupil skvělým výkonem obou Octavií WRC tým mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Fantastické čtvrté místo absolutně a vynikající třetí místo v šampionátu značek získala tovární posádka Armin Schwarz – Manfred Hiemer na Rallye Monte Carlo, úvodním podniku světového šampionátu v rallye soutěžích 2001. Schwarz tak zaznamenal nejlepší výsledek od svého příchodu do týmu. Bruno Thiry se svým spolujezdcem Stéphanem Prevotem dojeli na osmém místě celkového pořadí a mezi registrovanými výrobci skončili na bodovaném šestém místě. Mezi značkami je Škoda Auto se ziskem pěti bodů na třetím místě.

„Těžko se mi takový výsledek komentuje,“ poznamenal nadšený manažer týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba a pokračoval: „Před rallye jsem všem říkal, že bychom s oběma vozy rádi dojeli v první desítce, a tak čtvrté a osmé místo předčila všechna očekávání. V žádném případě jsme se nespoléhali na počet odpadlých vozů. Armin byl jen dvě minuty a 26 sekund za vítězem, což je nejmenší časový rozdíl mezi vítězem a vozem naší značky. Již od samého začátku zajížděl Schwarz čtvrté a třetí nejrychlejší časy, a to se mu nakonec dařilo v průběhu celé soutěže. Čtvrté místo jsme získali na základě skvělých časů po tvrdém boji s těmi nejlepšími. Já osobně považuji naše letošní vystoupení na Rallye Monte Carlo za obrovský úspěch celého týmu.“

Již od startu rallye byl Schwarz ve výborné formě. 37letý Němec zahájil čtvrtým nejlepším časem na první vložce a podobné výkony podával až do cíle rallye.

Schwarz svůj výkon komentoval slovy: „Od třetího místa celkové klasifikace jsme byli jen krůček, avšak abych byl upřímný, celkové 4. místo má pro náš tým cenu vítězství. Po celou rallye jsme závodili na hranici možností a ke konci soutěže jsem tuto hranici dokonce několikrát překročili. Během soutěže octavia fungovala jako švýcarské hodinky a my jsme neměli vůbec žádné problémy. Ovladatelnost Octavie WRC na neustále se měnících se erzetách jsme mohli předvést v plné parádě a umístěni obou vozů na bodovaných místech je opravdu skvělé. Po vstupu Octavie WRC do světového šampionátu je to poprvé, co jsme byli schopni souvisle soupeřit o přední pozice a na jednotlivých erzetách stabilně zajíždět časy mezi elitou. Bylo to moc fajn.“

Nejenže svými výkony Schwarz potvrdil svou pověst jednoho z nejrychlejších pilotů šampionátu, navíc si však pojistil pozici nejspolehlivějšího pilota. Za poslední rok dokončil osm z devíti rallye mistrovství světa a společně s Thirym dojel do cíle další Rallye Monte Carlo. Již 20 měsíců neodstoupila Octavia WRC ze světové rallye kvůli technickým problémům. Podobným výsledkem se nemůže pochlubit žádný jiný výrobce.

Po čtvrtém místě za volantem Octavie WRC na Britské rallye 1999, byla letošní rallye pro Thiryho teprve druhým startem s octavií. Po problémech s turbodmychadlem na pátečním druhém testu, kdy klesl na 36. místo, se o víkendu Thiry probojoval do první desítky. V průběhu 13 RZ postoupil o neuvěřitelných 28 míst, aby nakonec dojel na osmém místě celkově.

Bruno Thiry řekl: „Nebylo to pro mě jednoduché, ale nakonec jsem moc rád, že jsem dojel a pro značku získal cenný bod. Tento bod je pro celý tým odměnou za vykonanou práci. Na octavii si stále zvykám, ale během rallye jsme její nastaveni postupně vylepšovali a já se postupně vyšplhal až na osmé místo. Čtvrté místo Armina je pro všechny velkou motivací do budoucí práce. Armin navíc naznačil, čeho v nadcházejícím roku můžeme dosáhnout.“

Ještě před startem první erzety ze soutěže odstoupil Martin pro problémy s elektronikou na jeho subaru. Liatti, pilotující hyundai, byl mimo hru, když motor jeho accentu na 2. RZ utichl a italský specialista ho už nenatočil. Velkou smůlu měl hned během první etapy tým Peugeot Sport, jehož tři tovární dvěstěšestky odstoupily. Solberg na subaru byl dalším z předních jezdců, kterým v pátek nebylo přáno. V pátek večer měla smůlu nová impreza Burnse, kterého z rallye vyřadil mechanický problém s turbodmychadlem, a kterému navíc z agregátu vytekl olej.

Po odstoupení Auriola, vedl Colin McRae na fordu, ale po vítězství na deváté erzetě se do vedení Rallye Monte Carlo poprvé od startu probojoval čtyřnásobný mistr světa Mäkinen na mitsubishi. V tu dobu vedl o pět vteřin před svým rivalem na fokusu. Na třetím místě jezdil zkušený Sainz na vozu stejné značky. Před startem třetí etapy byl na prvním místě průběžné klasifikace opět Colin McRae na vylepšeném fokusu, nyní však pouze 3.5 vteřiny před dotírajícím Mäkinenem. Na třetím místě byl španělský matador Sainz. McRae však po 12. RZ odstoupil a létající Fin vedení již nepustil.

Na oslavy úspěchu z Monte Carla tým Škoda Motorsport moc času mít nebude. Za pouhých 18 dnů totiž začíná druhý podnik seriálu - Švédská rallye, kde Octavia WRC pojede poprvé.

Záznam z průběhu Rallye Monte Carlo a nadcházejících soutěží MS FIA bude ve spolupráci s podnikem Škoda Auto ve středu v 19.30 na programu ČT 2 vysílat Česká televize.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků