Vygor Opera: sériová verze italské závodničky se pomalu představuje

Donedávna neznámá firmička z Toskánska uvolnila první snímky sériového provedení svého prvního modelu Vygor Opera.

Zhruba před rokem toskánská společnost Vygor oznámila, že má v plánu vyrobit sérii 150 specifických, pro sportovní účely určených automobilů Opera, přičemž prezentovala poměrně dotaženě působící počítačové modely. Jde o dvoumístný sportovní vůz s karoserií kupé, zvýšenou světlostí (až 260 mm) a pohonem všech kol. Spočívá na prostorovém rámu z ocelových trubek pokrytém povrchovými karosářskými díly z hliníkových slitin a kompozitních materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová podoba modelu Vygor Opera se začíná odhalovat

Model Vygor Opera může být alternativně opatřen litými koly s ráfky o průměru od 18 do 22 palců, v závislosti na tom, zda budoucí majitel bude preferovat spíše jízdu na kvalitních vozovkách, nebo mimo zpevněné cesty. Výrobce připravovanou novinku označuje za světově první automobil kategorie RUV (Racing Utility Vehicle) a přiložené snímky naznačují, že úpravy proti původním renderům budou spíše detailní.

Vygor Opera: mišmaš z Toskánska

Vygor Opera: mišmaš z Toskánska

Všimneme si především poněkud úhledněji pojaté přídě s decentněji tvarovanými vstupy pro vzduch k chladičům v nárazníku, vzadu pak zaznamenáme upravený difuzor a nové svítilny, jež se omezují pouze na dvě tenké křivky složené z LED. O pohon se postará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž bude k dispozici ve třech výkonových verzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hladce pojaté zádi dominují tenké pásy svítilen sestavené z LED

Ty dosáhnou výkonu 296 koní (221 kW), 345 koní (257 kW) a 414 koní (309 kW) a točivého momentu 380, 490, resp. 590 Nm. Ten bude ve všech případech přenášen na kola obou náprav s diferenciálem typu Torsen vpředu a diferenciálem s uzávěrou vzadu. Standardem je pětistupňová, manuálně řazená převodovka, za příplatek pak šestistupňová sekvenční skříň.

Nejsilnější provedení má zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 260 km/h, což na druhou stranu nejsou s ohledem na 414 koní výkonu a veskrze lehkou závodní konstrukci hodnoty nijak oslnivé. Ale uvidíme. Oficiálně se veřejnosti nový Vygor Opera představí na jaře příštího roku.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků