Vygor Opera: sériová verze italské závodničky se pomalu představuje

Donedávna neznámá firmička z Toskánska uvolnila první snímky sériového provedení svého prvního modelu Vygor Opera.

Zhruba před rokem toskánská společnost Vygor oznámila, že má v plánu vyrobit sérii 150 specifických, pro sportovní účely určených automobilů Opera, přičemž prezentovala poměrně dotaženě působící počítačové modely. Jde o dvoumístný sportovní vůz s karoserií kupé, zvýšenou světlostí (až 260 mm) a pohonem všech kol. Spočívá na prostorovém rámu z ocelových trubek pokrytém povrchovými karosářskými díly z hliníkových slitin a kompozitních materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová podoba modelu Vygor Opera se začíná odhalovat

Model Vygor Opera může být alternativně opatřen litými koly s ráfky o průměru od 18 do 22 palců, v závislosti na tom, zda budoucí majitel bude preferovat spíše jízdu na kvalitních vozovkách, nebo mimo zpevněné cesty. Výrobce připravovanou novinku označuje za světově první automobil kategorie RUV (Racing Utility Vehicle) a přiložené snímky naznačují, že úpravy proti původním renderům budou spíše detailní.

Vygor Opera: mišmaš z Toskánska

Vygor Opera: mišmaš z Toskánska

Všimneme si především poněkud úhledněji pojaté přídě s decentněji tvarovanými vstupy pro vzduch k chladičům v nárazníku, vzadu pak zaznamenáme upravený difuzor a nové svítilny, jež se omezují pouze na dvě tenké křivky složené z LED. O pohon se postará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž bude k dispozici ve třech výkonových verzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hladce pojaté zádi dominují tenké pásy svítilen sestavené z LED

Ty dosáhnou výkonu 296 koní (221 kW), 345 koní (257 kW) a 414 koní (309 kW) a točivého momentu 380, 490, resp. 590 Nm. Ten bude ve všech případech přenášen na kola obou náprav s diferenciálem typu Torsen vpředu a diferenciálem s uzávěrou vzadu. Standardem je pětistupňová, manuálně řazená převodovka, za příplatek pak šestistupňová sekvenční skříň.

Nejsilnější provedení má zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 260 km/h, což na druhou stranu nejsou s ohledem na 414 koní výkonu a veskrze lehkou závodní konstrukci hodnoty nijak oslnivé. Ale uvidíme. Oficiálně se veřejnosti nový Vygor Opera představí na jaře příštího roku.
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků