Vydána první mapa ČR pro automobilovou navigaci

3 komentáře

Jirka
14. října • 1:11

Co kdyz mam navigaci ve VW a neni to DX.Tuhle mapu jsem koupil pred 1/2 rokem a jde tedy jak se pise jen v DX,ale co udela skodovka,nebo vw pro svoje zakazniky,co maji ne dx gps???

X12345678
14. října • 11:08

VW dodával navigace bez dynamického modulu (=DX) někdy do poloviny roku 2000 (?), některé mapy jsou "DX kompatibilní" a chodí na obou systémech. Doporučuji zkoušku zapůjčením CD v prodejně Škoda nebo Bosch. Zkusil bych i dotaz u VW a na www.blaupunkt.cz , mají tam fajn odborníka na navigace, zkuste se ho zeptat:

Richard Malir
National service manager
Blaupunkt (RBCZ)
Tel: +420261300447
Fax: +420261300514

X12345678
13. října • 23:55

Vyzkoušel jsem tohle navigační CD v navigaci Škodovky a VW (jsou identické, takže žádný rozdíl kromě toho, který značkový servis příslušná navigace zobrazuje).


  1. Konečně je tu, sice jde o brutální polotovar ale díky i za to

  2. Proč se do CD dostala nekomaptibilní verze češtiny je záhadou, takže vybíráte místo PLZEŇ v seznamu sídlo PLZE N a na mapě se vám zobrazí PLZE□N. Pokud má sídlo více diakritiky, je to docela veselé čtení jak v prvopočátcích počítačové doby. Český hlasový doprovod CD neobsahuje.

  3. Hlavní tahy jsou uvedeny všechny, s vedlejšími silnicemi je to o dost horší. Větší problém ale je, že se původcům trochu popletly vektory a jsou místa, kde na dvoukilometrovém přímém úseku z místa A do místa B vám příjemná dáma ve zvoleném světovém jazyce velí otočit a jet z místa A do B přes C-D-E-F oklikou několikanásobně delší. Chyb kdy jedete sice po silnici ale podle monitoru po poli pár desítek metrů vedle silnice je poměrně málo ale jsou. CD Itálie je rozhodně v tomto směru horší. zatím jsem ale nezaznamenal jediný případ kdy navigace zavelí odbočit na polní cestu, projet les a rybník a vrátit se zpátky na dálnici....na CD Deutschland Plus 2001 je takových chyb docela dost. Tady možná po dopracování vedlejších silnic budou také.

  4. Průšvih jsou průtahy městy. Mimo dokonale zpracované Mladé Boleslavi a Kosmonos je solidní ještě Praha a dost. Průjezdy ostatními městy jsou symbolické. Jakžtakž ještě jdou Pardubice ale třeba Hradec Králové je omezen jen na okruh, Brno a Plzeň a Olomouc zřejmě autoři vůbec nemají v lásce atd. Nedotažené je i zobrazení názvů sídel v jednotlivých hladinách měřítka, kromě zobrazení 500m a méně se zobrazuje pouze Praha, jinak jedete podle slepé mapy.

  5. Abych jen nekritizoval, obrovským kladem i takhle nedotaženého produktu je, že konečně existuje, dlouhé úseky vede spolehlivě a relativně bez zásadních chyb a i doby jízdy počítá velice reálně. Kdyby tahle přesnost mapového CD byla zakomponována do existujícího CD "Hlavní tahy západní Evropy", nedalo by se jí kromě zprzněné češtiny nic vytknout. Jako samostatné CD silniční sítě jednoho státu je ale skutečně málo podrobné a ekvivalentně tomu příliš drahé. Pokud budou aktualizace každý půlrok, je to přímo výzva "počkejte až bude lepší", pokud ovšem nebudou aktualizace dramaticky cenově zvýhodněny. Teleatlas ale zvýhodnění aktualizací stávajícím zákazníkům rozhodně nijak nepřehání a těžko čekat že v ČR bude milosrdnější.

  6. Dobře jsou zpracovány čerpací stanice, servisy, hotely atd. jsou přesně a paradoxně i tam, kde jinak autoři málem ani nedotáhli silnici.

  7. Protože existují i jiné sdružené soubory map, např. Alpy (podrobně Rakousko, Švýcarsko, sever Itálie, jih Německa, východ Francie, prvotřídní kvalita) nebo Benelux (také špičkově zpracované), Španělsko+Portugalsko (vydání 2001 má skoro stejné nedostatky jako CZ, někde jsou dokonce vektory přerušeny a nenavazují), Skandinávie (zatím nejhorší ze všech které jsem měl v ruce či spíše v navigaci), bylo by fajn, kdyby se objevil i komplet CZ+SK nebo CZ+SK+H.

Takže: Díky za to že je ale snažte se dál ať to dostane trochu úroveň. Zatím je to spíš pro tolerantní nadšence.

 

Doporučujeme

Články odjinud