Vydána první mapa ČR pro automobilovou navigaci

Vydána první mapa ČR pro automobilovou navigaci

Dlouhodobá spolupráce Central European Data Agency, a.s. (CEDA) s předním světovým producentem digitálních geografických dat, společností Tele Atlas, byla korunována vydáním prvního navigačního CD pro území České republiky. Díky podpoře Škoda Auto, která celý projekt iniciovala a podílela se na jeho financování, je v České republice, jako první zemi z oblasti Střední a Východní Evropy, nyní možné využít přednosti systému automobilové navigace pro vyhledání cesty a navádění k cíli.

Geografická databáze obsahuje 28 000 km silnic zahrnující hlavní silniční síť ČR (dálnice, silnice 1. třídy a vybrané silnice II. třídy) a podrobné uliční mapy Prahy a Mladé Boleslavi. Součástí je i soubor 14 000 tzv. zájmových bodů, které umožňují vyhledat centra všech administrativních obcí, čerpací stanice podél silniční sítě a také (v rámci Prahy a Mladé Boleslavi) 2002 restaurací, 350 hotelů a 1700 dalších služeb jako jsou zdravotnická zařízení a lékárny, kulturní zařízení (divadla, kina, muzea), pošty, policejní stanice, úřady, železniční stanice, obchodní centra, bankomaty, servisní a prodejní místa Škoda Auto.

Toto CD je k dispozici pro navigační přístroje Blaupunkt TravelPilot DX, kterými jsou vybavovány automobily Škoda všech modelových řad. V současné době je navigační CD distribuováno prostřednictvím autorizovaných prodejců Škoda-Auto. Od ledna 2003 bude možné zakoupit CD i u jiných prodejců. Navigační data, která jsou obsažena na navigačním CD, je možno rovněž využít v celé řadě dalších mapových a navigačních aplikací. Pro toto využití je společností CEDA nabízen produkt pod názvem Multinet. Produkt je distribuován v otevřených formátech dle standardu GDF (Geographic Data Files) a umožňuje využít podrobné informace o silniční síti v obecných aplikacích pro profesionální řešení dopravních úloh.

Společnost CEDA se podílela na tvorbě navigační mapy jako výhradní partner společnosti Tele Atlas pro dodávku podkladových dat z rozsáhlého portfolia podrobných a aktuálních mapových produktů, kterými disponuje. Rovněž zabezpečovala sběr dat v terénu vlastním týmem specialistů.

"Vydáním první verze práce na projektu podrobné navigační databáze ČR samozřejmě nekončí. Pokrytí navigačními daty se bude neustále rozšiřovat o podrobné mapy dalších měst a krajů v půlročních intervalech, takže ke konci roku 2003 bude zahrnuto území obývané více než polovinou obyvatel ČR. Stávající data budou samozřejmě aktualizována, také v půlročních intervalech." dodal RNDr. Jan Vodňanský, ředitel pro strategický rozvoj společnosti CEDA.

O společnosti CEDA

Společnost Central European Data Agency, a.s. (CEDA) byla založena počátkem roku 2001. Jejím zakladateli jsou společnosti Kartografie Praha a P.F.art Brno. Firma CEDA vznikla za účelem pokrytí obchodních aktivit zakládajících společností na trhu s digitálními mapami a daty. Od svého založení se společnost opírá o dlouholeté zkušenosti svých pracovníků v oblasti jak kartografické tvorby, tak v oblasti řešení GIS a tvorby digitálních dat.

V současné době tvoří nabídku společnosti CEDA ucelený balík digitálních dat České republiky a map cca 600 měst a obcí. Součástí nabídky digitálních dat se stávají  i další mapové podklady evropských měst, států Evropy a světa. Velký důraz je kladen také na aktuálnost a přesnost nabízených digitálních dat.

Již mnoho řešení s úspěchem využívá digitálních dat z produkce společnosti CEDA. Na našich podkladech je provozován například úspěšný internetový portál mapy.atlas.cz či wapové služby mobilních operátorů. Mnoho dalších společností využívá digitální data dodávaná našimi partnery v nejrůznějších řešeních pro telekomunikace, dopravu, marketing nebo služby. 

Mimo hlavní nabídku digitálních dat se firma CEDA zaměřuje i na projekty, které vedou ke zpracování dalších mapových podkladů, případně doplnění stávajících dat.

Více informací se dozvíte: www.ceda.cz.

Další informace o navigačních mapách můžete rovněž nalézt na internetovém serveru firmy Tele Atlas (www.teleatlas.com) nebo na oficiálním Media Serveru Škoda Auto (media.skoda-auto.com).

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 163 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 095 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků