Východoevropská anketa AUTOBEST má své vítěze

Automobil Citroën C3 získal ocenění "AUTOBEST na rozvíjejících se trzích" Evropy pro rok 2003. Vítěz získal 385 bodů před Fiatem Stilo s 372 body a Toyotou Corollou, která se umístila na třetím místě s 340 body.
Východoevropská anketa AUTOBEST má své vítěze

Po několika národních cenách tak získal Citroën C3 první mezinárodní prvenství. Rozhodnutí poroty naznačuje, že Citroën C3 je zajímavou volbou pro mnoho kupujících ze střední a východní Evropy.

Při hlasování o vítězi vzala porota v úvahu 13 kritérií. Každému z těchto kritérií přísluší určitý počet bodů, který odráží jeho různou důležitost při závěrečném hlasování o každém automobilu. Cena reprezentovaná 60 dostupnými body (z celkového počtu 240 bodů), které se rozdělí mezi sedm finalistů, je nejdůležitější.

Každý z dalších údajů, významných pro daný region jako jsou distribuční síť, dostupnost servisů a náhradních dílů, spotřeba pohonných hmot a všestranné uplatnění a objem zavazadlového prostoru, je hodnocen 20 body. Celkově všem těmto pro zákazníky z regionu specifickým kriteriím náleží více jak polovina celkového počtu bodů.

Další kritéria, která jsou pro všechny evropské země společná, tzn. nové technologie, jízdní vlastnosti, dynamika, působení na životní prostředí, jsou méně důležitá než kritéria z první kategorie. Výjimkou je design se 30 body, který je stále důležitější i pro zákazníky z tohoto regionu. Odlišné od jiných obdobných anket je i zaměření hodnocení především na nejlevnější základní verze jednotlivých vozů.

Pořadí AUTOBEST 2003
1. Citroen C3 385 bodů
2. Fiat Stilo 372 bodů
3. Toyota Corolla 340 bodů
4. Renault Thalia/Clio Symbol 328 bodů
5. VW Polo 274 bodů
6. Ford Fiesta 259 bodů
7. Seat Ibiza 202 bodů

"Právě jsem se dozvěděl, že C3 vyhrálo soutěž AUTOBEST roku 2003. Jsem velmi poctěn a chtěl bych všem členům poroty poděkovat." To byla slova výkonného ředitele Citroënu Claudeho Satineta bezprostředně po oznámení výsledků. "Tím, že jste tuto cenu dali C3, ocenili jste jeho stylové linie, modularity a dynamické kvality."

"Jsme velmi hrdí na to, že jsme získali ocenění COMPANYBEST v rozvíjejících se trzích Evropy za rok 2002," prohlásil Corrado Provera, ředitel pro komunikaci společnosti Peugeot Automobile a prezident soutěžního týmu Peugeotu, mistra světa.

Louise Schweitzera, presidenta Renaultu a vítěze hlasování o cenu "MANBEST 2002" zastupoval při vyhlášení Michel Herrard, vicepresident Renaultu pro mezinárodní činnost.

"Jsem maximálně poctěn a chtěl bych vám poděkovat. Vaše ocenění nepatří jednomu člověku, ale úsilí, které vyvíjí společnost Renault," vyřídil vzkaz L. Schweitzera, který se ve stejné době musel účastnit jednání představenstva společnosti.

"Chtěl bych vyjádřit svou vděčnost porotě zato, že ocenila mou činnost motoristického novináře, který se snaží mapovat veškeré dění v tomto průmyslu v oblasti střední a východní Evropy," řekl Peter Homola, rakouský nezávislý novinář a držitel ceny MEDIABEST roku 2002.

Slavnostního udílení cen se zúčastnili zástupci týmu West McLaren Mercedes, Pavel Turek a Steve Wright. Přislíbili, že se projekt West Race Day, který získal cenu SPORTBEST, bude vyvíjet i v budoucnosti.

"Očekáváme, že náš projekt se v rámci regionu rozšíří a bude rozvíjet závodnickou vášeň u mladých lidí," řekl iniciátor projektu Pavel Turek.

"Chtěl bych poděkovat za toto ocenění 2002 DESIGNBEST, které je poctou pro krásné automobily vyráběné Mercedesem Benz. Je pro mě velkou ctí, že jsem od poroty toto ocenění obdržel a těším se, že se o něj podělím se svým týmem, neboť úspěšný design je vždy výsledkem týmové práce," řekl pan Murat Günak, hlavní designér Mercedesu.

Druhé slavnostní udílení cen AUTOBEST se konalo v Mezinárodním výstavním centru v Sofii. Přítomno bylo více jak 150 hostů z celého regionu. Bulharská media věnovala této události mimořádnou pozornost a reportáže přinesly všechny tři místní televizní stanice. Přední rumunská rozhlasová stanice PRO FM vysílala oznámení vítěze AUTOBEST v přímém přenosu. Slavnosti se účastnili i zástupci několika mezinárodních sdělovacích prostředků.

"Jsme velmi šťastni, že můžeme v tomto projektu důležitém pro motoristy a průmysl pokračovat a rozvíjet ho. AUTOBEST je opravdu nejlepším poradce pro nákup automobilu pro hlavní proud zákazníků z rozvíjejících se trhů Evropy. Chtěli bychom vyjádřit naše poděkování všem nejvyšším představitelům tohoto průmyslu, kteří nám věnovali takovou pozornost. Sofia byla pro slavnostní vyhlášení dokonalým hostitelem," řekl Dan Vardie, předseda poroty.

Země zastoupené v anketě AUTOBEST v roce 2002: Bulharsko, Česká republika, Chorvatsko, Jugoslávie, Kypr, Makedonie, Rumunsko, Slovensko, Turecko,

Počínaje 1. lednem 2003 se členem poroty stane Estonsko a rozšíří tak její počet na deset států, které jsou v ní zastoupeny. S výhledem na další rozšíření ankety ještě v roce 2003 probíhají jednání s motoristickými novináři z Maďarska, Řecka, Ruska a Ukrajiny. Shromáždění AUTOBEST se připravuje nové způsoby národního zastoupení v porotě pro nadcházející roky. V rámci tohoto procesu se do projektu zapojí velký počet motoristických novinářů z celého regionu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků