Východ roste, západ trpí. Krize z nadvýroby v Evropě trvá

V prvním čtvrtletí letošního roku nebyla více než polovina automobilových závodů v Evropě využita naplno. „Očekáváme, že situace se zlepší až někdy kolem let 2016 a 2017,“ řekl Denis Schemoul, představitel IHS Automotive.
Východ roste, západ trpí. Krize z nadvýroby v Evropě trvá

Aby se se současnou nepříznivou situací automobilky vyrovnaly, budou muset uzavřít další  závody nebo provést další radikální změny. 

Renault-Nissan převádí výrobu modelu Nissan Micra do ne zcela využitého závodu Flins ve Francii. Už dříve převedlo Audi výrobu SUV Q3 do závodu Seatu ve španělském Martorellu (na snímku).

Podle Philippe Jeana, představitele Evropské komise, je ten problém mnohem hlubší, než si lidé myslí, je mnohem rozšířenější. „Každý si dnes myslí, že se to týká dvou závodů Peugeotu ve Francii a dvou Fiatu v Itálii. Ale tak to není. Ten problém je po celé Evropě.“

Jedním z řešení je podle něj nepropouštět kvalifikované pracovníky, omezit výrobu ze čtyř na tři týdny v měsíci. „A ten volný týden mohou využít k lepšímu tréninku, k osvojení nových technologií.“

Podle něj Evropská komise selhala, když si nedokázala poradit s problémem nadvýroby. Vše zavinily „sobecké“ zájmy jednotlivých zemí.

Příští rok prý zavřou své závody automobilky Ford, Opel, PSA/Peugoet-Citroën a Volvo. Bude to v Německu, Francii, Velké Británii, Belgii a Švédsku. Připojí se tak k již uzavřenému závodu Opelu v Antverpách a Fiatu v Termini Imerse.

Zatímco závody v západní Evropě jsou zavírány, ty ve střední Evropě a v Turecku výrobu rozšiřují, nebo nové jsou otevírány. To má za následek, že se vyrábí stále stejné množství vozů jako před deseti lety.

Odhaduje se, že v období let 2002 až 2012 se výrobní kapacity v západní Evropě snížily o tři miliony vozů, zatímco ve střední Evropě a v Turecku se vyrábělo o stejné množství vozů více.

Ve stejném období také pokles prodej podle ACEA v západní Evropě ze 14 milionů vozů na 11,3 milionů v loňském roce.  
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků