Vybrané názory jezdců na GP Evropy a krátké zprávy

M. Schumacher: "Skvělé výsledky z dvou posledních Grand Prix dokazují, že jsme opět zpátky." - Räikkönen: "Navzdory tomu, že jsem jel zcela naplno, na stupně vítězů to nestačilo." - Frank Montagny vystřídal Ideho, ale neví, co bude dál.
Vybrané názory jezdců na GP Evropy a krátké zprávy

Vybrané názory jezdců na GP Evropy

Michael Schumacher (Ferrari/1. místo): "Skvělé výsledky z dvou posledních Grand Prix dokazují, že jsme opět zpátky - vůz, motor, pneumatiky i palivo, všechno funguje skvěle. Díky skvělé strategii a práci celého týmu si z Nürburgringu odvážíme celkem 16 bodů, což je vynikající. Po startu jsem si udržel pozici, i když Filipe naznačil útok, nedostal se přede mne. Zajímavým okamžikem závodu bylo mé vyjetí z trati v šesté zatáčce, chtěl jsem dohnat Alonsa a byl jsem dlouhý na brzdy. Naštěstí se vozu nic nestalo a já mohl manko zlikvidovat. Vyhrát na domácím okruhu je nezapomenutelný zážitek a už se těším do Barcelony."

Fernando Alonso (Renault/2. místo): "Grand Prix Evropy bylo pro mne zajímavé, po startu jsem udržel první místo a určoval tempo závodu. První zastávka vyšla dobře, ale druhá už byla několik kol před oběma vozy stáje Ferrari, což jim díky jejich rychlosti pomohlo k cestě vpřed. Rozhodl jsem se proto zbytečně neriskovat, stáhnul jsem otáčky a šetřil motor pro nadcházející závod v Barceloně. Myslím, že i druhé místo je pro nás skvělým výsledkem."

Filipe Massa (Ferrari/3. místo): "V Německu jsem se poprvé v životě dostal na stupně vítězů a stát tam je vynikající pocit. Jsem nesmírně šťastný. Podařilo se mi dobře odstartovat, chvíli jsem jel na úrovni Michaela. V první zatáčce byl ale ve vnitřní stopě a udržel se na druhém místě. Musím pochválit pneumatiky Bridgestone, celý závod dobře držely na asfaltu. Ke konci jsem se dotahoval na Alonsa, ale zezadu se nepříjemně přibližoval Räikkönen. S třetím místem jsem maximálně spokojen a těším se na další závody."

Kimi Räikkönen: (McLaren/4. místo): "Během pár začátek po startu jsem se dostal před Rubense Barrichella a ve čtvrtém kole jsem se před šikanou protáhl před Jensona Buttona. Navzdory tomu, že jsem jel zcela naplno, na stupně vítězů to nestačilo. Celkový výkon vozu nebyl podle mých představ, přesto jsme stále blíže vedení a v porovnání s předchozím závodem je cítit zlepšení. Nyní nesmíme ustat ve své práci a musíme se připravit co nejlépe na nadcházející Grand Prix v Barceloně."

Nico Rosberg (Willimas/7. místo): "Se závodem jsem maximálně spokojen, získal jsem dva body poté, co jsem musel startovat až z posledního místa. První polovina Grand Prix byla těžká, ale po zastávce v boxech a drobných úpravách se vše obrátilo k lepšímu. Vůz byl je konci velmi rychlý, že jsem dokonce zvažoval útok na Fisichellu. V závěru jsem ale nechtěl zbytečně riskovat a raději jsem zvolil bezpečnější jízdu."

Jenson Button (Honda/nedojel): "Kvalifikaci jsem zajel v rámci možností, ale závod se mi moc nepovedl. Po dobrém startu, kdy jsem bojoval s Kimim tři zatáčky a nakonec se dostal před něj, jsem cítil drobné změny na monopostu a vše vyvrcholilo odstavením vozu pro poruchu. Doufám, že s novým motorem se mi bude  příště dařit více."

Krátké zprávy

Jak si pozorní diváci mohli všimnout, v GP Evropy Frank Montagny nahradil "japonského kamikadze" Juiči Ideho. Aguri Suzuki, majitel jedenácté stáje, vyměnil japonského pilota na základě doporučení FIA, kdy Mezinárodní automobilová federace Agurimu sdělila, že Ide nemá dostatek zkušeností pro závody formule 1 a kvůli tomu chybuje.

Montagny naopak jel na okruhu velmi zodpovědně a odváděl dobrou práci, ale jeho snažení nakonec ukončila porucha vozu. V současné době se ale neví, zda Montagny bude druhým pilotem i v Barceloně a pro zbytek sezóny, protože Suzuki chce "celojaponskou stáj".

***

Pokud chcete zažít pocit jízdy v monopostu formule 1, máte možnost. Bývalí členové týmu Minardi nabízejí jízdu v dvousedadlovém monopostu vlastní výroby a cena za jedno kolo stojí dva tisíce eur. Duo-formuli bude ve dnech 22.-23. srpna na okruhu Hungaroring řídit Zsolt Baumgartner, Patrick Friesacher nebo šéf bývalého týmu Paul Stoddart. Při platbě za tři kola dostanete slevu, cena bude "jen" 4 500 eur. Tým je schopen za jeden den povozit až 50 lidí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 220 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků