Výborný výkon Armina Schwarze sledovalo 80 000 diváků

Škoda Octavia WRC Evo II, pilotovaná tovární posádkou Armin Schwarz - Manfred Hiemer, zvítězila na rakouské Semperit rallye, významném podniku mistrovství Evropy v automobilových soutěžích.
Výborný výkon Armina Schwarze sledovalo 80 000 diváků
Škoda Octavia WRC Evo II, pilotovaná tovární posádkou Armin Schwarz - Manfred Hiemer, zvítězila na rakouské Semperit rallye, významném podniku mistrovství Evropy v automobilových soutěžích. Tým Škoda Motorsport zaznamenal s druhou generací Octavie WRC první vítězství na mezinárodní scéně. ´Pro náš celý tým a značku Škoda je první místo velkým úspěchem. Na nové Octavii jsme hodně pracovali a v Rakousku jsme chtěli vyhrát. Vůz fungoval skvěle, takže jsem mohl jet naprosto klidně s vědomím, že mohu ještě zrychlit,´ řekl Armin Schwarz v cíli soutěže ve městě Waidhofen.

Schwarz vedl od začátku soutěže, když během rallye vyhrál 13 z 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 215 km. ´Jednoduše jsem měl nejlepší auto ze všech. Na soutěž jsme přijeli s testovacím týmem, který však během celé soutěže odvedl kvalitní práci. Do Rakouska jsme přivezli vůz s nastavením podvozku pro Katalánskou rallye, a proto jsme první tři vložky hodně experimentovali, abychom nastavení podvozku Octavie pro místní silnice dále upravili. V průběhu soutěže se nám vše dařilo podle plánu a já mohl jet dle svých představ. Pro mě tento výsledek znamená první vítězství od doby, co jsem přišel do týmu. Jsem také rád, že se nám podařilo úspěšně otestovat nový software motoru, který chceme nasadit na Britské rallye. Konečně jsme mohli světu ukázat, co nová Octavia dokáže,´ prohlásil Schwarz.

Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba v pátek počínaní továrního týmu neustále sledoval v Mladé Boleslavi. ´S týmem jsem byl v úzkém kontaktu. V pátek odpoledne jsem se zúčastnil Setkáni mistrů, které již tradičně organizuje předseda představenstva Škoda Auto Vratislav Kulhánek. Společně s ním a dalšími účastníky jsme průběh soutěže sledovali na internetových stránkách na počítači, který jsme měli k dispozici. Profesora Bockelmanna, který na rallye nakonec ze zdravotních důvodů nemohl přijet, jsem o všem telefonicky informoval. Rád bych také poděkoval rakouskému dovozci vozů Škoda a společnosti Castrol, kteří nás během celé rallye podporovali,´ dodal spokojený Janeba.

Zatímco Schwarz se svým soupeřům postupně vzdaloval, za ním se odehrával velký boj o místa na stupních vítězů. Mörtl na Peugeotu, Baumschlager na Fordu a Wittmman na Toyotě jeli od rána na plný plyn, což se jim na mazlavých vozovkách mnohdy nevyplatilo a během dopoledne následovaly drobné jezdecké chyby. Na 11. RZ si Wittmann udělal stometrový výlet do pole mimo trať potom, co jeho Corollu katapultoval šotolinový hrbol na vnější straně táhlé zatáčky a ztratil přes 16 sekund. Zkušený Wittmann vše ustál a po technických problémech dvěstěšestky na 14. RZ, byl před poslední sekcí na 3. místě celkové klasifikace, tři sekundy za Fordem Baumschlagera. Ten se vyrovnaným výkonem probojoval na průběžné druhé místo, avšak na vedoucího Schwarze ztrácel více než minutu a půl. Čtvrtý Kremer byl téměř dvě minuty za Octavií.

Druhý Baumschlager ale dále chyboval, přidaly se technické problémy, agresivně jedoucí Wittmann zaútočil, a to rakouského veterána v konečném hodnocení vyneslo na druhé místo absolutně. Vyrovnaným výkonem na posledních třech testech se na třetí místo probojoval Kremer na Subaru. Mörtl nakonce skončil čtvrtý, na pátém místě finišoval zlepšující se Hrdinka, také na Subaru. O kvalitě soutěže svědčí skutečnost, že prvních devět míst v absolutním pořadí obsadily vozy specifikace World Rally Car.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků