Alfa Romeo SpyderPininfarinův mistrovský kousek je následovníkem vele úspěšného modelu Giulietta Sprint Spider. V roce 1966 jej Alfa Romeo představila na ženevském autosalonu a ve výrobě vydržel až do roku 1993! Celkem vzniklo na 124 tisíc kusů.

Alfa Romeo SpyderPininfarinův mistrovský kousek je následovníkem vele úspěšného modelu Giulietta Sprint Spider. V roce 1966 jej Alfa Romeo představila na ženevském autosalonu a ve výrobě vydržel až do roku 1993! Celkem vzniklo na 124 tisíc kusů.

Alfa Romeo MontrealAuto původně zamýšlené jako showcar pro výstavu Expo z roku 1967 se do sériové podoby dostalo už v roce 1970. Pohonná jednotka vycházela z dvoulitru v závodních speciálech řady Tipo 33 včetně vzácné silniční Stradale.

Alfa Romeo MontrealAuto původně zamýšlené jako showcar pro výstavu Expo z roku 1967 se do sériové podoby dostalo už v roce 1970. Pohonná jednotka vycházela z dvoulitru v závodních speciálech řady Tipo 33 včetně vzácné silniční Stradale.

Alfa Romeo 75Náhrada za Giuliettu dostala své jméno protože byla uvedena v roce 75. výročí existence značky. Alfa Romeo 75 využívala koncepci transaxle, díky čemuž platila za velmi dobře jezdící automobil. Vzniklo téměř 387 tisíc kusů.

Alfa Romeo 75Náhrada za Giuliettu dostala své jméno protože byla uvedena v roce 75. výročí existence značky. Alfa Romeo 75 využívala koncepci transaxle, díky čemuž platila za velmi dobře jezdící automobil. Vzniklo téměř 387 tisíc kusů.

Alfa Romeo 4CModel 4C navržený stylistickým centrem Alfy Romeo je inspirován neslavnějšími sportovními a závodními modely své značky a svým jménem odkazuje na výkonné modely 8C a 6C z třicátých a čtyřicátých let. Kompaktní rozměry, lehké materiály a suchá hmotnost necelých 900 kg znamená, že 4C se chluví poměrem výkon/hmotnost 3,85 kg!

Alfa Romeo 4CModel 4C navržený stylistickým centrem Alfy Romeo je inspirován neslavnějšími sportovními a závodními modely své značky a svým jménem odkazuje na výkonné modely 8C a 6C z třicátých a čtyřicátých let. Kompaktní rozměry, lehké materiály a suchá hmotnost necelých 900 kg znamená, že 4C se chluví poměrem výkon/hmotnost 3,85 kg!

Bizzarrini 5300 GT StradaSilniční verze závodního monopostu je dodnes jednou z nejhezčích italských kreací 60. let. Na rozdíl od italské tradice je poháněno americkým železem, konkrétně motorem V8 od Chevroletu. Jednoduše se ladil, byl spolehlivý a levný. Výkon 365 koní byl výrazně vyšší, než nabízelo Ferrari 275 GTB.

Bizzarrini 5300 GT StradaSilniční verze závodního monopostu je dodnes jednou z nejhezčích italských kreací 60. let. Na rozdíl od italské tradice je poháněno americkým železem, konkrétně motorem V8 od Chevroletu. Jednoduše se ladil, byl spolehlivý a levný. Výkon 365 koní byl výrazně vyšší, než nabízelo Ferrari 275 GTB.

Cisitalia 202Italskou firma Cisitalia založil roku 1945 Piero Dusio, který se specializoval na výrobu závodních monopostů a v malých sériích také na sportovní vozy s upravenými motory Fiat. Nejlepší a dnes také nejcennější model je Cisitalia 202 s čtyřválcovým motorem Fiat se 68 koňmi. Prostě nádhera.

Cisitalia 202Italskou firma Cisitalia založil roku 1945 Piero Dusio, který se specializoval na výrobu závodních monopostů a v malých sériích také na sportovní vozy s upravenými motory Fiat. Nejlepší a dnes také nejcennější model je Cisitalia 202 s čtyřválcovým motorem Fiat se 68 koňmi. Prostě nádhera.

Cizeta V16TPrý mělo původně jít o nástupce Lamborghini Countach, ale Chrysler, nový majitel automobilky, to viděl jinak. Cizeta V16T byla prvním supersportem s šestnáctiválcovým agregátem, který byl navíc uložen napříč! Výkon motoru měl dosahovat 540 koní a 540 Nm, ale přesná čísla jsou předmětem debat. Stejně jako počet vyrobených kusů. Mluví se o 7 až 11.

Cizeta V16TPrý mělo původně jít o nástupce Lamborghini Countach, ale Chrysler, nový majitel automobilky, to viděl jinak. Cizeta V16T byla prvním supersportem s šestnáctiválcovým agregátem, který byl navíc uložen napříč! Výkon motoru měl dosahovat 540 koní a 540 Nm, ale přesná čísla jsou předmětem debat. Stejně jako počet vyrobených kusů. Mluví se o 7 až 11.

De Tomaso PanteraV době své největší slávy šlo o prodejně nejúspěšnější italský supersport na světě. Pro jednoduchý motor V8 Ford 351 Cleveland, který byl spárován s pětistupňovou převodovku ZF (původem ve Fordu GT40, ale otočenou dolů) a samosvorem, nebyl problém generovat výkon přes 350 spolehlivých koní. Vzniklo necelých 800 kusů v několika evolucích.

De Tomaso PanteraV době své největší slávy šlo o prodejně nejúspěšnější italský supersport na světě. Pro jednoduchý motor V8 Ford 351 Cleveland, který byl spárován s pětistupňovou převodovku ZF (původem ve Fordu GT40, ale otočenou dolů) a samosvorem, nebyl problém generovat výkon přes 350 spolehlivých koní. Vzniklo necelých 800 kusů v několika evolucích.

Fiat Panda 4x4Malý, ale šikovný, tak nějak lze charakterizovat Pandu první generace s pohonem všech kol. Fiat se proslavil i lepšími vozy, ale žádný nebyl tak skvěle univerzální. Ve městě štika, v terénu kamzík. Aby také ne, když pohon má na svědomí společnost Steyer-Puch.

Fiat Panda 4x4Malý, ale šikovný, tak nějak lze charakterizovat Pandu první generace s pohonem všech kol. Fiat se proslavil i lepšími vozy, ale žádný nebyl tak skvěle univerzální. Ve městě štika, v terénu kamzík. Aby také ne, když pohon má na svědomí společnost Steyer-Puch.

Fiat 500Tohle malé autíčko se stalo jedním z hrdinů, kteří postavili poválečnou Itálii na kola. Za 18 let produkce sjelo z výrobních pásů přes 3 500 000 exemplářů.

Fiat 500Tohle malé autíčko se stalo jedním z hrdinů, kteří postavili poválečnou Itálii na kola. Za 18 let produkce sjelo z výrobních pásů přes 3 500 000 exemplářů.

Ferrari Dino 246 GTMožná nejde o nejhezčí a nejvýkonnější Ferrari všech dob, ale ten příběh, který za ním stojí, je úchvatný. Řezavý V6, který si syn Starého pána vlastně spiklenecky připravil s Vittoriem Janem jako nemocniční překvapení, platí za jeden z nejúchvatnějších motorů všech dob a nejdete ho například ve Fiatu Dino. Mimochodem, původně se vůz jmenoval jen Dino, protože Enzo se bál lehké přídě a nervózního chování.

Ferrari Dino 246 GTMožná nejde o nejhezčí a nejvýkonnější Ferrari všech dob, ale ten příběh, který za ním stojí, je úchvatný. Řezavý V6, který si syn Starého pána vlastně spiklenecky připravil s Vittoriem Janem jako nemocniční překvapení, platí za jeden z nejúchvatnějších motorů všech dob a nejdete ho například ve Fiatu Dino. Mimochodem, původně se vůz jmenoval jen Dino, protože Enzo se bál lehké přídě a nervózního chování.

Ferrari 365 GT/4 DaytonaKonkurence pro Miuru, kterou Ferucio vyzval Enza k otevřené válce, dostala své jméno podle závodního okruhu, na kterém Ferrari slavilo mnoho úspěchů. Číslo 356 v názvu znamenalo objem jednoho válce v krychlových centimetrech a číslo čtyři za lomítkem počet vačkových hřídelí.

Ferrari 365 GT/4 DaytonaKonkurence pro Miuru, kterou Ferucio vyzval Enza k otevřené válce, dostala své jméno podle závodního okruhu, na kterém Ferrari slavilo mnoho úspěchů. Číslo 356 v názvu znamenalo objem jednoho válce v krychlových centimetrech a číslo čtyři za lomítkem počet vačkových hřídelí.

Ferrari F40Enzo až do své smrti nepřestával své okolí překvapovat. Na sklonku jeho plodné kariéry výrobce sportovních voz se rozhodl postavit nejrychlejší auto planety. Dárek ke 40. narozeninám automobilky dodnes představuje jedno z nejlepších aut světa a jeho základy jsou skutečně posledním dílem Enza Ferrari. Z původně plánovaných 450 kusů se nakonec vyklubala série vice jak 1300 kusů.

Ferrari F40Enzo až do své smrti nepřestával své okolí překvapovat. Na sklonku jeho plodné kariéry výrobce sportovních voz se rozhodl postavit nejrychlejší auto planety. Dárek ke 40. narozeninám automobilky dodnes představuje jedno z nejlepších aut světa a jeho základy jsou skutečně posledním dílem Enza Ferrari. Z původně plánovaných 450 kusů se nakonec vyklubala série vice jak 1300 kusů.

Ferrari 288 GTOTechnicky šlo o 308 GTB, kdy rozvor byl prodloužen o celých 110 milimetrů. Enzo se rozhodl, že by Ferrari mohlo vstoupit do rallye, ve které v té době úřadovaly speciály skupiny B. K tomu potřeboval homologaci v podobě 200 vyrobených kusů. Než byl projekt dokončen, skupina B skončila a Ferrari všech 272 připravených kusů přestavělo na silniční speciál 288 GTO.

Ferrari 288 GTOTechnicky šlo o 308 GTB, kdy rozvor byl prodloužen o celých 110 milimetrů. Enzo se rozhodl, že by Ferrari mohlo vstoupit do rallye, ve které v té době úřadovaly speciály skupiny B. K tomu potřeboval homologaci v podobě 200 vyrobených kusů. Než byl projekt dokončen, skupina B skončila a Ferrari všech 272 připravených kusů přestavělo na silniční speciál 288 GTO.

Ferrari EnzoJak lépe uctít památku otce firmy a automobilového génia v jedné osobě, než tím, co značku proslavilo nejvíce. Vidlicový atmosférický dvanáctiválec a technologie, které ve své době neměly konkurenci. Technologie z F1, karbonová konstrukce, keramické brzdy. Vše na modelu Enzo je naprostá špička. A po letech si jako špičkový ukázal i design, se kterým měli někteří fanoušci značky v době vzniku auta zásadní problém.

Ferrari EnzoJak lépe uctít památku otce firmy a automobilového génia v jedné osobě, než tím, co značku proslavilo nejvíce. Vidlicový atmosférický dvanáctiválec a technologie, které ve své době neměly konkurenci. Technologie z F1, karbonová konstrukce, keramické brzdy. Vše na modelu Enzo je naprostá špička. A po letech si jako špičkový ukázal i design, se kterým měli někteří fanoušci značky v době vzniku auta zásadní problém.

Iso GrifoPůvodně výrobce motorek se světově proslavil výrobou městské dvoumístné čtyřkolky s revolučním vstupem v přední části karoserie. Tento koncept úspěšně převzalo také BMW a jelikož Isseta vydělávala značce Iso těžké peníze, Renzo Rivolta se rozhodl pro konstrukci automobilu GT. A když k tomu přizval Bizzarriniho a Giugiara, nemohlo vzniknout nic, než krása. Po rozchodu všech zúčastněných Bizzarrini postavil na základech Grifa svůj model 5300 GT Strada.

Iso GrifoPůvodně výrobce motorek se světově proslavil výrobou městské dvoumístné čtyřkolky s revolučním vstupem v přední části karoserie. Tento koncept úspěšně převzalo také BMW a jelikož Isseta vydělávala značce Iso těžké peníze, Renzo Rivolta se rozhodl pro konstrukci automobilu GT. A když k tomu přizval Bizzarriniho a Giugiara, nemohlo vzniknout nic, než krása. Po rozchodu všech zúčastněných Bizzarrini postavil na základech Grifa svůj model 5300 GT Strada.

Iso FidiaHegemonii Quattroporte zle narušilo Iso Fidia, které v roce 1967 tvrdě zaútočilo na jeho titul Nejrychlejšího čtyřdveřového sedanu světa. Ve své době bylo dražší než Rolls-Royce! Vyrobeno bylo 192 kusů a jednu Fidii vlastnil také John Lennon - pochopitelně s americkým V8 pod kapotou.

Iso FidiaHegemonii Quattroporte zle narušilo Iso Fidia, které v roce 1967 tvrdě zaútočilo na jeho titul Nejrychlejšího čtyřdveřového sedanu světa. Ve své době bylo dražší než Rolls-Royce! Vyrobeno bylo 192 kusů a jednu Fidii vlastnil také John Lennon - pochopitelně s americkým V8 pod kapotou.

První supersportovní auto se znakem rozzuřeného býka na kapotě vzniklo tak nějak náhodou. To když si Ferucio byl u Enza stěžovat na jím zakoupené Ferrari a Enzo ho z kanceláře nevybíravě vykázal. Miura je prvním automobilem s koncepcí motoru V12, který byl namontován za řidičova záda a ještě k tomu podélně. Podle mnohých jde o nejkrásnější auto všech dob.

První supersportovní auto se znakem rozzuřeného býka na kapotě vzniklo tak nějak náhodou. To když si Ferucio byl u Enza stěžovat na jím zakoupené Ferrari a Enzo ho z kanceláře nevybíravě vykázal. Miura je prvním automobilem s koncepcí motoru V12, který byl namontován za řidičova záda a ještě k tomu podélně. Podle mnohých jde o nejkrásnější auto všech dob.

Lamborghini CountachNástupce Miury nemohl být jiný. Hranaté auto bylo na tehdejší dobu jako z jiné planety. Proto také jeho pojmenování nepochází ze sféry toreadorů a nezkrotných býků - "countach" je slovíčko z italského slangu, označující výraz úžasu či ohromení.

Lamborghini CountachNástupce Miury nemohl být jiný. Hranaté auto bylo na tehdejší dobu jako z jiné planety. Proto také jeho pojmenování nepochází ze sféry toreadorů a nezkrotných býků - "countach" je slovíčko z italského slangu, označující výraz úžasu či ohromení.

Lamborghini LM002Původně armádní speciál se stal prvním luxusním offroadem s motorem ze supersportu na světě. Lambo Rambo se do bojů naneštěstí pro automobilku nedostalo, ovšem díky snaze automobilky zajistit finance v armádní zakázce vznikl jeden z nejpozoruhodnějších automobilů 20. století. Model LM002 poháněl 5,2litrový dvanáctiválec o 450 koních, později také 7,2litrový dvanáctiválec Lamborghini, který byl původně určen pro sportovní čluny.

Lamborghini LM002Původně armádní speciál se stal prvním luxusním offroadem s motorem ze supersportu na světě. Lambo Rambo se do bojů naneštěstí pro automobilku nedostalo, ovšem díky snaze automobilky zajistit finance v armádní zakázce vznikl jeden z nejpozoruhodnějších automobilů 20. století. Model LM002 poháněl 5,2litrový dvanáctiválec o 450 koních, později také 7,2litrový dvanáctiválec Lamborghini, který byl původně určen pro sportovní čluny.

Lancia Aurelia B 24Lancia Aurelia je považována za jeden z prvních automobilů kategorie GT a jeho čtvrtá série se stala první Lancií tohoto druhu s volantem vlevo. Pod kapotou se nacházel vidlicový šestiválec se závodní technikou. Dodnes unikátní je řešení čelního skla.

Lancia Aurelia B 24Lancia Aurelia je považována za jeden z prvních automobilů kategorie GT a jeho čtvrtá série se stala první Lancií tohoto druhu s volantem vlevo. Pod kapotou se nacházel vidlicový šestiválec se závodní technikou. Dodnes unikátní je řešení čelního skla.

Lancia StratosMalý klínek vznikl za pomocí testů ve větrném tunelu a podle toho také v závodním provedení létal po rallyových "erzetách". Stratos byl prvním vozem zkonstruovaným speciálně pro rallye a stal se základem vývoje strojů skupiny B a S. Jde o prapradědečka dnešních WRC.

Lancia StratosMalý klínek vznikl za pomocí testů ve větrném tunelu a podle toho také v závodním provedení létal po rallyových "erzetách". Stratos byl prvním vozem zkonstruovaným speciálně pro rallye a stal se základem vývoje strojů skupiny B a S. Jde o prapradědečka dnešních WRC.

Lancia 037 StradaleDalší homologační speciál, o kterém se řadě z nás zdály mokré sny. Lancia 037 má své kořeny v nijak zajímavé Betě Monte Carlo, ze které toho naštěstí mnoho nezůstalo. Tuhle italskou krásku poháněl kompresorem přeplňovaný dvoulitr původně z Fiatu 131. Výkon 205 koní stačil ke katapultáži na stovku za 5,8 sekundy.

Lancia 037 StradaleDalší homologační speciál, o kterém se řadě z nás zdály mokré sny. Lancia 037 má své kořeny v nijak zajímavé Betě Monte Carlo, ze které toho naštěstí mnoho nezůstalo. Tuhle italskou krásku poháněl kompresorem přeplňovaný dvoulitr původně z Fiatu 131. Výkon 205 koní stačil ke katapultáži na stovku za 5,8 sekundy.

Lancia Thema 8.32Lancia byla první automobilkou, která prostě jen tak, bez velkých okázalostí, zkonstuovala čtyřdveřový automobil s technikou superposrtovních vozů. Konkrétně Ferrari. Bohužel Italové skončili pouze u motoru, takže jízdně nestála Thema 8.32 za nic, ostatně neměla ani samosvor. Ovšem už jen ten motor jí dává právo se v našem seznamu objevit.

Lancia Thema 8.32Lancia byla první automobilkou, která prostě jen tak, bez velkých okázalostí, zkonstuovala čtyřdveřový automobil s technikou superposrtovních vozů. Konkrétně Ferrari. Bohužel Italové skončili pouze u motoru, takže jízdně nestála Thema 8.32 za nic, ostatně neměla ani samosvor. Ovšem už jen ten motor jí dává právo se v našem seznamu objevit.

Lancia Delta HF IntegraleJako z nouze ctnost vznikla Delta HF Integrale, legendární rallye hrdina, který i v civilní verzi patřil k nejrychlejším osobním autům své doby. Po stratosech a 037 jen málokdo tipoval, že hranatá Delta bude jejich nástupcem. A navíc úspěšnějším. Dvoulitrový přeplňovaný motor dával okolo 200 koní a 300 Nm, což stačilo na zrychlení pod 6 vteřin. Tento čas je jen o málo horší, než jakého dosahovaly tehdejší Ferrari.

Lancia Delta HF IntegraleJako z nouze ctnost vznikla Delta HF Integrale, legendární rallye hrdina, který i v civilní verzi patřil k nejrychlejším osobním autům své doby. Po stratosech a 037 jen málokdo tipoval, že hranatá Delta bude jejich nástupcem. A navíc úspěšnějším. Dvoulitrový přeplňovaný motor dával okolo 200 koní a 300 Nm, což stačilo na zrychlení pod 6 vteřin. Tento čas je jen o málo horší, než jakého dosahovaly tehdejší Ferrari.

Maserati Birdcage Tipo 61Birdcage bylo tak trochu nechtěným dítkem, ale šéfkonstruktér Alfiery opět ukázal, že jednoduše génius. Celý rám tvořilo na 200 chrom-molybdenových trubek. Díky tomuto netradičnímu řešení vážilo celé šasi pouhých 36 kiogramů! Kdyby byly dvoulitrové čtyřválce spolehlivější, bylo by Maserati Birdcage Tipo 61 jedním z nejpokrokovějších a nejúspěšnějších závodních vozů všech dob. Nakonec vzniklo pouze 22 kusů.

Maserati Birdcage Tipo 61Birdcage bylo tak trochu nechtěným dítkem, ale šéfkonstruktér Alfiery opět ukázal, že jednoduše génius. Celý rám tvořilo na 200 chrom-molybdenových trubek. Díky tomuto netradičnímu řešení vážilo celé šasi pouhých 36 kiogramů! Kdyby byly dvoulitrové čtyřválce spolehlivější, bylo by Maserati Birdcage Tipo 61 jedním z nejpokrokovějších a nejúspěšnějších závodních vozů všech dob. Nakonec vzniklo pouze 22 kusů.

Maserati QuattroportePrvní čtyřsedadlový supersport má na svědomí značka Maserati, které stačilo jen málo - přání váženého zákazníka. Quattroporte první generace 4,2litrový motor V8 doplněný čtyřmi karburátory Weber, později přibyl větší, 4,7litrový V8. S maximální rychlostí až 255 km/hod bylo Quattroporte zdaleka nejrychlejším sedanem 60. let.

Maserati QuattroportePrvní čtyřsedadlový supersport má na svědomí značka Maserati, které stačilo jen málo - přání váženého zákazníka. Quattroporte první generace 4,2litrový motor V8 doplněný čtyřmi karburátory Weber, později přibyl větší, 4,7litrový V8. S maximální rychlostí až 255 km/hod bylo Quattroporte zdaleka nejrychlejším sedanem 60. let.

Maserati GhibliPrvní generace Maserati Ghibli byla svého času považována za jeden z nejlépe jezdících vozů kategorie GT. Mladý Giugiaro, tehdy pracující pro studio Ghia, se předvedl v tom nejlepší světle.  Kupé 2+2 připomínajícího žraloka poháněly dva vidlicové V8 o obejmu 4,7 a 4,9 litru. Vznikly také otevřené verze Spyder a ostřejší varianty SS. Kdo jednou na vlastní uši uslyší hromobití italského V8 ve verzi SS, už nikdy nebude klidně spát...

Maserati GhibliPrvní generace Maserati Ghibli byla svého času považována za jeden z nejlépe jezdících vozů kategorie GT. Mladý Giugiaro, tehdy pracující pro studio Ghia, se předvedl v tom nejlepší světle. Kupé 2+2 připomínajícího žraloka poháněly dva vidlicové V8 o obejmu 4,7 a 4,9 litru. Vznikly také otevřené verze Spyder a ostřejší varianty SS. Kdo jednou na vlastní uši uslyší hromobití italského V8 ve verzi SS, už nikdy nebude klidně spát...

Maserati BoraPrvní sportovní automobil pod nadvládou Citroenu je dílem studia ItalDesign a Bora se může pochlubit titulem prvního sériově vyráběného Maserati s motorem V8. Bora měla také vůbec poprvé u běžného silničního vozu použité nezávislé zavěšení všech kol s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči.

Maserati BoraPrvní sportovní automobil pod nadvládou Citroenu je dílem studia ItalDesign a Bora se může pochlubit titulem prvního sériově vyráběného Maserati s motorem V8. Bora měla také vůbec poprvé u běžného silničního vozu použité nezávislé zavěšení všech kol s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči.

Pagani Zonda C12SKdyž bývalý šéfkonstruktér Lamborghini představil svůj první model Zonda, jen málokdo čekal, že tohle auto si dá dobové konkurenty od Ferrari či Lamba k večeři. Zonda je dodnes jeden z nejlepších supersportů všech dob. Stačí se jen podívat na přímé srovnání nového Murcielaga a Zondy C12S. S atmosférickým V12 od AMG byla Zonda také 2x dražší, než srovnávané Lamborghini.

Pagani Zonda C12SKdyž bývalý šéfkonstruktér Lamborghini představil svůj první model Zonda, jen málokdo čekal, že tohle auto si dá dobové konkurenty od Ferrari či Lamba k večeři. Zonda je dodnes jeden z nejlepších supersportů všech dob. Stačí se jen podívat na přímé srovnání nového Murcielaga a Zondy C12S. S atmosférickým V12 od AMG byla Zonda také 2x dražší, než srovnávané Lamborghini.

Alfa Romeo MontrealAuto původně zamýšlené jako showcar pro výstavu Expo z roku 1967 se do sériové podoby dostalo už v roce 1970. Pohonná jednotka vycházela z dvoulitru v závodních speciálech řady Tipo 33 včetně vzácné silniční Stradale.
Alfa Romeo 75Náhrada za Giuliettu dostala své jméno protože byla uvedena v roce 75. výročí existence značky. Alfa Romeo 75 využívala koncepci transaxle, díky čemuž platila za velmi dobře jezdící automobil. Vzniklo téměř 387 tisíc kusů.
Alfa Romeo 4CModel 4C navržený stylistickým centrem Alfy Romeo je inspirován neslavnějšími sportovními a závodními modely své značky a svým jménem odkazuje na výkonné modely 8C a 6C z třicátých a čtyřicátých let. Kompaktní rozměry, lehké materiály a suchá hmotnost necelých 900 kg znamená, že 4C se chluví poměrem výkon/hmotnost 3,85 kg!
Bizzarrini 5300 GT StradaSilniční verze závodního monopostu je dodnes jednou z nejhezčích italských kreací 60. let. Na rozdíl od italské tradice je poháněno americkým železem, konkrétně motorem V8 od Chevroletu. Jednoduše se ladil, byl spolehlivý a levný. Výkon 365 koní byl výrazně vyšší, než nabízelo Ferrari 275 GTB.
30
Fotogalerie

Vybírali jsme 30 nejcharizmatičtějších italských aut všech dob. Dalo to práci

Je až s podivem, kolik dobrých věcí světu dali právě Italové. Umění, jídlo, módu a v neposlední řadě také množství úchvatných automobilů. Vybrali jsme pro vás tři desítky vozů, které podle našeho názoru ovlivnily svět čtyř kol. Ať už technikou, nebo desigem.

Schválně, jmenujte jinou zemi, kde vzniklo více aut, které psaly historii, než právě v Itálii. Německo? Japonsko? Velká Británie? Ne, všechny výše uvedené se před Italy musí sklonit, protože i když bezesporu jde o také velmi plodné země, jen Italové dali světu tak velké množství jedinečných automobilů. Možná to má co do činění s jejich temperamentem a historicky danou tradicí pro umění.

A stejně jako italská opera, také italský automobilový průmysl se vyznačuje vášní, triumfy a nevyhnutelnou tragédií. Italské automobily často nechávají jejich milovníky v slzách – velmi často z čisté radosti, ale ne vždy tomu tak je.

My jsme se pokusili vybrat 30 nejlepších a nejzajímavějších italských vozů, u kterých ne vždy jde o tabulkové hodnoty, ale především charisma a výjimečnost. Je to spíše o jejich duši a vlivu na mnoho generací milovníků spáleného benzinu, kterými jsou bezmezně adorovány – bez ohledu na to, kolik jich vzniklo a zda se vůbec daly pořídit. Tohle je totiž výběr z vášně, nikoliv z rozumu…

Projděte si ho v následující galerii:

Alfa_Romeo-Spider-1967-1280-03.jpgAlfa_Romeo-Montreal-1970-1280-02.jpgwallpapers_alfa-romeo_75_1987_1_1600x1200.jpg

Doporučujeme

Články odjinud