Výběr mýta zřejmě není tak efektivní

Stačil malý úskok stranou a výborné výsledky efektivity výběru mýta mají nemalé trhliny. Dle posledních měření to totiž vypadá, že efektivita výběru mýta je na úrovni 94 procent. Tedy o procento méně, než ukládají podmínky smlouvy se společností Kapsch. To tedy znamená, že rozdíl do požadovaných 95 procent by měl Kapsch doplatit ze svého státu.

Ředitel společnosti Kapsch tento výsledek odmítl a stále trvá na tom, že se efektivita pohybuje okolo 98 procent, tedy na úrovni z počátku roku.

Tento výsledek ukázaly audity z počátku roku a i další auditované výsledky vykazovaly podobnou efektivitu. Jenže až do nedávná auditor vždy firmu Kapsch informoval, na které bráně bude provádět měření, a tak nebyl problém zaměřit veškerou svou snahu na tyto vybrané brány.

V současnosti ovšem auditor již Kapsch neinformuje o tom, které brány využije k měření úspěšnosti výběru a ta rázem klesla o čtyři procenta. Možná je to jen shoda náhod, možná ne. Faktem je ale to, že od doby, co auditor neoznamuje, kde bude měřit, jde efektivita dolů...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků