Výběr mýta zřejmě není tak efektivní

Stačil malý úskok stranou a výborné výsledky efektivity výběru mýta mají nemalé trhliny. Dle posledních měření to totiž vypadá, že efektivita výběru mýta je na úrovni 94 procent. Tedy o procento méně, než ukládají podmínky smlouvy se společností Kapsch. To tedy znamená, že rozdíl do požadovaných 95 procent by měl Kapsch doplatit ze svého státu.

Ředitel společnosti Kapsch tento výsledek odmítl a stále trvá na tom, že se efektivita pohybuje okolo 98 procent, tedy na úrovni z počátku roku.

Tento výsledek ukázaly audity z počátku roku a i další auditované výsledky vykazovaly podobnou efektivitu. Jenže až do nedávná auditor vždy firmu Kapsch informoval, na které bráně bude provádět měření, a tak nebyl problém zaměřit veškerou svou snahu na tyto vybrané brány.

V současnosti ovšem auditor již Kapsch neinformuje o tom, které brány využije k měření úspěšnosti výběru a ta rázem klesla o čtyři procenta. Možná je to jen shoda náhod, možná ne. Faktem je ale to, že od doby, co auditor neoznamuje, kde bude měřit, jde efektivita dolů...

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků