VW zveřejnil záběry z jízdy ID.R v Číně. Takovou rychlost si představíte jen stěží

Placatý elektrický speciál od Volkswagenu si nedávno připsal další rekord. Automobilka tak nyní zveřejňuje záběry z jízdy. A je to pořádný kalup!

Pikes Peak, Nordschleife, Goodwood a od září i takzvaná „Brána do nebes“, neboli čínská silnice Tianmen Shan Big Gate Road na úpatí hory Tianmen, nyní patří do seznamu míst, kde Volkswagen drží rekordní časy se svým elektrickým speciálem ID.R. A teď nám automobilka ukazuje kompletní záběry z jízdy.

Za volant příhodně červeného ID.R opět usedl francouzský pilot Romain Dumas, který v placatém elektromobilu ujel 10,906 km dlouhý úsek s 99 zatáčkami za 7 minut a 38,585 vteřiny. A tento čas zřejmě zůstane dlouhou dobu nepřekonán, jelikož ID.R a Dumas neměli od prvopočátku žádnou konkurenci. O měřenou jízdu na identickém úseku se totiž nikdo dosud nepokusil.

VW prý zvažuje prodej Lamborghini. Mohl by se víc zaměřit na domácí značky

VW prý zvažuje prodej Lamborghini. Mohl by se víc zaměřit na domácí značky

I když tedy Dumas závodil jen proti vlastnímu pudu sebezáchovy, konečná jízda vypadá opravdu hrdinsky. Čínskou silnici na hoře Tianmen lemují vysoké srázy, povrch zde není pro nekompromisní závodní speciál zrovna ideální a na některých místech dosahoval Dumas rychlosti až 230 km/h.

Stačí jen dodat, že Volkswagen ID.R pohání dvojice elektromotorů pro celkový výkon 500 kW (680 PS), jeho pohotovostní hmotnost čítá asi 1100 kg a akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne za 2,25 vteřiny.   

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků