VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

Dostupný elektromobil za cenu okolo půl milionu korun. I takový model Volkswagenu se možná objeví v rámci rozšiřování nadcházející rodiny elektrických vozidel I.D.

Volkswagen nás dále zahrnuje informace o jeho masivní ofenzivě na poli elektrických vozidel. První model řady I.D., hatchback Neo o velikosti současného Golfu, má vstoupit do produkce již příští rok. Na jeho platformě MEB má ovšem do roku 2022 koncern VW uvést napříč svými značkami až 27 nových modelů. A minimálně jeden z nich by mohl patřit i do segmentu cenově dostupných elektromobilů.

Podle Volkswagenu půjde o „sub-kompaktní“ crossover za cenu okolo 18.000 euro, tedy v přepočtu asi 466.000 korun. Elektromobilitu se bude tedy VW snažit protlačit i do nižších tříd své nabídky. Dostupný model by mohl vstoupit do prodeje po roce 2020. Ne všechno je ale zcela potvrzeno.

Volkswagen nám ukázal budoucnost světel. Podívejte se, co nás čeká

Volkswagen nám ukázal budoucnost světel. Podívejte se, co nás čeká

Plány dále zmiňují výrobu elektrického crossoveru v německém Emdenu a vyhlídky na rovných 200.000 prodaných kusů ročně. Na základě informací webu Bloomberg a jeho zdroje ve Volkswagenu ale tento plán zatím neobdržel konečné schválení od vedoucí rady automobilky.

Produkce je už každopádně potvrzena u minimálně čtveřice nových elektromobilů včetně zmíněného I. D. Neo. Dorazí tedy i elektrický vlajkový sedan na základě konceptu I.D. Vizzion, dále SUV se splývající zádí (studie I.D. Crozz) a také se dočkáme moderní reinterpretace „hippie“ mikrobusu (I.D. Buzz).

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

Vozidla na modulární elektrické platformě MEB pak VW plánuje nabízet po celém světě. Od příštího roku bude produkce I.D. Neo odstartována v továrně v německém Zwickau a rovněž v čínském Fo-šanu. Do dvou let pak v Číně VW otevře i první závod výhradně určený jen pro elektromobily, přesněji ve městě Anting.

Na výrobě zde bude s VW spolupracovat lokální automobilka SAIC Motor. S velkou poptávkou po elektromobilech v Číně má být tato továrna prvním a nejdůležitějším místem k produkci elektrických aut na základě MEB.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků