VW zřídil v představenstvu post pro Čínu, změny hlásí i Škoda

Největší evropská automobilka Volkswagen (VW) zřídila v představenstvu koncernu nový post pro Čínu, kterou podnik považuje za nejvýznamnější samostatný trh. Čínské záležitosti bude mít na starosti Jochem Heizmann.
VW zřídil v představenstvu post pro Čínu, změny hlásí i Škoda

Očekávaná rozsáhlá reorganizace se týká i mladoboleslavské Škody, dosavadního šéfa vývoje Eckharda Scholze nahradí Frank Welsch. Změny začnou platit od prvního září.

 

„Naše společnost rostla silně a v posledních letech se stala více mezinárodní. Tato základní přestavba je tou správnou odpovědí na rostoucí výzvy,“ prohlásil ve Stuttgartu šéf VW Martin Winterkorn.

 

Reorganizace podle něj položí základy pro to, aby si koncern udržel „úspěšný kurz“ i v obtížných tržních podmínkách. Kvůli změnám se sešla na mimořádném zasedání ve Stuttgartu dozorčí rada v čele Ferdinandem Piëchem.

O jmenování Heizmanna do představenstva VW spekulovala média již v pátek. Doposud se ale předpokládalo, že na toto místo postoupí dosavadní šéf čínské pobočky VW Karl-Thomas Neumann. Ten byl dříve dokonce považován za korunního prince koncernu a nástupce Winterkorna. Neumann ale po úspěších v Číně zaznamenal několik problémů, kvůli nimž podle všeho vedení automobilky nepřesvědčil.

O Neumannovi se údajně uvažovalo jako o nástupci Scholze ve Škodě, což prý Neumann odmítl. Podle Winterkorna by pro něj VW měl najít nové úkoly, podle médií to ale znamená jeho odchod z automobilky.

Škodováckým členem představenstva pro otázky vývoje se nicméně stal Welsch, který měl doposud ve Volkswagenu na starosti vývoj karoserií. Scholz ze Škody přejde do Hannoveru, kde byl jmenován mluvčím představenstva divize užitkových vozů Volkswagen Nutzfahrzeuge, na starosti bude mít také technický vývoj.

Koncern označil trh s užitkovými vozy za druhý silný pilíř VW v posledních letech. Reorganizace této divize se proto předpokládala. Do čela tohoto představenstva se postaví dosavadní šéf Scanie Leif Östling. Östlingovo jmenování má otevřít cestu pro užší spolupráci MANu, Scanie a Volkswagen Nutzfahrzeuge. V rámci těchto změn se má značka Volkswagen Nutzfahrzeuge stát součástí divize užitkových vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků