VW zřídil v představenstvu post pro Čínu, změny hlásí i Škoda

Největší evropská automobilka Volkswagen (VW) zřídila v představenstvu koncernu nový post pro Čínu, kterou podnik považuje za nejvýznamnější samostatný trh. Čínské záležitosti bude mít na starosti Jochem Heizmann.
VW zřídil v představenstvu post pro Čínu, změny hlásí i Škoda

Očekávaná rozsáhlá reorganizace se týká i mladoboleslavské Škody, dosavadního šéfa vývoje Eckharda Scholze nahradí Frank Welsch. Změny začnou platit od prvního září.

 

„Naše společnost rostla silně a v posledních letech se stala více mezinárodní. Tato základní přestavba je tou správnou odpovědí na rostoucí výzvy,“ prohlásil ve Stuttgartu šéf VW Martin Winterkorn.

 

Reorganizace podle něj položí základy pro to, aby si koncern udržel „úspěšný kurz“ i v obtížných tržních podmínkách. Kvůli změnám se sešla na mimořádném zasedání ve Stuttgartu dozorčí rada v čele Ferdinandem Piëchem.

O jmenování Heizmanna do představenstva VW spekulovala média již v pátek. Doposud se ale předpokládalo, že na toto místo postoupí dosavadní šéf čínské pobočky VW Karl-Thomas Neumann. Ten byl dříve dokonce považován za korunního prince koncernu a nástupce Winterkorna. Neumann ale po úspěších v Číně zaznamenal několik problémů, kvůli nimž podle všeho vedení automobilky nepřesvědčil.

O Neumannovi se údajně uvažovalo jako o nástupci Scholze ve Škodě, což prý Neumann odmítl. Podle Winterkorna by pro něj VW měl najít nové úkoly, podle médií to ale znamená jeho odchod z automobilky.

Škodováckým členem představenstva pro otázky vývoje se nicméně stal Welsch, který měl doposud ve Volkswagenu na starosti vývoj karoserií. Scholz ze Škody přejde do Hannoveru, kde byl jmenován mluvčím představenstva divize užitkových vozů Volkswagen Nutzfahrzeuge, na starosti bude mít také technický vývoj.

Koncern označil trh s užitkovými vozy za druhý silný pilíř VW v posledních letech. Reorganizace této divize se proto předpokládala. Do čela tohoto představenstva se postaví dosavadní šéf Scanie Leif Östling. Östlingovo jmenování má otevřít cestu pro užší spolupráci MANu, Scanie a Volkswagen Nutzfahrzeuge. V rámci těchto změn se má značka Volkswagen Nutzfahrzeuge stát součástí divize užitkových vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků