VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

71 komentářů

lace
4. ledna • 20:56

Ekologie postavená na hlavu.
Někde vyrobí dost možná i v uhelné elektrárně elektřinu.
Nabijí s ní tuhle powerbanku a tu odvezou typicky nějakým naftovým náklaďákem produkujícím mnohem víc emisí než pár osobáků a to možná i za asistence autojeřábu kamsi. Tam ji postaví a dobijí s ní 4 auta a odvezou ji na dobíjení někam a zase zpět.
A budou se bít v prsa jak je to ekologické.
To musel vymyslet nějaký bezmozek.

bzzz
4. ledna • 21:32

Moznosti je spousta a nektere jsou samozrejme spise usmevne. Nicmene ty krabice mohou stat na miste, kde se v danou chvili neda jednoduse vybudovat potrebna infrastruktura (zdroj napajeni je v tu chvili druhorady). Stejne tak mohou krabice stat u solarnich, vetrnych farem a nabijet se nebo vykryvat razove stavy a chranit tak beznou distribucni sit. Nasledne mohou poslouzit treba jako festivalove elektricke toi-toi ;-) Zkratka moznosti tu jsou, akorat je treba pouzit selsky rozum, zvazit prinos a filtrovat informace z PR potazmo medii.

mpolan
3. ledna • 10:00

Já se divím, že ČR dosud není světovou ekonomicko-politickou velmocí. Tolik odborníků na vše, kolik máme v diskusích, nemá celý svět na všech univerzitách...

°°°
3. ledna • 10:35

To víš že ano... V ČR roste počet lidí s racionálním myšlením než zaslepených naivních Teslaonanistů a rádoby ekologů sluníčkářů.

mpolan
3. ledna • 16:00

S takovým názorem jsi vpravdě partner do diskuse... Kruci, kde jsou nějací normální lidé?

°°°
3. ledna • 17:18

Problém je ten, že s Teslafanatiky se nedá normálně diskutovat. Jsou totálně zaslepení a nepřipustí sebemenší kritiku a opačný názor, i když je jednoznačně a prokazatelně pravdivá a opodstatněná. A koukám, že tys jedním z nich. Měl jsem tě do teď za jednoho z normálních... bohužel...

mpolan
4. ledna • 20:31

Ty jsi řekl názor? Ne, jen urážky, tak co čekáš? Aniž o mně cokoli víš, rovnou mě zařadíš k fanatikům.
Pravda je taková, že jiný názor momentálně nepřipouští zpátečničtí zastánci spalování ropy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
°°°
4. ledna • 21:51

Jsem odpůrcem ropy a čistě bateriových EV. Zastávám se elektromobility na základě tankování ať už hlavně vodíku, ale třeba i různých elektrolytů.
S tím fanatikem jsem se nechal unést, přestože jsem se už dávno přesvědčil, že každý obdivovatel Tesly a jen bateriových EV je nekritický. Nemám totiž rád nekritické vynášení do nebes něčeho co má zásadní chyby (dlouhý čas dobíjení; těžké, zbytečně objemné, tudíž na distribuci výkonu a z toho plynoucí kompletní rekonstrukci infrastruktury; výroba gigantického množství akumulátorů) a je to extrémně neekologické.

mpolan
4. ledna • 23:16

Tak hlavně, že tankování vodíku nebo elektrolytů (ještě větší nesmysl) je zcela čisté, ekologické a energeticky vysoce účinné. Vždyť to jsou nejztrátovější technologie vůbec! Výroba vodíku z čehokoli je energeticky tak náročná, že pro opětovnou výrobu energie to je nesmysl. Jediný užitek je opravdu v kosmických technologiích, kde je cena ospravedlnitelná.
Myslíš, že distribuce vodíku by nevyžadovala zásadní rekonstrukci infrastruktury? Naopak, daleko více, než u pouhé distribuce elektřiny. Někde totiž tu elektřinu musíš vyrobit, pak s její pomocí vyrobit vodík, uskladnit ho za dost náročných podmínek, natankovat, znovu zpracovat na elektřinu... Jestli tohle ti přijde jako lepší a úspornější technologie, pak si označení "hlupák" právem zasloužíš. Já raději nabiju baterky přímo, bez toho zbytečného mezikroku.
Hádej, z čeho se vlastně vodík vyrábí? Z ropy, zemního plynu, z fosilních zdrojů. Jak může odpůrce ropy zároveň vychvalovat vodík? Elektrolyty jsou ještě větší svinstvo, ve velkovýrobě snad horší, než vodík. To zatím pro jistotu nikdo ani nespočítal.
Takže neekologické? Vskutku? V jednom máš pravdu, my dva se nemáme o čem bavit. Doplň si znalosti a pak se můžeš zapojit. Rád přijmu tvou omluvu.

bzzz
5. ledna • 9:32

Chlapi, nehrotte to. Za 20, 50 let to muze byt s vodikem nebo palivovymi clanky uplne jinak. Energetika je hodne politizovana zalezitost a dost tim trpi (viz napr nepochopitelna hysterie/odklon od jadra).

mpolan
5. ledna • 9:40

Politika nezmění chemii a fyziku, bohužel. Ale zato dovede hezky oslepit myšlení, jak někteří lidé ukazují.

H4H
5. ledna • 13:01

Ty jsi toho oslepení zářným příkladem.

bzzz
5. ledna • 9:59

To ne, ale casem muze byt treba dnesni energeticka narocnost druhorada, objevi/prosadi se nove BIOtechnologie, zefektivni se ty stavajici. Je to pruser, protoze v ropnem a klasickem automotive prumyslu se toci silene penize a jakakoli zasadnejsi zmena muze mit velky ekonomicky dopad, kteremu se rada aktualne profitujicich firem/lidi byude branit zuby nehty. Na druhou stranu se civilizovany svet dostal na takovou uroven, ze se casto venuje velka pozornost 'ne az tak palcivym' nebo lokalnim problemum, vec prerusta do spise spolecensko/kulturniho fenomenu, ke kteremu se vyjadruje kde kdo a racionalni argumenty/reseni nemaji sanci.

°°°
4. ledna • 23:30

Vskutku typické kecy "hlupáků", kteří žijí v zažitých bludech a o energetice, natož moderní, vůbec nic neví. Nežij v minulosti a něco nového si nastuduj, ať jen nešíříš blbosti.

mpolan
5. ledna • 9:40

Skutečně? Tak v čem se mýlím, ty studnice moudrosti?

K. Vlk
6. ledna • 10:56

Prakticky ve všem. Chce to nežít v minulosti. Věda, technologie a vše okolo vodíku je dnes dál a stále výrazně se zdokonaluje.
https://cze.sciences-world.com/cost-effective-production... ...
https://www.e15.cz/magazin/lidstvo-zna-novy-... ...
To jen tak na okraj...
Stačí nebýt zaslepený a líný si něco nového najít. Informací je obrovské množství.

bzzz
4. ledna • 22:22

Myslim, ze brzy budeme muset resit existencnejsi otazky nez Teslu potazmo EV ;-) Jinak na produkci kila americkeho hoveziho padnou 2 litry ropy.

bzzz
3. ledna • 10:54

Jj jeden racionalni estebak ze Slovenska sefuje vlade s podporou racionalnich nereformovanych komousu, dalsi racionalni particka aparatciku a vekslaku radi na Prazskem hrade. Hlavne ze je mir a schopny clovek se bude vzdycky mit lepe nez prumerny sympatizant racionalnich Cechu ;-)

°°°
3. ledna • 11:09

Můj příspěvek nebyl o politice, ale o iracionálním smýšlení zaslepených militantních fandů EV Tesla a příznivcích "ekologických" čistě bateriových EV.

bzzz
3. ledna • 11:17

Myslim, ze militantni fandove elektroauticka nemaji, neridili. Tesla at si za sve dela, co chce - to neni tema pro diskuzi - max dilenske zpracovani ;-) Diskuze postavena na slovniku jako teslaonanista, slunickar atp nemuze vest k nicemu jinemu nez k jeste vetsi polarizaci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
°°°
3. ledna • 11:38

Polarizaci? Právě o tom diskuse jsou... ale hlavně jde o to, aby "ekologická" demagogie (jen bateriové EV - zbytečně objemné a několik set kg vážící baterie - Tesla) nezvítězila nad racionalitou. A nemyslím tím tu tvou politickou racionalitu. Aby si tito zaslepení "ekologičtí" příznivci uvědomili, že fundovaná vědecká obec a stále více zasvěcené veřejnosti má jiný i názor.

bzzz
3. ledna • 12:08

Cim/kde se verejnost zasvecuje? 99% informaci v 'minkotvornych' medii jsou jeden nebo druhy extrem ;-) Tesla je soukroma spolecnost angaujici se v primo souvisejicich odvetvich, tu bych do obecne diskuze fakt netahal.

Petr
3. ledna • 8:25

Tak tohle může napadnout fakt jenom idiota.

Pavel
4. ledna • 8:00

A nebo právě někoho z wágnovské grupy.

Fic
2. ledna • 22:12

Že zřejmě vyřešili je titulek, a nevyřešili nic. Ze soláru přiteče 150W z metru čtverčního, z větrný je to taky od velikosti, takže taky sporný... Jediný, co je jako obsahem sdělení, že to je převozitelná bedna. Ale při vytížení na např 80% to stejnak kapacitu ztratí, a jediný co zbude, je ten drát v zemi, kterej to bude živit. Takže někam k malýmu potenciálu pro občasný doškudlení golfových vozítek, jinak asik k víte čemu...

oh.c!
2. ledna • 21:29

Takže tu máme jinými slovy baterku na nabíjení jiných baterek. OK dobře... To je zase 1.dubna? Ach jo :-( Takže tu máme solární panely, které budou produkovat energii, typicky v okamžiku, kdy ji nepotřebujeme. Pak ji uskladníme v X bateriích ze kterých budeme dobíjet Y baterií v BEV. Super. Dotační plán na to bude, že? :-):-)):-D Na to přišli sami nebo to našli na internetu :-P

Hloupej Honza
2. ledna • 20:04

Vzhledem k jednotné přenosové soustavě a propojení bude to mít nějaký filtr na ty elektrony z Temelína a nebo uhláren? Prej takové filtry byly u Rakušanů prodejní trhák :-D

puk123
2. ledna • 15:46

VW tímto vymazal podstatné výhody elektrické energie - snadnou přenositelnost a dostupnost. Tady udělali soudruzi z SRN chybu.
Úplně marný nápad to ale není. Jenom by měli ty bedny s baterkama připojit k normální síti, kde by se mohly trvale dobíjet v místě dostupným výkonem i dle momentálního vytížení sítě a ceny. Přistavené auto už by se dobíjelo rychlonabíjením z tamní baterky.

Mino
2. ledna • 22:58

Jenže to ta baterka umí (připojit se ke standardní síti pro trvalé pomalé dobíjení) a pak to umí rychle dobít EV. Takže to naopak řeší většinu nabíjecích problémů - umí to nabíjet rychle, je možné to napojit v podstatě kdekoli na stávající infrastrukturu, aniž by ji to nějak dramaticky ovlivnilo (baterie v samotné nabíječce se nabíjí pomalu)...

3. ledna • 9:16

Takže se rychle vybije na pár EV a co potom? Co až bude většina aut EV? Bude se nabíjet x dlouhých hodin, aby pak "v okamžiku" vybila na 3 Teslách.... ;-) Je to úplně k ničemu! Silný přívodní vodič (drát) znamená okamžitý, trvalý a velký výkon, tudíž pro alespoň trochu smysluplný rozvoj EV je nutná extrémně drahá výměna rozvodné soustavy - infrastruktury. Ale to už dnes ví každé malé dítě.

Mino
3. ledna • 12:50

"Co až bude většina aut EV?" A není to jedno? Tohle je řešení pro rok 2020 a pár následujících let, tak proč řešíš, zda bude stačit v roce 2050? Pro následujících 10-15 let je to naprosto dostačující řešení, které v podstatě kdekoli pořeší nabíjení těch pár EV, které tu máme a ještě dlouho mít budeme. A když nebude stačit tam, kde je hodně EV, stále to bude použitelné v místech, kde těch EV bude méně.A toto řešení právě tu extrémně drahou výměnu rozvodné soustavy do značné míry snižuje, protože při dnešních počtech EV (a v horizontu minimálně dalších 10 let) vykrývá špičkové odběry díky vnitřnímu akumulátoru a nevyžaduje zas tak extrémní přívod elektřiny. Vždyť už dnes vyrábíme navíc tolik elektřiny, která proteče naší infrastrukturou (a kterou vyvážíme), že by zvládla obsloužit asi 5 milionů aut. Problémem je ta koncová infrastruktura (koncové nabíjecí body) a to právě tento projekt docela řeší (postavíš to kamkoli, zapojíš na stávající infrastrukturu, kterou to díky akumulátoru zas až tak nezatíží - odpadnou špičkové odběry)...

K. Vlk
6. ledna • 12:39
3. ledna • 14:35

Krátkozraké uvažování.
Do roku 2050 se kvůli elektromobilům zvýší spotřeba el. energie v EU o 150 GW, což představuje cca 75 JE Temelín.
http://oenergetice.cz/elektrina/eea-elektromobi... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
4. ledna • 20:29

Jenže se zároveň sníží spotřeba v jiných odvětvích a tím pádem celková náročnost není ani poloviční. To už eea jaksi... opomněla.

Mino
4. ledna • 11:17

Proč krátkozraké? Já se bavím o využitelnosti tohoto produktu od VW, nikoli o elektromobilitě komplexně. To je jiné téma. 75 Temelínů je moc, v reálu to bude tak do 50 jaderných elektráren pro celou EU v době, kdy bude plná elektromobilita, což v EU bude tak v roce 2070 a ne 2050. To se nestihne ani omylem - jen u nás, kdybys ode dneška prodával jen elektromobily a nic jiného, bys to jen tak tak stihl v roce 2050, což je přeci naprosté sci-fi. Pro příklad, v Norsku sice dnes prodeje EV dosahují 45 %, ale to neznamená, že je tam takové množství EV, to totiž nedosahuje ani 8 %. Jenže, nezapomínej, že energie se bere i odjinud. Dá se předpokládat, že část EV bude napájena z jiných zdrojů (soláry na vlastních střechách nebo střechách podniků), klesá spotřeba elektrické energie v některých jiných odvětvích, např. díky úspornějším zařízením (dnes nutnost mít LED žárovky, užívání úspornější elektroniky - např. smartphony a notebooky místo PC,...). Jen tím, že ti denně 6 hodin pojede úspornější notebook místo PC, můžeš ročně ušetřit cca 300 kWh, tedy 10% ročního provozu EV. I když spotřeba zase stoupá jinde (např. el. topení, více klimatizací,...), pomáhá to udržovat spotřebu ve stálých mezích - i když byl rok 2018 ve spotřebě elektřiny rekordní, v zásadě se spotřeba za posledních 10 let nijak dramaticky neposunula.

zlepšovák
4. ledna • 13:53

A to se do toho nejspíš zase ještě připlete Jevonsův paradox ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Jevons%C5%AFv_paradox... ), takže spotřeba bude v reálu nakonec vyšší oproti předpokládaným úsporám. ;-)

bzzz
4. ledna • 11:47

Tak v roce 2070 doufam nepojedem vyhradne na baterky, to bychom se moc neposunuli. Palivove clanky a podle mne nerekla posledni slovo ani ropa. Jinak ty teoreticke pocty Temelinu mne fakt bavi ;-)

Mino
4. ledna • 12:41

No, otázkou spíše je, jaká technologie baterek bude používána. Palivové články, to se uvidí, dnes zatím těžko hodnotit (výroba a skladování vodíku je podobný problém jako u elektřiny - také se to blbě vyrábí a blbě skladuje). Pokud jde o ropu, tak je nutné si uvědomit, že tu není moc prostoru. Účinnost se zvyšuje pomalu a i při totální účinnosti by běžná auta stále žrala 1,5 až 3 litry na 100 km. Zatímco u spalovacích motorů můžeme jít s emisemi CO2 nanejvýš na třetinu (víc to bez elektrifikace nemůže jít, účinnost nemůže být přes 100%), u výroby elektřiny můžeš jít na řádově nižší emise. Co se týče Temelínů, tak počty aspoň ukážou, v jakých řádech to přibližně je. Mnozí, kteří si to nespočítali, tak tvrdí, že jen ČR by jich potřebovala desítky, přitom by to pokryl jediný pro osobní dopravu a druhý pro všechno ostatní. Jedno osobní auto najede ročně v průměru cca 15 tisíc km, spotřeba elektřiny i se ztrátami tak 20 kWh na 100 km, to jsou 3000 kWh ročně, cca 3 MWh. V EU máme 250 milionů aut, to je potřeba 750 000 000 MWh = 750 000 GWh = 750 TWh. Jeden Temelín za rok vyrobí necelých 15 TWh, takže 750/15 = cca 50 Temelínů. Jde jen o zaokrouhlený odhad, může to být 42 stejně jako třeba 63, jde o tu přibližnou hodnotu, kolem které se to bude podobně pohybovat. Na rozdíl od ropných produktů, které jsou dostupné takřka jediným distribučním kanálem, u elektřiny si její zdroj může člověk udělat i sám (čímž se potřeba těch Temelínů může snížit).

bzzz
4. ledna • 13:20

Jj do roku 70 se technologicky nikam nepohnem a vsichni budou muset pokryvat spotrebu jadrem (typicky Norsko, Rakousko). To tema je dost komplexni a to ani neresim, ze se brzy zasadne zmeni individualni a masova doprava.

bzzz
3. ledna • 14:48

Jeste ze je pod clankem diskuze, kde ten blabol vytazeny buhviodkud celkem slusne rozsekaji.

4. ledna • 7:10

Ten tvůj "blábol bůhvíodkud" vydala Evropská agentura pro životní prostředí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropská_agentura_pr... ...
https://www.eea.europa.eu/themes/transport/electric... ...
Link je přímo v mém předešlém odkazu v článku.
Než příště zase napíšeš takovou blbost "blábol bůhvíodkud", tak se napřed trochu zamysli...abys nebyl všem za hlupáka.

3. ledna • 17:36

Slušně rozsekají? Ne. Jen se pěkně ztrapnili.

rembaz
3. ledna • 9:20

"Co až bude většina aut EV? "Co az , co az. Toto je riesenie pre sucasnost, kde EV tvoria zanedbatelnu cast trhu.

puk123
3. ledna • 7:12

A dokonce je to i v článku zmíněno. Takže chyba nenastala v SRN, ale mezi mým monitorem a židlí.

Mlátil
2. ledna • 17:30

No ale pak je otázka, zda je lepší mít milion dobíjecích stanic, jejichž výroba a servis bude stát majlant a budou zabírat místo. Nebo mít tisíc obrovských městských baterií, které bude provozovat třeba dodavatel energií, někde na okraji města či obce.

puk123
3. ledna • 7:16

Ale i to rychlonabíjení bude nějakou dobu trvat a tak budeš lelkovat u velké baterie. Tyhle mobilní můžeš dát k obchoďáku, úřadu, hospodě, stadionu, bordelu, atd..

Jan Wejc
2. ledna • 14:56

SIMPLY GENIAL ! :-) :-)

Benzin
3. ledna • 16:32

SIMPLY GENITAL ? :-D:-D

Saman
2. ledna • 13:37

A diskuze je hned plna joudu co si ani neprectou clanek a hned rychle pisou posty o tom jakej je to nesmysl :-D

bzzz
2. ledna • 14:56

Nadpis je ho##dina, obsah clanku slaby. Navic o vicemene totoznem vyuziti uz drive hovorily alternativne zavedenejsi automobilky. V cem je problem? V hustych aglomeracich se to alternativne bude dobijet tezko - a pokud tak na ukor jinych a jako ulitba pro hornich 10 tisic. Ano, da se dislokovat primo u zdroje a pak rozvazet (idealne vykuchanym 16iletym naftakem) jako slavne prazske e-kolobezky ;-)

bzzz
2. ledna • 14:56

Nadpis je ho##dina, obsah clanku slaby. Navic o vicemene totoznem vyuziti uz drive hovorily alternativne zavedenejsi automobilky. V cem je problem? V hustych aglomeracich se to alternativne bude dobijet tezko - a pokud tak na ukor jinych a jako ulitba pro hornich 10 tisic. Ano, da se dislokovat primo u zdroje a pak rozvazet (idealne vykuchanym 16iletym naftakem) jako slavne prazske e-kolobezky ;-)

Jig
2. ledna • 13:21

To je opravdu velmi ekologické. Nabít energií tyhle tunové boudy, pak nákladákama to dovézt na místo a jeřábem / ramenem to složit a po dobití několika málo aut to zase odvézt zpět. My ty emise ušetříme at to stojí co to stojí. Stejně tak nápad, že se tak dají otestovat místa kde můžou stát... OMG, tak pokud bude dost elekromobilů, tak se přeci nebude budovat infrastruktura na zelené louce, ale může se to udělat u stávajících čerpaček kde pozvolna pak změní poměr. Nicméně využije se jejich parking a zázemí.

Joe Doe
2. ledna • 12:42

Ja som zrejme vyriesil svetovy mier. U mna na papieri to funguje znamenite.

Tomáš Marný
2. ledna • 13:47

To už tady taky bylo :-D. http://www.mamnapad.estranky.cz/...

John
2. ledna • 12:22

V ČR je téměř 2 miliony psů. Škoda by toho měla využít. Psí spřežení a nový model Škoda Štěkala.

°°°
3. ledna • 17:30

Vždyť taky na nic lepšího nemá.;-)

pan Michaelis
2. ledna • 11:56

Tak hlavne aby svitilo slunce a foukal vitr... :-) :-)

Hernandez
2. ledna • 12:20

Čeští solárníci si budou moci v Německu otevřít poradenskou kancelář. Zpracují projekt a výsledek bude silné výbojky nad solárními panely. Ono to nakonec půjde.

bzzz
2. ledna • 11:52

Cele spatne. Chybi mi tam TOI-TOI (kombinace 3+1), biomasa funguje i v bezvetri nebo v noci.

praotec Prejt
2. ledna • 11:26

Koncern opet prokazal svoji genialitu a prukopnicka reseni. BRAVO!

3. ledna • 8:30

Prokázal, že o energetice ví, jako vždy, akorát houno.

pirate
2. ledna • 15:40

Neprokázal.

Mlátil
2. ledna • 11:16

Super, až dobije 15 aut, tak pak co? Přijde staré dobré řešení - připojit dieselagregát?

zlepšovák
3. ledna • 12:44

Tak možná by to byl nejlepší způsob využití všech těch dieselů, které měly problémy třeba při aféře dieselgate. Prostě by ty motory vymontovali z původních aut a použili by je pro pohon generátoru přímo jako součást těchto bateriových dobíječek. Snad by to mohlo být použitelné řešení do doby, než by EU začala administrativně omezovat emise CO2 a NO2 z takových mobilních bateriových dobíječek s dieselagregátem? ;-)

Honza D.
2. ledna • 18:58

Zákon zachování energie říká, že 360 kWh baterie nabije 4x Teslu. Co je teda těch dalších 11 aut?

Petr
6. ledna • 13:25

No tak nabije 4x Teslu z 0 na 100 %, ne? Nepredpoklada se, ze tam vsichni prijedou s prazdnou baterkou a budou dobijet do plna.

jogurt
2. ledna • 20:07

360kWh dobije Teslu 3x. Audi e-tron 3x, Jaguar E-pace 5x, e-Golf 8x, Leaf, Ionic a podobné paskvily 6X

3. ledna • 9:24

Cože? Ioniq a paskvil? Jogurte, měl by ses občas zamíchat, aby ti mozek ještě ještě víc nezkysl. Hyundai Ioniq je TOP a nejen v celkové účinnosti.

°°°
3. ledna • 10:26

Tak, tak. Ještě lepší je vodíkový Hyundai Nexo. Tímto směrem by se měla elektromobilita do budoucna orientovat. A Jihokorejci spolu s Japonci jsou v tom nejdál. Němci se snaží, ale stále málo.
http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/sma... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jednabedna
3. ledna • 17:10

Hyundai forever... tyhle nadšené výkřiky Vošického týmu mě vždycky spolehlivě rozesmějí až k slzám.
Hyundai je plečka v jakémkoli provedení, dodnes se nenaučili dělat auta na benzín a naftu, hybridy a elektro úplná katastrofa, takže vodík v jejich provedení bych raději ani nezkoušel.:-:-D

°°°
3. ledna • 17:26

Říká kdo?:-D To víš že jo... ty komiku a trolle..
Takový nesmysl... Že by jen tvůj neuskutečnitelný vlhký sen? Naštěstí dnes už naprostá většina lidí ví, že jen kecáš nesmysly.

Doporučujeme

Články odjinud