VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

Mlátil  |  02. 01. 2019 11:16

Super, až dobije 15 aut, tak pak co? Přijde staré dobré řešení - připojit dieselagregát?

Odpovědět  |   | 
Honza D.  |  02. 01. 2019 18:58

Zákon zachování energie říká, že 360 kWh baterie nabije 4x Teslu. Co je teda těch dalších 11 aut?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 01. 2019 20:07

360kWh dobije Teslu 3x. Audi e-tron 3x, Jaguar E-pace 5x, e-Golf 8x, Leaf, Ionic a podobné paskvily 6X

Odpovědět  |   | 
 |  03. 01. 2019 09:24

Cože? Ioniq a paskvil? Jogurte, měl by ses občas zamíchat, aby ti mozek ještě ještě víc nezkysl. Hyundai Ioniq je TOP a nejen v celkové účinnosti.

Odpovědět  |   | 
°°°  |  03. 01. 2019 10:26

Tak, tak. Ještě lepší je vodíkový Hyundai Nexo. Tímto směrem by se měla elektromobilita do budoucna orientovat. A Jihokorejci spolu s Japonci jsou v tom nejdál. Němci se snaží, ale stále málo.
http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/sma... ...

Odpovědět  |   | 
Jednabedna  |  03. 01. 2019 17:10

Hyundai forever... tyhle nadšené výkřiky Vošického týmu mě vždycky spolehlivě rozesmějí až k slzám.
Hyundai je plečka v jakémkoli provedení, dodnes se nenaučili dělat auta na benzín a naftu, hybridy a elektro úplná katastrofa, takže vodík v jejich provedení bych raději ani nezkoušel.:-

Odpovědět  |   | 
°°°  |  03. 01. 2019 17:26

Říká kdo? To víš že jo... ty komiku a trolle..
Takový nesmysl... Že by jen tvůj neuskutečnitelný vlhký sen? Naštěstí dnes už naprostá většina lidí ví, že jen kecáš nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 01. 2019 13:25

No tak nabije 4x Teslu z 0 na 100 %, ne? Nepredpoklada se, ze tam vsichni prijedou s prazdnou baterkou a budou dobijet do plna.

Odpovědět  |   | 
zlepšovák  |  03. 01. 2019 12:44

Tak možná by to byl nejlepší způsob využití všech těch dieselů, které měly problémy třeba při aféře dieselgate. Prostě by ty motory vymontovali z původních aut a použili by je pro pohon generátoru přímo jako součást těchto bateriových dobíječek. Snad by to mohlo být použitelné řešení do doby, než by EU začala administrativně omezovat emise CO2 a NO2 z takových mobilních bateriových dobíječek s dieselagregátem?

Odpovědět  |   | 
praotec Prejt  |  02. 01. 2019 11:26

Koncern opet prokazal svoji genialitu a prukopnicka reseni. BRAVO!

Odpovědět  |   | 
pirate  |  02. 01. 2019 15:40

Neprokázal.

Odpovědět  |   | 
 |  03. 01. 2019 08:30

Prokázal, že o energetice ví, jako vždy, akorát houno.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 01. 2019 11:52

Cele spatne. Chybi mi tam TOI-TOI (kombinace 3+1), biomasa funguje i v bezvetri nebo v noci.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelis  |  02. 01. 2019 11:56

Tak hlavne aby svitilo slunce a foukal vitr...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  02. 01. 2019 12:20

Čeští solárníci si budou moci v Německu otevřít poradenskou kancelář. Zpracují projekt a výsledek bude silné výbojky nad solárními panely. Ono to nakonec půjde.

Odpovědět  |   | 
John  |  02. 01. 2019 12:22

V ČR je téměř 2 miliony psů. Škoda by toho měla využít. Psí spřežení a nový model Škoda Štěkala.

Odpovědět  |   | 
°°°  |  03. 01. 2019 17:30

Vždyť taky na nic lepšího nemá.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 01. 2019 12:42

Ja som zrejme vyriesil svetovy mier. U mna na papieri to funguje znamenite.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  02. 01. 2019 13:47

To už tady taky bylo . http://www.mamnapad.estranky.cz/...

Odpovědět  |   | 
Jig  |  02. 01. 2019 13:21

To je opravdu velmi ekologické. Nabít energií tyhle tunové boudy, pak nákladákama to dovézt na místo a jeřábem / ramenem to složit a po dobití několika málo aut to zase odvézt zpět. My ty emise ušetříme at to stojí co to stojí. Stejně tak nápad, že se tak dají otestovat místa kde můžou stát... OMG, tak pokud bude dost elekromobilů, tak se přeci nebude budovat infrastruktura na zelené louce, ale může se to udělat u stávajících čerpaček kde pozvolna pak změní poměr. Nicméně využije se jejich parking a zázemí.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  02. 01. 2019 13:37

A diskuze je hned plna joudu co si ani neprectou clanek a hned rychle pisou posty o tom jakej je to nesmysl

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 01. 2019 14:56

Nadpis je ho##dina, obsah clanku slaby. Navic o vicemene totoznem vyuziti uz drive hovorily alternativne zavedenejsi automobilky. V cem je problem? V hustych aglomeracich se to alternativne bude dobijet tezko - a pokud tak na ukor jinych a jako ulitba pro hornich 10 tisic. Ano, da se dislokovat primo u zdroje a pak rozvazet (idealne vykuchanym 16iletym naftakem) jako slavne prazske e-kolobezky

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 01. 2019 14:56

Nadpis je ho##dina, obsah clanku slaby. Navic o vicemene totoznem vyuziti uz drive hovorily alternativne zavedenejsi automobilky. V cem je problem? V hustych aglomeracich se to alternativne bude dobijet tezko - a pokud tak na ukor jinych a jako ulitba pro hornich 10 tisic. Ano, da se dislokovat primo u zdroje a pak rozvazet (idealne vykuchanym 16iletym naftakem) jako slavne prazske e-kolobezky

Odpovědět  |   | 
Jan Wejc  |  02. 01. 2019 14:56

SIMPLY GENIAL !

Odpovědět  |   | 
Benzin  |  03. 01. 2019 16:32

SIMPLY GENITAL ?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  02. 01. 2019 15:46

VW tímto vymazal podstatné výhody elektrické energie - snadnou přenositelnost a dostupnost. Tady udělali soudruzi z SRN chybu.
Úplně marný nápad to ale není. Jenom by měli ty bedny s baterkama připojit k normální síti, kde by se mohly trvale dobíjet v místě dostupným výkonem i dle momentálního vytížení sítě a ceny. Přistavené auto už by se dobíjelo rychlonabíjením z tamní baterky.

Odpovědět  |   | 
Mlátil  |  02. 01. 2019 17:30

No ale pak je otázka, zda je lepší mít milion dobíjecích stanic, jejichž výroba a servis bude stát majlant a budou zabírat místo. Nebo mít tisíc obrovských městských baterií, které bude provozovat třeba dodavatel energií, někde na okraji města či obce.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  03. 01. 2019 07:16

Ale i to rychlonabíjení bude nějakou dobu trvat a tak budeš lelkovat u velké baterie. Tyhle mobilní můžeš dát k obchoďáku, úřadu, hospodě, stadionu, bordelu, atd..

Odpovědět  |   | 
Mino  |  02. 01. 2019 22:58

Jenže to ta baterka umí (připojit se ke standardní síti pro trvalé pomalé dobíjení) a pak to umí rychle dobít EV. Takže to naopak řeší většinu nabíjecích problémů - umí to nabíjet rychle, je možné to napojit v podstatě kdekoli na stávající infrastrukturu, aniž by ji to nějak dramaticky ovlivnilo (baterie v samotné nabíječce se nabíjí pomalu)...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  03. 01. 2019 07:12

A dokonce je to i v článku zmíněno. Takže chyba nenastala v SRN, ale mezi mým monitorem a židlí.

Odpovědět  |   | 
 |  03. 01. 2019 09:16

Takže se rychle vybije na pár EV a co potom? Co až bude většina aut EV? Bude se nabíjet x dlouhých hodin, aby pak "v okamžiku" vybila na 3 Teslách.... Je to úplně k ničemu!

Silný přívodní vodič (drát) znamená okamžitý, trvalý a velký výkon, tudíž pro alespoň trochu smysluplný rozvoj EV je nutná extrémně drahá výměna rozvodné soustavy - infrastruktury. Ale to už dnes ví každé malé dítě.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  03. 01. 2019 09:20

"Co až bude většina aut EV? "

Co az , co az. Toto je riesenie pre sucasnost, kde EV tvoria zanedbatelnu cast trhu.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  03. 01. 2019 12:50

"Co až bude většina aut EV?" A není to jedno? Tohle je řešení pro rok 2020 a pár následujících let, tak proč řešíš, zda bude stačit v roce 2050? Pro následujících 10-15 let je to naprosto dostačující řešení, které v podstatě kdekoli pořeší nabíjení těch pár EV, které tu máme a ještě dlouho mít budeme. A když nebude stačit tam, kde je hodně EV, stále to bude použitelné v místech, kde těch EV bude méně.

A toto řešení právě tu extrémně drahou výměnu rozvodné soustavy do značné míry snižuje, protože při dnešních počtech EV (a v horizontu minimálně dalších 10 let) vykrývá špičkové odběry díky vnitřnímu akumulátoru a nevyžaduje zas tak extrémní přívod elektřiny. Vždyť už dnes vyrábíme navíc tolik elektřiny, která proteče naší infrastrukturou (a kterou vyvážíme), že by zvládla obsloužit asi 5 milionů aut. Problémem je ta koncová infrastruktura (koncové nabíjecí body) a to právě tento projekt docela řeší (postavíš to kamkoli, zapojíš na stávající infrastrukturu, kterou to díky akumulátoru zas až tak nezatíží - odpadnou špičkové odběry)...

Odpovědět  |   | 
 |  03. 01. 2019 14:35

Krátkozraké uvažování.
Do roku 2050 se kvůli elektromobilům zvýší spotřeba el. energie v EU o 150 GW, což představuje cca 75 JE Temelín.
http://oenergetice.cz/elektrina/eea-elektromobi... ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 14:48

Jeste ze je pod clankem diskuze, kde ten blabol vytazeny buhviodkud celkem slusne rozsekaji.

Odpovědět  |   | 
 |  03. 01. 2019 17:36

Slušně rozsekají? Ne. Jen se pěkně ztrapnili.

Odpovědět  |   | 
 |  04. 01. 2019 07:10

Ten tvůj "blábol bůhvíodkud" vydala Evropská agentura pro životní prostředí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropská_agentura_pr... ...
https://www.eea.europa.eu/themes/transport/electric... ...
Link je přímo v mém předešlém odkazu v článku.
Než příště zase napíšeš takovou blbost "blábol bůhvíodkud", tak se napřed trochu zamysli...abys nebyl všem za hlupáka.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  04. 01. 2019 11:17

Proč krátkozraké? Já se bavím o využitelnosti tohoto produktu od VW, nikoli o elektromobilitě komplexně. To je jiné téma. 75 Temelínů je moc, v reálu to bude tak do 50 jaderných elektráren pro celou EU v době, kdy bude plná elektromobilita, což v EU bude tak v roce 2070 a ne 2050. To se nestihne ani omylem - jen u nás, kdybys ode dneška prodával jen elektromobily a nic jiného, bys to jen tak tak stihl v roce 2050, což je přeci naprosté sci-fi. Pro příklad, v Norsku sice dnes prodeje EV dosahují 45 %, ale to neznamená, že je tam takové množství EV, to totiž nedosahuje ani 8 %.

Jenže, nezapomínej, že energie se bere i odjinud. Dá se předpokládat, že část EV bude napájena z jiných zdrojů (soláry na vlastních střechách nebo střechách podniků), klesá spotřeba elektrické energie v některých jiných odvětvích, např. díky úspornějším zařízením (dnes nutnost mít LED žárovky, užívání úspornější elektroniky - např. smartphony a notebooky místo PC,...). Jen tím, že ti denně 6 hodin pojede úspornější notebook místo PC, můžeš ročně ušetřit cca 300 kWh, tedy 10% ročního provozu EV. I když spotřeba zase stoupá jinde (např. el. topení, více klimatizací,...), pomáhá to udržovat spotřebu ve stálých mezích - i když byl rok 2018 ve spotřebě elektřiny rekordní, v zásadě se spotřeba za posledních 10 let nijak dramaticky neposunula.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 11:47

Tak v roce 2070 doufam nepojedem vyhradne na baterky, to bychom se moc neposunuli. Palivove clanky a podle mne nerekla posledni slovo ani ropa. Jinak ty teoreticke pocty Temelinu mne fakt bavi

Odpovědět  |   | 
Mino  |  04. 01. 2019 12:41

No, otázkou spíše je, jaká technologie baterek bude používána. Palivové články, to se uvidí, dnes zatím těžko hodnotit (výroba a skladování vodíku je podobný problém jako u elektřiny - také se to blbě vyrábí a blbě skladuje). Pokud jde o ropu, tak je nutné si uvědomit, že tu není moc prostoru. Účinnost se zvyšuje pomalu a i při totální účinnosti by běžná auta stále žrala 1,5 až 3 litry na 100 km. Zatímco u spalovacích motorů můžeme jít s emisemi CO2 nanejvýš na třetinu (víc to bez elektrifikace nemůže jít, účinnost nemůže být přes 100%), u výroby elektřiny můžeš jít na řádově nižší emise.

Co se týče Temelínů, tak počty aspoň ukážou, v jakých řádech to přibližně je. Mnozí, kteří si to nespočítali, tak tvrdí, že jen ČR by jich potřebovala desítky, přitom by to pokryl jediný pro osobní dopravu a druhý pro všechno ostatní. Jedno osobní auto najede ročně v průměru cca 15 tisíc km, spotřeba elektřiny i se ztrátami tak 20 kWh na 100 km, to jsou 3000 kWh ročně, cca 3 MWh. V EU máme 250 milionů aut, to je potřeba 750 000 000 MWh = 750 000 GWh = 750 TWh. Jeden Temelín za rok vyrobí necelých 15 TWh, takže 750/15 = cca 50 Temelínů.

Jde jen o zaokrouhlený odhad, může to být 42 stejně jako třeba 63, jde o tu přibližnou hodnotu, kolem které se to bude podobně pohybovat. Na rozdíl od ropných produktů, které jsou dostupné takřka jediným distribučním kanálem, u elektřiny si její zdroj může člověk udělat i sám (čímž se potřeba těch Temelínů může snížit).

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 13:20

Jj do roku 70 se technologicky nikam nepohnem a vsichni budou muset pokryvat spotrebu jadrem (typicky Norsko, Rakousko). To tema je dost komplexni a to ani neresim, ze se brzy zasadne zmeni individualni a masova doprava.

Odpovědět  |   | 
zlepšovák  |  04. 01. 2019 13:53

A to se do toho nejspíš zase ještě připlete Jevonsův paradox ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Jevons%C5%AFv_paradox... ), takže spotřeba bude v reálu nakonec vyšší oproti předpokládaným úsporám.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2019 20:29

Jenže se zároveň sníží spotřeba v jiných odvětvích a tím pádem celková náročnost není ani poloviční. To už eea jaksi... opomněla.

Odpovědět  |   | 
K. Vlk  |  06. 01. 2019 12:39
Hloupej Honza  |  02. 01. 2019 20:04

Vzhledem k jednotné přenosové soustavě a propojení bude to mít nějaký filtr na ty elektrony z Temelína a nebo uhláren? Prej takové filtry byly u Rakušanů prodejní trhák

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  02. 01. 2019 21:29

Takže tu máme jinými slovy baterku na nabíjení jiných baterek. OK dobře... To je zase 1.dubna? Ach jo Takže tu máme solární panely, které budou produkovat energii, typicky v okamžiku, kdy ji nepotřebujeme. Pak ji uskladníme v X bateriích ze kterých budeme dobíjet Y baterií v BEV. Super. Dotační plán na to bude, že? Na to přišli sami nebo to našli na internetu

Odpovědět  |   | 
Fic  |  02. 01. 2019 22:12

Že zřejmě vyřešili je titulek, a nevyřešili nic. Ze soláru přiteče 150W z metru čtverčního, z větrný je to taky od velikosti, takže taky sporný... Jediný, co je jako obsahem sdělení, že to je převozitelná bedna. Ale při vytížení na např 80% to stejnak kapacitu ztratí, a jediný co zbude, je ten drát v zemi, kterej to bude živit. Takže někam k malýmu potenciálu pro občasný doškudlení golfových vozítek, jinak asik k víte čemu...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2019 08:25

Tak tohle může napadnout fakt jenom idiota.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  04. 01. 2019 08:00

A nebo právě někoho z wágnovské grupy.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2019 10:00

Já se divím, že ČR dosud není světovou ekonomicko-politickou velmocí. Tolik odborníků na vše, kolik máme v diskusích, nemá celý svět na všech univerzitách...

Odpovědět  |   | 
°°°  |  03. 01. 2019 10:35

To víš že ano... V ČR roste počet lidí s racionálním myšlením než zaslepených naivních Teslaonanistů a rádoby ekologů sluníčkářů.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 10:54

Jj jeden racionalni estebak ze Slovenska sefuje vlade s podporou racionalnich nereformovanych komousu, dalsi racionalni particka aparatciku a vekslaku radi na Prazskem hrade. Hlavne ze je mir a schopny clovek se bude vzdycky mit lepe nez prumerny sympatizant racionalnich Cechu

Odpovědět  |   | 
°°°  |  03. 01. 2019 11:09

Můj příspěvek nebyl o politice, ale o iracionálním smýšlení zaslepených militantních fandů EV Tesla a příznivcích "ekologických" čistě bateriových EV.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 11:17

Myslim, ze militantni fandove elektroauticka nemaji, neridili. Tesla at si za sve dela, co chce - to neni tema pro diskuzi - max dilenske zpracovani Diskuze postavena na slovniku jako teslaonanista, slunickar atp nemuze vest k nicemu jinemu nez k jeste vetsi polarizaci.

Odpovědět  |   | 
°°°  |  03. 01. 2019 11:38

Polarizaci? Právě o tom diskuse jsou... ale hlavně jde o to, aby "ekologická" demagogie (jen bateriové EV - zbytečně objemné a několik set kg vážící baterie - Tesla) nezvítězila nad racionalitou. A nemyslím tím tu tvou politickou racionalitu. Aby si tito zaslepení "ekologičtí" příznivci uvědomili, že fundovaná vědecká obec a stále více zasvěcené veřejnosti má jiný i názor.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 12:08

Cim/kde se verejnost zasvecuje? 99% informaci v 'minkotvornych' medii jsou jeden nebo druhy extrem Tesla je soukroma spolecnost angaujici se v primo souvisejicich odvetvich, tu bych do obecne diskuze fakt netahal.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2019 16:00

S takovým názorem jsi vpravdě partner do diskuse... Kruci, kde jsou nějací normální lidé?

Odpovědět  |   | 
°°°  |  03. 01. 2019 17:18

Problém je ten, že s Teslafanatiky se nedá normálně diskutovat. Jsou totálně zaslepení a nepřipustí sebemenší kritiku a opačný názor, i když je jednoznačně a prokazatelně pravdivá a opodstatněná. A koukám, že tys jedním z nich. Měl jsem tě do teď za jednoho z normálních... bohužel...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2019 20:31

Ty jsi řekl názor? Ne, jen urážky, tak co čekáš? Aniž o mně cokoli víš, rovnou mě zařadíš k fanatikům.
Pravda je taková, že jiný názor momentálně nepřipouští zpátečničtí zastánci spalování ropy.

Odpovědět  |   | 
°°°  |  04. 01. 2019 21:51

Jsem odpůrcem ropy a čistě bateriových EV. Zastávám se elektromobility na základě tankování ať už hlavně vodíku, ale třeba i různých elektrolytů.
S tím fanatikem jsem se nechal unést, přestože jsem se už dávno přesvědčil, že každý obdivovatel Tesly a jen bateriových EV je nekritický. Nemám totiž rád nekritické vynášení do nebes něčeho co má zásadní chyby (dlouhý čas dobíjení; těžké, zbytečně objemné, tudíž na distribuci výkonu a z toho plynoucí kompletní rekonstrukci infrastruktury; výroba gigantického množství akumulátorů) a je to extrémně neekologické.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 22:22

Myslim, ze brzy budeme muset resit existencnejsi otazky nez Teslu potazmo EV Jinak na produkci kila americkeho hoveziho padnou 2 litry ropy.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 01. 2019 23:16

Tak hlavně, že tankování vodíku nebo elektrolytů (ještě větší nesmysl) je zcela čisté, ekologické a energeticky vysoce účinné. Vždyť to jsou nejztrátovější technologie vůbec! Výroba vodíku z čehokoli je energeticky tak náročná, že pro opětovnou výrobu energie to je nesmysl. Jediný užitek je opravdu v kosmických technologiích, kde je cena ospravedlnitelná.
Myslíš, že distribuce vodíku by nevyžadovala zásadní rekonstrukci infrastruktury? Naopak, daleko více, než u pouhé distribuce elektřiny. Někde totiž tu elektřinu musíš vyrobit, pak s její pomocí vyrobit vodík, uskladnit ho za dost náročných podmínek, natankovat, znovu zpracovat na elektřinu... Jestli tohle ti přijde jako lepší a úspornější technologie, pak si označení "hlupák" právem zasloužíš. Já raději nabiju baterky přímo, bez toho zbytečného mezikroku.
Hádej, z čeho se vlastně vodík vyrábí? Z ropy, zemního plynu, z fosilních zdrojů. Jak může odpůrce ropy zároveň vychvalovat vodík? Elektrolyty jsou ještě větší svinstvo, ve velkovýrobě snad horší, než vodík. To zatím pro jistotu nikdo ani nespočítal.
Takže neekologické? Vskutku? V jednom máš pravdu, my dva se nemáme o čem bavit. Doplň si znalosti a pak se můžeš zapojit. Rád přijmu tvou omluvu.

Odpovědět  |   | 
°°°  |  04. 01. 2019 23:30

Vskutku typické kecy "hlupáků", kteří žijí v zažitých bludech a o energetice, natož moderní, vůbec nic neví. Nežij v minulosti a něco nového si nastuduj, ať jen nešíříš blbosti.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 01. 2019 09:40

Skutečně? Tak v čem se mýlím, ty studnice moudrosti?

Odpovědět  |   | 
K. Vlk  |  06. 01. 2019 10:56

Prakticky ve všem. Chce to nežít v minulosti. Věda, technologie a vše okolo vodíku je dnes dál a stále výrazně se zdokonaluje.
https://cze.sciences-world.com/cost-effective-production... ...
https://www.e15.cz/magazin/lidstvo-zna-novy-... ...
To jen tak na okraj...
Stačí nebýt zaslepený a líný si něco nového najít. Informací je obrovské množství.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 01. 2019 09:32

Chlapi, nehrotte to. Za 20, 50 let to muze byt s vodikem nebo palivovymi clanky uplne jinak. Energetika je hodne politizovana zalezitost a dost tim trpi (viz napr nepochopitelna hysterie/odklon od jadra).

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 01. 2019 09:40

Politika nezmění chemii a fyziku, bohužel. Ale zato dovede hezky oslepit myšlení, jak někteří lidé ukazují.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 01. 2019 09:59

To ne, ale casem muze byt treba dnesni energeticka narocnost druhorada, objevi/prosadi se nove BIOtechnologie, zefektivni se ty stavajici. Je to pruser, protoze v ropnem a klasickem automotive prumyslu se toci silene penize a jakakoli zasadnejsi zmena muze mit velky ekonomicky dopad, kteremu se rada aktualne profitujicich firem/lidi byude branit zuby nehty. Na druhou stranu se civilizovany svet dostal na takovou uroven, ze se casto venuje velka pozornost 'ne az tak palcivym' nebo lokalnim problemum, vec prerusta do spise spolecensko/kulturniho fenomenu, ke kteremu se vyjadruje kde kdo a racionalni argumenty/reseni nemaji sanci.

Odpovědět  |   | 
H4H  |  05. 01. 2019 13:01

Ty jsi toho oslepení zářným příkladem.

Odpovědět  |   | 
lace  |  04. 01. 2019 20:56

Ekologie postavená na hlavu.
Někde vyrobí dost možná i v uhelné elektrárně elektřinu.
Nabijí s ní tuhle powerbanku a tu odvezou typicky nějakým naftovým náklaďákem produkujícím mnohem víc emisí než pár osobáků a to možná i za asistence autojeřábu kamsi. Tam ji postaví a dobijí s ní 4 auta a odvezou ji na dobíjení někam a zase zpět.
A budou se bít v prsa jak je to ekologické.
To musel vymyslet nějaký bezmozek.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 21:32

Moznosti je spousta a nektere jsou samozrejme spise usmevne. Nicmene ty krabice mohou stat na miste, kde se v danou chvili neda jednoduse vybudovat potrebna infrastruktura (zdroj napajeni je v tu chvili druhorady). Stejne tak mohou krabice stat u solarnich, vetrnych farem a nabijet se nebo vykryvat razove stavy a chranit tak beznou distribucni sit. Nasledne mohou poslouzit treba jako festivalove elektricke toi-toi Zkratka moznosti tu jsou, akorat je treba pouzit selsky rozum, zvazit prinos a filtrovat informace z PR potazmo medii.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konc…

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

18.  2.  2019 | | 69 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 130 N/A