VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

Volkswagen přichází s myšlenkou mobilních dobíjecích stanic, které mají v následujících letech pomoci problému s nedostatkem pevné infrastruktury pro nabíjení elektromobilů.

Německá automobilka popisuje svůj nápad mobilních dobíjecích stanic doslova jako „powerbanky pro elektromobily“. Obdobný princip přenosné záložní energie, který již známe v případě mobilních zařízení, tak chce VW využít pro nabíjení elektrických vozidel. Mobilní stanice bude moci být umístěna takřka kdekoliv, ať už jde o parkoviště, odpočívadla, firemní prostory či veřejné události.

Díky tomu si budou například města moci otestovat, na kterých místech se později vyplatí opravdová investice a výstavba pevné dobíjecí infrastruktury. Stanice si ale budou moci pronajmout také různé společnosti, přičemž umístění jednotky není omezeno přívodem k jinému zdroji energie, což prohlubuje flexibilitu umístění.

VW údajně chystá elektrický off-road. Mohl by se jmenovat T-Rug

VW údajně chystá elektrický off-road. Mohl by se jmenovat T-Rug

Kromě připojení k elektrické síti v místě totiž VW myslí i na možnost dobíjení baterií v mobilních stanicích pomocí sluneční či větrné energie. Základ techniky přitom vychází z bateriových modulů platformy MEB, kterou v budoucnu najdeme v široké řadě elektromobilů VW. Zde tak chce automobilka sdílením ušetřit náklady na výrobu a ke všemu případně využít starší a pro jízdu už nevhodné baterie starých elektromobilů.

Každý mobilní stojan má být schopen rychlého dobíjení výkonem až 100 kW, přičemž stanice obsahuje celkem čtyři přípojky (dvě DC a dvě AC) pro dobíjení až čtyřech aut najednou. Celková kapacita 360 kWh by měla podle VW zvládnout dobít až 15 elektrických vozidel.  

VW chce využít 3D tisk pro masovou výrobu. Tisknout může rovnou na lince

VW chce využít 3D tisk pro masovou výrobu. Tisknout může rovnou na lince

První mobilní stanice chce Volkswagen začít požívat v domácím Wolfsburgu už během první poloviny letoška, a to v rámci zaváděcího testovacího programu. Později plánuje rozšíření této flexibilní infrastruktury i do dalších měst. I v tomto případě automobilka zmiňuje rok 2020 jako klíčový.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků