VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

Volkswagen přichází s myšlenkou mobilních dobíjecích stanic, které mají v následujících letech pomoci problému s nedostatkem pevné infrastruktury pro nabíjení elektromobilů.

Německá automobilka popisuje svůj nápad mobilních dobíjecích stanic doslova jako „powerbanky pro elektromobily“. Obdobný princip přenosné záložní energie, který již známe v případě mobilních zařízení, tak chce VW využít pro nabíjení elektrických vozidel. Mobilní stanice bude moci být umístěna takřka kdekoliv, ať už jde o parkoviště, odpočívadla, firemní prostory či veřejné události.

Díky tomu si budou například města moci otestovat, na kterých místech se později vyplatí opravdová investice a výstavba pevné dobíjecí infrastruktury. Stanice si ale budou moci pronajmout také různé společnosti, přičemž umístění jednotky není omezeno přívodem k jinému zdroji energie, což prohlubuje flexibilitu umístění.

VW údajně chystá elektrický off-road. Mohl by se jmenovat T-Rug

VW údajně chystá elektrický off-road. Mohl by se jmenovat T-Rug

Kromě připojení k elektrické síti v místě totiž VW myslí i na možnost dobíjení baterií v mobilních stanicích pomocí sluneční či větrné energie. Základ techniky přitom vychází z bateriových modulů platformy MEB, kterou v budoucnu najdeme v široké řadě elektromobilů VW. Zde tak chce automobilka sdílením ušetřit náklady na výrobu a ke všemu případně využít starší a pro jízdu už nevhodné baterie starých elektromobilů.

Každý mobilní stojan má být schopen rychlého dobíjení výkonem až 100 kW, přičemž stanice obsahuje celkem čtyři přípojky (dvě DC a dvě AC) pro dobíjení až čtyřech aut najednou. Celková kapacita 360 kWh by měla podle VW zvládnout dobít až 15 elektrických vozidel.  

VW chce využít 3D tisk pro masovou výrobu. Tisknout může rovnou na lince

VW chce využít 3D tisk pro masovou výrobu. Tisknout může rovnou na lince

První mobilní stanice chce Volkswagen začít požívat v domácím Wolfsburgu už během první poloviny letoška, a to v rámci zaváděcího testovacího programu. Později plánuje rozšíření této flexibilní infrastruktury i do dalších měst. I v tomto případě automobilka zmiňuje rok 2020 jako klíčový.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky