VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Pokud v budoucnu pojedete po dálnici A39 v Dolním Sasku, nejspíše i vaše chování v provozu přispěje k dalšímu vývoji systémů autonomního řízení Volkswagenu.

Někteří řidiči na úseku německé dálnice A39 v Dolním Sasku mezi dopravním uzlem Wolfsburg/Königslutter a obcí Cremlingen se budou možná cítit jako laboratorní myši. Na tomto asi sedmikilometrovém kusu dálnice totiž začíná VW sbírat data o chování reálného provozu, které následně využije pro vývoj systémů autonomního řízení a dalších asistenčních funkcí.

Detailing je těžká a drahá dřina. Na VW Passat si ukážeme, jak jej správně dělat

Detailing je těžká a drahá dřina. Na VW Passat si ukážeme, jak jej správně dělat

Automobilka uvádí, že sbírání dat z reálného provozu je pro modernizaci stávajících a vývoj nových systémů asistovaného řízení naprosto klíčové. Množství kamer a dalších měřících zařízení tak bude nahrávat anonymní data chování různých typů řidičů. Na projektu „laboratorní“ silnice se podílí nejen VW a samotné Dolní Sasko, ale také německé centrum letového provozu.

VW zdůrazňuje anonymitu sbíraných údajů. Pracovat bude pouze s danými trajektoriemi pohybu jednotlivých vozidel a daty interakce mezi nimi. Obličeje řidičů nebo registrační značky vozů prý nebudou systémem shromažďovány.

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

Na kusu dálnice byla pro vývojové účely instalována také technologie pWLAN, která umožňuje přímou komunikaci mezi vozidly a dopravní infrastrukturou. O systému Car2X, jenž zajistí kontakt nejen mezi infrastrukturou, ale rovněž ostatními takto vybavenými vozidly, již ostatně slýcháme stále častěji. Funkcí je už standardně vybaven nový Golf a později ho najdeme i elektrickém ID.3.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Společně s VW budou kus dálnice A39 využívat pro sběr dat i další velká jména nejen automobilového průmyslu, například Continental AG, Wolfsburg AG, ADAC, OECON GmbH nebo Siemens AG.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků