VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Pokud v budoucnu pojedete po dálnici A39 v Dolním Sasku, nejspíše i vaše chování v provozu přispěje k dalšímu vývoji systémů autonomního řízení Volkswagenu.

Někteří řidiči na úseku německé dálnice A39 v Dolním Sasku mezi dopravním uzlem Wolfsburg/Königslutter a obcí Cremlingen se budou možná cítit jako laboratorní myši. Na tomto asi sedmikilometrovém kusu dálnice totiž začíná VW sbírat data o chování reálného provozu, které následně využije pro vývoj systémů autonomního řízení a dalších asistenčních funkcí.

Detailing je těžká a drahá dřina. Na VW Passat si ukážeme, jak jej správně dělat

Detailing je těžká a drahá dřina. Na VW Passat si ukážeme, jak jej správně dělat

Automobilka uvádí, že sbírání dat z reálného provozu je pro modernizaci stávajících a vývoj nových systémů asistovaného řízení naprosto klíčové. Množství kamer a dalších měřících zařízení tak bude nahrávat anonymní data chování různých typů řidičů. Na projektu „laboratorní“ silnice se podílí nejen VW a samotné Dolní Sasko, ale také německé centrum letového provozu.

VW zdůrazňuje anonymitu sbíraných údajů. Pracovat bude pouze s danými trajektoriemi pohybu jednotlivých vozidel a daty interakce mezi nimi. Obličeje řidičů nebo registrační značky vozů prý nebudou systémem shromažďovány.

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

Na kusu dálnice byla pro vývojové účely instalována také technologie pWLAN, která umožňuje přímou komunikaci mezi vozidly a dopravní infrastrukturou. O systému Car2X, jenž zajistí kontakt nejen mezi infrastrukturou, ale rovněž ostatními takto vybavenými vozidly, již ostatně slýcháme stále častěji. Funkcí je už standardně vybaven nový Golf a později ho najdeme i elektrickém ID.3.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Společně s VW budou kus dálnice A39 využívat pro sběr dat i další velká jména nejen automobilového průmyslu, například Continental AG, Wolfsburg AG, ADAC, OECON GmbH nebo Siemens AG.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků