VW vylepšil modely na zemní plyn. Polo i Golf dostávají třetí nádrž na CNG

Volkswagen se rozhodl modernizovat své modely Polo a Golf TGI na zemní plyn. Nově tak varianty hatchbacků nabídnou ještě větší dojezd čistě na CNG.

Hlavní změnou v případě vylepšení hatchbacků na zemní plyn je u modelů Polo a Golf TGI zakomponování třetí nádrže na plyn. Nová nádrž je vyrobena z vysokopevnostní oceli se speciální povrchovou úpravou. V případě Pola TGI má třetí nádrž objem 16,5 litru, u Golfu pak zajistí dodatečných 23 litrů.  

Ve výsledku nyní Polo TGI pojme až 91,5 litru zemního plynu a nyní zajistí až o 60 kilometrů větší dojezd v režimu jízdy pouze na CNG. Celkově tak v případě metodiky měření WLTP dokáže na zemní plyn ujet až 368 kilometrů. Pod kapotou Pola se nachází litrový benzinový tříválec o výkonu 66 kW (90 koní).

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Větší Golf TGI si poté vede o něco lépe než Polo. Nyní pojme až 115 litrů zemního plynu a nabídne dojezd podle WLTP až 422 kilometrů. Dojezd tak oproti staré verzi narostl o pořádných 80 km. V Golfu najdete nový přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec TGI, který využívá Millerova cyklu spalování a produkuje 96 kW (130 koní).

Na úkor třetí nádrže na CNG pak byla standardní benzinová nádrž v Polu i Golfu ještě dále zmenšena. Její přesný objem však VW zatím neuvádí. Cenovky modernizovaných modelů na zemní plyn ještě nebyly zveřejněny.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků