VW vylepšil modely na zemní plyn. Polo i Golf dostávají třetí nádrž na CNG

Volkswagen se rozhodl modernizovat své modely Polo a Golf TGI na zemní plyn. Nově tak varianty hatchbacků nabídnou ještě větší dojezd čistě na CNG.

Hlavní změnou v případě vylepšení hatchbacků na zemní plyn je u modelů Polo a Golf TGI zakomponování třetí nádrže na plyn. Nová nádrž je vyrobena z vysokopevnostní oceli se speciální povrchovou úpravou. V případě Pola TGI má třetí nádrž objem 16,5 litru, u Golfu pak zajistí dodatečných 23 litrů.  

Ve výsledku nyní Polo TGI pojme až 91,5 litru zemního plynu a nyní zajistí až o 60 kilometrů větší dojezd v režimu jízdy pouze na CNG. Celkově tak v případě metodiky měření WLTP dokáže na zemní plyn ujet až 368 kilometrů. Pod kapotou Pola se nachází litrový benzinový tříválec o výkonu 66 kW (90 koní).

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Větší Golf TGI si poté vede o něco lépe než Polo. Nyní pojme až 115 litrů zemního plynu a nabídne dojezd podle WLTP až 422 kilometrů. Dojezd tak oproti staré verzi narostl o pořádných 80 km. V Golfu najdete nový přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec TGI, který využívá Millerova cyklu spalování a produkuje 96 kW (130 koní).

Na úkor třetí nádrže na CNG pak byla standardní benzinová nádrž v Polu i Golfu ještě dále zmenšena. Její přesný objem však VW zatím neuvádí. Cenovky modernizovaných modelů na zemní plyn ještě nebyly zveřejněny.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků