VW v roce 2020 představí 34 novinek, do elektromobilů investuje další miliardy

Ke konci roku už Volkswagen zveřejňuje plány na další rok. A vlastně bez překvapení plánuje uvést opravdu velkou hromadu nových aut.

Celkem 34 nových modelů během roku 2020. S takovým číslem vytasil Volkswagen při zveřejnění svého plánu pro rok 2020. A není překvapením, že celá hromada nových aut budou elektromobily. Do budoucích technologií chce VW do roku 2024 investovat 19 miliard eur (asi 484 miliard korun), z čehož 11 miliard eur (asi 280 miliard korun) poputuje právě do elektromobility.

S investicemi do budoucnosti zmiňuje VW i svůj cíl stát se do roku 2050 automobilkou s neutrální uhlíkovou stopou, jen do roku 2025 pak chce své emise CO₂ snížit o celou polovinu. Není tajemstvím, že takto agresivní a ambiciózní slova mají co do činění se snahou vykoupit svědomí značky po dopadu skandálu Dieselgate z roku 2015.

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Právě rok 2020 bude startovní příčkou Volkswagenu pro jeho elektrickou rodinu modelů ID. Do prodeje již oficiálně vstoupí hatchback ID.3, nedávno nám značka představila i koncept elektrického kombíku ID. Space Vizzion, jehož produkční verze se máme dočkat na konci roku 2021. K tomu se chystá ještě dostupnější elektrický hatchback ID. Entry a také v Číně chce VW udělat rozruch například s SUV ID. Roomzz. A to je pouze hrstka v moři nových elektromobilů.

Do roku 2029 už chce Volkswagen prodat 26 milionů elektrických vozidel, k čemuž patří i vize 6 milionů prodaných hybridů. Technicky bude nejpoužívanějšími platformami nových modelů MEB a PPE. Pokud vše půjde dle plánu, do roku 2022 bude VW vyrábět elektromobily v celkem 16 různých továrnách po celém světě.  

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků