VW uvádí nový motor 1.4 TDI s výkonem 66 kW (Frankfurt)

Poprvé se tento motor ukáže během září v modelu Audi A2, v němž byl také na autosalonu ve Frankfurtu představen. Má výkon 66 kW ve čtyřech tisících otáčkách, maximum točivého momentu dosahuje 230 Nm od 1900 do 2200 otáček. Tento motor s přímým vstřikováním je tak při podstatně menším objemu stejně výkonný jako 1.9 TDI 66 kW, který se stále nabízí v řadě produktů VW (1.4 TDI je pouze tříválcový). Přitom má lepší průběh výkonu (v nižších otáčkách má vyšší točivý moment než 1.9 TDI 66 kW), navíc splňuje normu EU4 a má nižší spotřebu.

Audi A2 s ním zrychlí na 100 km/h za 10,9 sekundy, spotřeba činí 5,6/3,5/4,3 litru na 100 km/h. Je velmi pravděpodobné, že se později objeví i v Polu, Ibize, Cordobě či Fabii.

Poznámka: Dle magazínu Auto Motor und Sport se přestane Audi A2 vyrábět bez nástupce na přelomu 2005/6, protože nesplňuje prodejní očekávání výrobce. Nejnižším modelem Audi tak bude A3. V současné době začíná cena A2 na 590 tisících s motorem 1.4 55 kW, dále se nabízí motory 1.4 TDI 55 kW a 1.6 FSI 81 kW.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků