VW uvádí nový motor 1.4 TDI s výkonem 66 kW (Frankfurt)

VW uvádí nový motor 1.4 TDI s výkonem 66 kW (Frankfurt)

Poprvé se tento motor ukáže během září v modelu Audi A2, v němž byl také na autosalonu ve Frankfurtu představen. Má výkon 66 kW ve čtyřech tisících otáčkách, maximum točivého momentu dosahuje 230 Nm od 1900 do 2200 otáček. Tento motor s přímým vstřikováním je tak při podstatně menším objemu stejně výkonný jako 1.9 TDI 66 kW, který se stále nabízí v řadě produktů VW (1.4 TDI je pouze tříválcový). Přitom má lepší průběh výkonu (v nižších otáčkách má vyšší točivý moment než 1.9 TDI 66 kW), navíc splňuje normu EU4 a má nižší spotřebu.

Audi A2 s ním zrychlí na 100 km/h za 10,9 sekundy, spotřeba činí 5,6/3,5/4,3 litru na 100 km/h. Je velmi pravděpodobné, že se později objeví i v Polu, Ibize, Cordobě či Fabii.

Poznámka: Dle magazínu Auto Motor und Sport se přestane Audi A2 vyrábět bez nástupce na přelomu 2005/6, protože nesplňuje prodejní očekávání výrobce. Nejnižším modelem Audi tak bude A3. V současné době začíná cena A2 na 590 tisících s motorem 1.4 55 kW, dále se nabízí motory 1.4 TDI 55 kW a 1.6 FSI 81 kW.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků