VW uvádí nový motor 1.4 TDI s výkonem 66 kW (Frankfurt)

Poprvé se tento motor ukáže během září v modelu Audi A2, v němž byl také na autosalonu ve Frankfurtu představen. Má výkon 66 kW ve čtyřech tisících otáčkách, maximum točivého momentu dosahuje 230 Nm od 1900 do 2200 otáček. Tento motor s přímým vstřikováním je tak při podstatně menším objemu stejně výkonný jako 1.9 TDI 66 kW, který se stále nabízí v řadě produktů VW (1.4 TDI je pouze tříválcový). Přitom má lepší průběh výkonu (v nižších otáčkách má vyšší točivý moment než 1.9 TDI 66 kW), navíc splňuje normu EU4 a má nižší spotřebu.

Audi A2 s ním zrychlí na 100 km/h za 10,9 sekundy, spotřeba činí 5,6/3,5/4,3 litru na 100 km/h. Je velmi pravděpodobné, že se později objeví i v Polu, Ibize, Cordobě či Fabii.

Poznámka: Dle magazínu Auto Motor und Sport se přestane Audi A2 vyrábět bez nástupce na přelomu 2005/6, protože nesplňuje prodejní očekávání výrobce. Nejnižším modelem Audi tak bude A3. V současné době začíná cena A2 na 590 tisících s motorem 1.4 55 kW, dále se nabízí motory 1.4 TDI 55 kW a 1.6 FSI 81 kW.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků