VW uvádí nový motor 1.4 TDI s výkonem 66 kW (Frankfurt)

Poprvé se tento motor ukáže během září v modelu Audi A2, v němž byl také na autosalonu ve Frankfurtu představen. Má výkon 66 kW ve čtyřech tisících otáčkách, maximum točivého momentu dosahuje 230 Nm od 1900 do 2200 otáček. Tento motor s přímým vstřikováním je tak při podstatně menším objemu stejně výkonný jako 1.9 TDI 66 kW, který se stále nabízí v řadě produktů VW (1.4 TDI je pouze tříválcový). Přitom má lepší průběh výkonu (v nižších otáčkách má vyšší točivý moment než 1.9 TDI 66 kW), navíc splňuje normu EU4 a má nižší spotřebu.

Audi A2 s ním zrychlí na 100 km/h za 10,9 sekundy, spotřeba činí 5,6/3,5/4,3 litru na 100 km/h. Je velmi pravděpodobné, že se později objeví i v Polu, Ibize, Cordobě či Fabii.

Poznámka: Dle magazínu Auto Motor und Sport se přestane Audi A2 vyrábět bez nástupce na přelomu 2005/6, protože nesplňuje prodejní očekávání výrobce. Nejnižším modelem Audi tak bude A3. V současné době začíná cena A2 na 590 tisících s motorem 1.4 55 kW, dále se nabízí motory 1.4 TDI 55 kW a 1.6 FSI 81 kW.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků