VW uvádí nový motor 1.4 TDI s výkonem 66 kW (Frankfurt)

Poprvé se tento motor ukáže během září v modelu Audi A2, v němž byl také na autosalonu ve Frankfurtu představen. Má výkon 66 kW ve čtyřech tisících otáčkách, maximum točivého momentu dosahuje 230 Nm od 1900 do 2200 otáček. Tento motor s přímým vstřikováním je tak při podstatně menším objemu stejně výkonný jako 1.9 TDI 66 kW, který se stále nabízí v řadě produktů VW (1.4 TDI je pouze tříválcový). Přitom má lepší průběh výkonu (v nižších otáčkách má vyšší točivý moment než 1.9 TDI 66 kW), navíc splňuje normu EU4 a má nižší spotřebu.

Audi A2 s ním zrychlí na 100 km/h za 10,9 sekundy, spotřeba činí 5,6/3,5/4,3 litru na 100 km/h. Je velmi pravděpodobné, že se později objeví i v Polu, Ibize, Cordobě či Fabii.

Poznámka: Dle magazínu Auto Motor und Sport se přestane Audi A2 vyrábět bez nástupce na přelomu 2005/6, protože nesplňuje prodejní očekávání výrobce. Nejnižším modelem Audi tak bude A3. V současné době začíná cena A2 na 590 tisících s motorem 1.4 55 kW, dále se nabízí motory 1.4 TDI 55 kW a 1.6 FSI 81 kW.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků