Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Jak ale uvádí VW, i drobná zdokonalení jsou nutná k dalšímu zvýšeni účinnosti, snížení spotřeby paliva a pochopitelně v dnešní době průběžné optimalizaci produkce emisí spalovacích motorů. Zdroj: Volkswagen

Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Jak ale uvádí VW, i drobná zdokonalení jsou nutná k dalšímu zvýšeni účinnosti, snížení spotřeby paliva a pochopitelně v dnešní době průběžné optimalizaci produkce emisí spalovacích motorů. | Zdroj: Volkswagen

Nově vyvinutá manuální převodovka MQ281 tak má v závislosti na kombinaci motoru snížit emise CO₂ až o 5 g/km. S novou skříní se hledělo i na trend vozidel SUV se stále většími průměry kol, které kladou na převodovky větší požadavky. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen

Nově vyvinutá manuální převodovka MQ281 tak má v závislosti na kombinaci motoru snížit emise CO₂ až o 5 g/km. S novou skříní se hledělo i na trend vozidel SUV se stále většími průměry kol, které kladou na převodovky větší požadavky. | Volkswagen Passat | Zdroj: Volkswagen

„S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ uvedl Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve Volkswagenu. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen

„S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ uvedl Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve Volkswagenu. | Volkswagen Passat | Zdroj: Volkswagen

MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen

MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350. | Volkswagen Passat | Zdroj: Volkswagen

Nejprve se novinka objeví v nedávno uvedené modernizaci Passatu a později se rozšíří do téměř celé modelové nabídky koncernu VW. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen

Nejprve se novinka objeví v nedávno uvedené modernizaci Passatu a později se rozšíří do téměř celé modelové nabídky koncernu VW. | Volkswagen Passat | Zdroj: Volkswagen

Nová převodovka vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen

Nová převodovka vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly. | Volkswagen Passat | Zdroj: Volkswagen

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. Zcela nový je však také systém vedení oleje, zatímco objem potřebného oleje byl snížen na 1,5 litru. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. Zcela nový je však také systém vedení oleje, zatímco objem potřebného oleje byl snížen na 1,5 litru. | Volkswagen Passat | Zdroj: Volkswagen

Změn se dočkala i konstrukce skříně převodovky, která má dále zabraňovat nežádoucímu hluku a pro zvýšení jízdního komfortu má nyní přenášet méně slyšitelných a citelných vibrací. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen

Změn se dočkala i konstrukce skříně převodovky, která má dále zabraňovat nežádoucímu hluku a pro zvýšení jízdního komfortu má nyní přenášet méně slyšitelných a citelných vibrací. | Volkswagen Passat | Zdroj: Volkswagen

Nově vyvinutá manuální převodovka MQ281 tak má v závislosti na kombinaci motoru snížit emise CO₂ až o 5 g/km. S novou skříní se hledělo i na trend vozidel SUV se stále většími průměry kol, které kladou na převodovky větší požadavky. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen
„S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ uvedl Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve Volkswagenu. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen
MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen
Nejprve se novinka objeví v nedávno uvedené modernizaci Passatu a později se rozšíří do téměř celé modelové nabídky koncernu VW. | Volkswagen Passat Zdroj: Volkswagen
8
Fotogalerie

VW uvádí novou manuální převodovku. V Bruselu z ní budou mít radost

I když se dnes pozornost zákazníků silně naklání k volbě automatické převodovky, na průběžný vývoj staré dobré manuální skříně ještě Volkswagen nezanevřel.

Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Jak ale uvádí VW, i drobná zdokonalení jsou nutná k dalšímu zvýšeni účinnosti, snížení spotřeby paliva a pochopitelně v dnešní době průběžné optimalizaci produkce emisí spalovacích motorů. Nově vyvinutá manuální převodovka MQ281 tak má v závislosti na kombinaci motoru snížit emise CO2 až o 5 g/km.

S novou skříní se hledělo i na trend vozidel SUV se stále většími průměry kol, které kladou na převodovky větší požadavky. „S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ uvedl Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve Volkswagenu.

MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350. Nejprve se novinka objeví v nedávno uvedené modernizaci Passatu a později se rozšíří do téměř celé modelové nabídky koncernu VW.

Nová převodovka vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly – a na druhé straně je na vyšší převodové stupně umožněn hospodárný provoz s nízkými otáčkami.

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. Zcela nový je však také systém vedení oleje, zatímco objem potřebného oleje byl snížen na 1,5 litru. Speciální koncept ložisek, přizpůsobený požadavkům na novou převodovku, přispěl k dalšímu snížení tření. Ložiska s minimalizovaným třením jsou vybavena bezkontaktními těsněními.

Změn se dočkala i konstrukce skříně převodovky, která má dále zabraňovat nežádoucímu hluku a pro zvýšení jízdního komfortu má nyní přenášet méně slyšitelných a citelných vibrací. Stejně jako mnoho dalších převodovek si bude i MQ281 vyrábět Volkswagen ve vlastní režii. Sériová výroba už byla zahájena v Barceloně (Španělsko) a Córdobě (Argentina).

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud