VW uvádí novou manuální převodovku. V Bruselu z ní budou mít radost

I když se dnes pozornost zákazníků silně naklání k volbě automatické převodovky, na průběžný vývoj staré dobré manuální skříně ještě Volkswagen nezanevřel.

Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Jak ale uvádí VW, i drobná zdokonalení jsou nutná k dalšímu zvýšeni účinnosti, snížení spotřeby paliva a pochopitelně v dnešní době průběžné optimalizaci produkce emisí spalovacích motorů. Nově vyvinutá manuální převodovka MQ281 tak má v závislosti na kombinaci motoru snížit emise CO2 až o 5 g/km.

S novou skříní se hledělo i na trend vozidel SUV se stále většími průměry kol, které kladou na převodovky větší požadavky. „S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ uvedl Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve Volkswagenu.

VW Passat prošel faceliftem. Dostal nový diesel, vzhled se moc nezměnil

VW Passat prošel faceliftem. Dostal nový diesel, vzhled se moc nezměnil

MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350. Nejprve se novinka objeví v nedávno uvedené modernizaci Passatu a později se rozšíří do téměř celé modelové nabídky koncernu VW.

Nová převodovka vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly – a na druhé straně je na vyšší převodové stupně umožněn hospodárný provoz s nízkými otáčkami.

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. Zcela nový je však také systém vedení oleje, zatímco objem potřebného oleje byl snížen na 1,5 litru. Speciální koncept ložisek, přizpůsobený požadavkům na novou převodovku, přispěl k dalšímu snížení tření. Ložiska s minimalizovaným třením jsou vybavena bezkontaktními těsněními.

Změn se dočkala i konstrukce skříně převodovky, která má dále zabraňovat nežádoucímu hluku a pro zvýšení jízdního komfortu má nyní přenášet méně slyšitelných a citelných vibrací. Stejně jako mnoho dalších převodovek si bude i MQ281 vyrábět Volkswagen ve vlastní režii. Sériová výroba už byla zahájena v Barceloně (Španělsko) a Córdobě (Argentina).

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků