VW uvádí novou manuální převodovku. V Bruselu z ní budou mít radost

I když se dnes pozornost zákazníků silně naklání k volbě automatické převodovky, na průběžný vývoj staré dobré manuální skříně ještě Volkswagen nezanevřel.

Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Jak ale uvádí VW, i drobná zdokonalení jsou nutná k dalšímu zvýšeni účinnosti, snížení spotřeby paliva a pochopitelně v dnešní době průběžné optimalizaci produkce emisí spalovacích motorů. Nově vyvinutá manuální převodovka MQ281 tak má v závislosti na kombinaci motoru snížit emise CO2 až o 5 g/km.

S novou skříní se hledělo i na trend vozidel SUV se stále většími průměry kol, které kladou na převodovky větší požadavky. „S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ uvedl Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve Volkswagenu.

VW Passat prošel faceliftem. Dostal nový diesel, vzhled se moc nezměnil

VW Passat prošel faceliftem. Dostal nový diesel, vzhled se moc nezměnil

MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350. Nejprve se novinka objeví v nedávno uvedené modernizaci Passatu a později se rozšíří do téměř celé modelové nabídky koncernu VW.

Nová převodovka vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly – a na druhé straně je na vyšší převodové stupně umožněn hospodárný provoz s nízkými otáčkami.

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. Zcela nový je však také systém vedení oleje, zatímco objem potřebného oleje byl snížen na 1,5 litru. Speciální koncept ložisek, přizpůsobený požadavkům na novou převodovku, přispěl k dalšímu snížení tření. Ložiska s minimalizovaným třením jsou vybavena bezkontaktními těsněními.

Změn se dočkala i konstrukce skříně převodovky, která má dále zabraňovat nežádoucímu hluku a pro zvýšení jízdního komfortu má nyní přenášet méně slyšitelných a citelných vibrací. Stejně jako mnoho dalších převodovek si bude i MQ281 vyrábět Volkswagen ve vlastní režii. Sériová výroba už byla zahájena v Barceloně (Španělsko) a Córdobě (Argentina).

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků