VW upustil od stavby desetistupňového automatu. Je to příliš drahé a složité

Německý koncern zcela pohřbil tvorbu vlastní desetistupňové automatické převodovky. Získaná data si však zanechal pro možný budoucí vývoj.
VW upustil od stavby desetistupňového automatu. Je to příliš drahé a složité

„Před dvěma měsíci jsme zlikvidovali jediný prototyp,“ řekl o vyvíjeném desetistupňovém automatu Friedrich Eichler, šéf oblasti pohonných jednotek Volkswagenu. O projektu se rozpovídal novinářům Automotive News.

Hlavními důvody ukončení vývoje je prý finanční náročnost a složitost technologií. Zástupce koncernu však prozradil, že data o vývoji si společnost uschovala, kdyby se v příštích letech rozhodla projekt obnovit.

Volkswagen ID - Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen ID - Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Koncern stavbu nové převodovky avizoval již v roce 2013. Poprvé se měla představit o dva roky později v Passatu, aby se následně rozšířila také do vrcholných variant Golfu - GTI, GTD a R. Eichler však nyní oficiálně potvrdil, že desetistupňový automat již není součástí plánů automobilky.

Volkswagen se aktuálně soustředí zejména na elektromobily a crossovery. První automobil z rodiny ID má dorazit v roce 2020 a další budou následovat. V následujících osmi letech chce společnost prodat milion zelených vozů.

VW ID Buzz: Koncept elektrického mikrobusu má i autopilota

VW ID Buzz: Koncept elektrického mikrobusu má i autopilota

Expanzi na trh nízkoemisních aut má finančně zajistit 19 nových crossoverů, které Volkswagen uvede v několika příštích letech. Nová strategie však pro některé modely může znamenat definitivní konec, spekuluje se například o Sciroccu či kultovním Brouku.

Futuristický koncept Volkswagen ID Crozz, který byl představen na autosalonu v Šanghaji, si můžete prohlédnout na následujícím videu...

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 46 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků