VW upustil od stavby desetistupňového automatu. Je to příliš drahé a složité

Německý koncern zcela pohřbil tvorbu vlastní desetistupňové automatické převodovky. Získaná data si však zanechal pro možný budoucí vývoj.
VW upustil od stavby desetistupňového automatu. Je to příliš drahé a složité

„Před dvěma měsíci jsme zlikvidovali jediný prototyp,“ řekl o vyvíjeném desetistupňovém automatu Friedrich Eichler, šéf oblasti pohonných jednotek Volkswagenu. O projektu se rozpovídal novinářům Automotive News.

Hlavními důvody ukončení vývoje je prý finanční náročnost a složitost technologií. Zástupce koncernu však prozradil, že data o vývoji si společnost uschovala, kdyby se v příštích letech rozhodla projekt obnovit.

Elektromobily | Volkswagen | Premiéry | Paříž 2016

Volkswagen ID - Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Koncern stavbu nové převodovky avizoval již v roce 2013. Poprvé se měla představit o dva roky později v Passatu, aby se následně rozšířila také do vrcholných variant Golfu - GTI, GTD a R. Eichler však nyní oficiálně potvrdil, že desetistupňový automat již není součástí plánů automobilky.

Volkswagen se aktuálně soustředí zejména na elektromobily a crossovery. První automobil z rodiny ID má dorazit v roce 2020 a další budou následovat. V následujících osmi letech chce společnost prodat milion zelených vozů.

Elektromobily | Volkswagen | Fascinace

VW ID Buzz: Koncept elektrického mikrobusu má i autopilota

Expanzi na trh nízkoemisních aut má finančně zajistit 19 nových crossoverů, které Volkswagen uvede v několika příštích letech. Nová strategie však pro některé modely může znamenat definitivní konec, spekuluje se například o Sciroccu či kultovním Brouku.

Futuristický koncept Volkswagen ID Crozz, který byl představen na autosalonu v Šanghaji, si můžete prohlédnout na následujícím videu...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků