VW upustil od stavby desetistupňového automatu. Je to příliš drahé a složité

Německý koncern zcela pohřbil tvorbu vlastní desetistupňové automatické převodovky. Získaná data si však zanechal pro možný budoucí vývoj.
VW upustil od stavby desetistupňového automatu. Je to příliš drahé a složité

„Před dvěma měsíci jsme zlikvidovali jediný prototyp,“ řekl o vyvíjeném desetistupňovém automatu Friedrich Eichler, šéf oblasti pohonných jednotek Volkswagenu. O projektu se rozpovídal novinářům Automotive News.

Hlavními důvody ukončení vývoje je prý finanční náročnost a složitost technologií. Zástupce koncernu však prozradil, že data o vývoji si společnost uschovala, kdyby se v příštích letech rozhodla projekt obnovit.

Volkswagen ID - Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen ID - Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Koncern stavbu nové převodovky avizoval již v roce 2013. Poprvé se měla představit o dva roky později v Passatu, aby se následně rozšířila také do vrcholných variant Golfu - GTI, GTD a R. Eichler však nyní oficiálně potvrdil, že desetistupňový automat již není součástí plánů automobilky.

Volkswagen se aktuálně soustředí zejména na elektromobily a crossovery. První automobil z rodiny ID má dorazit v roce 2020 a další budou následovat. V následujících osmi letech chce společnost prodat milion zelených vozů.

VW ID Buzz: Koncept elektrického mikrobusu má i autopilota

VW ID Buzz: Koncept elektrického mikrobusu má i autopilota

Expanzi na trh nízkoemisních aut má finančně zajistit 19 nových crossoverů, které Volkswagen uvede v několika příštích letech. Nová strategie však pro některé modely může znamenat definitivní konec, spekuluje se například o Sciroccu či kultovním Brouku.

Futuristický koncept Volkswagen ID Crozz, který byl představen na autosalonu v Šanghaji, si můžete prohlédnout na následujícím videu...

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků