S příchodem  nového Golfu  nám Volkswagen oznámil i uvedení nového dieselového agregátu, který v portfoliu nahradí starou šestnáctistovku. Po dopadu aféry Dieselgate a obecně zhoršené reputaci naftových jednotek VW je však nejdůležitější... Zdroj: Volkswagen

S příchodem nového Golfu nám Volkswagen oznámil i uvedení nového dieselového agregátu, který v portfoliu nahradí starou šestnáctistovku. Po dopadu aféry Dieselgate a obecně zhoršené reputaci naftových jednotek VW je však nejdůležitější... | Zdroj: Volkswagen

...že nový motor 2.0 TDI s kódovým označením EA288 evo popisuje výrobce jako jeden z nejčistších dieselových motorů na světě. Zdroj: Volkswagen

...že nový motor 2.0 TDI s kódovým označením EA288 evo popisuje výrobce jako jeden z nejčistších dieselových motorů na světě. | Zdroj: Volkswagen

Dvoulitr o výkonu 85 kW (115 koní) či 110 kW (150 koní), který však později přijde v ještě výkonnější verzi pro  Golf GTD , se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny... Zdroj: Volkswagen

Dvoulitr o výkonu 85 kW (115 koní) či 110 kW (150 koní), který však později přijde v ještě výkonnější verzi pro Golf GTD, se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny... | Zdroj: Volkswagen

...díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Funkci těchto opatření nyní VW názorně ukazuje na videu níže. Zdroj: Volkswagen

...díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Funkci těchto opatření nyní VW názorně ukazuje na videu níže. | Zdroj: Volkswagen

Každý z filtrů pevných částic má tedy vlastní vstřikování močoviny ve formě kapaliny AdBlue. Výfukové plyny a jejich škodlivé částice tak nejprve prochází standardním oxidačním katalyzátorem... Zdroj: Volkswagen

Každý z filtrů pevných částic má tedy vlastní vstřikování močoviny ve formě kapaliny AdBlue. Výfukové plyny a jejich škodlivé částice tak nejprve prochází standardním oxidačním katalyzátorem... | Zdroj: Volkswagen

...a poté za vstřikování močoviny prvním filtrem pevných částic, který je navíc mnohem blíže samotnému motoru, takže se rychleji dostane na optimální pracovní teplotu.  Zdroj: Volkswagen

...a poté za vstřikování močoviny prvním filtrem pevných částic, který je navíc mnohem blíže samotnému motoru, takže se rychleji dostane na optimální pracovní teplotu.  | Zdroj: Volkswagen

První filtr je účinnější i za nízkých teplot, například po studeném startu nebo pomalé jízdě městem. Zdroj: Volkswagen

První filtr je účinnější i za nízkých teplot, například po studeném startu nebo pomalé jízdě městem. | Zdroj: Volkswagen

Druhý filtr pevných částic se vstřikováním močoviny celý proces snížení emisí NOx dále amplifikuje. Umístěn je dále ve výfukovém potrubí a zajišťuje ideální funkci pro situace s již zahřátým motorem či sportovní jízdě s vyšším zatížením jednotky. Zdroj: Volkswagen

Druhý filtr pevných částic se vstřikováním močoviny celý proces snížení emisí NOx dále amplifikuje. Umístěn je dále ve výfukovém potrubí a zajišťuje ideální funkci pro situace s již zahřátým motorem či sportovní jízdě s vyšším zatížením jednotky. | Zdroj: Volkswagen

Dvoustupňovým procesem tak VW uvádí razantní snížení produkce NOx. V porovnání s předchozí verzí 2.0 TDI mám mít nový agregát také o 17 % nižší spotřebu paliva. Více v článku... Zdroj: Volkswagen

Dvoustupňovým procesem tak VW uvádí razantní snížení produkce NOx. V porovnání s předchozí verzí 2.0 TDI mám mít nový agregát také o 17 % nižší spotřebu paliva. Více v článku... | Zdroj: Volkswagen

...že nový motor 2.0 TDI s kódovým označením EA288 evo popisuje výrobce jako jeden z nejčistších dieselových motorů na světě. Zdroj: Volkswagen
Dvoulitr o výkonu 85 kW (115 koní) či 110 kW (150 koní), který však později přijde v ještě výkonnější verzi pro  Golf GTD , se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny... Zdroj: Volkswagen
...díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Funkci těchto opatření nyní VW názorně ukazuje na videu níže. Zdroj: Volkswagen
Každý z filtrů pevných částic má tedy vlastní vstřikování močoviny ve formě kapaliny AdBlue. Výfukové plyny a jejich škodlivé částice tak nejprve prochází standardním oxidačním katalyzátorem... Zdroj: Volkswagen
9
Fotogalerie

VW detailně ukázal svůj nejčistší naftový motor. Po Golfu jej dostala i nová Octavia

Přestože se nyní VW silně zaměřuje na elektrifikaci, na známé diesely TDI ještě nezanevřel. Teď blíže představuje svůj nejčistší naftový motor vůbec.

S příchodem nového Golfu nám Volkswagen oznámil i uvedení nového dieselového agregátu, který v portfoliu nahradí starou šestnáctistovku. Po dopadu aféry Dieselgate a obecně zhoršené reputaci naftových jednotek VW je však nejdůležitější, že nový motor 2.0 TDI s kódovým označením EA288 Evo popisuje výrobce jako jeden z nejčistších dieselových motorů na světě.

Dvoulitr o výkonu 85 kW (115 koní) či 110 kW (150 koní), který však později přijde v ještě výkonnější verzi pro Golf GTD, se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny, díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Funkci těchto opatření nyní VW názorně ukazuje na videu níže.

Každý z filtrů pevných částic má tedy vlastní vstřikování močoviny ve formě kapaliny AdBlue. Výfukové plyny a jejich škodlivé částice tak nejprve prochází standardním oxidačním katalyzátorem a poté za vstřikování močoviny prvním filtrem pevných částic, který je navíc mnohem blíže samotnému motoru, takže se rychleji dostane na optimální pracovní teplotu. První filtr je účinnější i za nízkých teplot, například po studeném startu nebo pomalé jízdě městem.

Druhý filtr pevných částic se vstřikováním močoviny celý proces snížení emisí NOx dále amplifikuje. Umístěn je dále ve výfukovém potrubí a zajišťuje ideální funkci pro situace s již zahřátým motorem či sportovní jízdě s vyšším zatížením jednotky. Dvoustupňovým procesem tak VW uvádí razantní snížení produkce NOx. V porovnání s předchozí verzí 2.0 TDI mám mít nový agregát také o 17 % nižší spotřebu paliva.

„Inovativní technologie dvojitého vstřikování močoviny zajišťuje, že naše dieselové motory jsou výrazně pod současnými emisními limity a ke všemu i pod budoucími limity normy Euro 6d, a to v mnoha případech nezávislého testování různými institucemi,“ dodal k novince Markus Köhne, vedoucí vývoje naftových motorů VW.

Naftové motory tedy VW očividně ještě nezahazuje, na rozdíl od jiných automobilek jako třeba Toyota, Honda či Volvo.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud