Přestože se nyní VW silně zaměřuje na elektrifikaci, na známé diesely TDI ještě nezanevřel. Teď blíže představuje svůj nejčistší naftový motor vůbec.
S příchodem nového Golfu nám Volkswagen oznámil i uvedení nového dieselového agregátu, který v portfoliu nahradí starou šestnáctistovku. Po dopadu aféry Dieselgate a obecně zhoršené reputaci naftových jednotek VW je však nejdůležitější, že nový motor 2.0 TDI s kódovým označením EA288 Evo popisuje výrobce jako jeden z nejčistších dieselových motorů na světě.
Dvoulitr o výkonu 85 kW (115 koní) či 110 kW (150 koní), který však později přijde v ještě výkonnější verzi pro Golf GTD, se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny, díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Funkci těchto opatření nyní VW názorně ukazuje na videu níže.
Každý z filtrů pevných částic má tedy vlastní vstřikování močoviny ve formě kapaliny AdBlue. Výfukové plyny a jejich škodlivé částice tak nejprve prochází standardním oxidačním katalyzátorem a poté za vstřikování močoviny prvním filtrem pevných částic, který je navíc mnohem blíže samotnému motoru, takže se rychleji dostane na optimální pracovní teplotu. První filtr je účinnější i za nízkých teplot, například po studeném startu nebo pomalé jízdě městem.
Druhý filtr pevných částic se vstřikováním močoviny celý proces snížení emisí NOx dále amplifikuje. Umístěn je dále ve výfukovém potrubí a zajišťuje ideální funkci pro situace s již zahřátým motorem či sportovní jízdě s vyšším zatížením jednotky. Dvoustupňovým procesem tak VW uvádí razantní snížení produkce NOx. V porovnání s předchozí verzí 2.0 TDI mám mít nový agregát také o 17 % nižší spotřebu paliva.
„Inovativní technologie dvojitého vstřikování močoviny zajišťuje, že naše dieselové motory jsou výrazně pod současnými emisními limity a ke všemu i pod budoucími limity normy Euro 6d, a to v mnoha případech nezávislého testování různými institucemi,“ dodal k novince Markus Köhne, vedoucí vývoje naftových motorů VW.
Naftové motory tedy VW očividně ještě nezahazuje, na rozdíl od jiných automobilek jako třeba Toyota, Honda či Volvo.