VW detailně ukázal svůj nejčistší naftový motor. Po Golfu jej dostala i nová Octavia

Přestože se nyní VW silně zaměřuje na elektrifikaci, na známé diesely TDI ještě nezanevřel. Teď blíže představuje svůj nejčistší naftový motor vůbec.

S příchodem nového Golfu nám Volkswagen oznámil i uvedení nového dieselového agregátu, který v portfoliu nahradí starou šestnáctistovku. Po dopadu aféry Dieselgate a obecně zhoršené reputaci naftových jednotek VW je však nejdůležitější, že nový motor 2.0 TDI s kódovým označením EA288 Evo popisuje výrobce jako jeden z nejčistších dieselových motorů na světě.

Dvoulitr o výkonu 85 kW (115 koní) či 110 kW (150 koní), který však později přijde v ještě výkonnější verzi pro Golf GTD, se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny, díky čemuž produkuje až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Funkci těchto opatření nyní VW názorně ukazuje na videu níže.

Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Každý z filtrů pevných částic má tedy vlastní vstřikování močoviny ve formě kapaliny AdBlue. Výfukové plyny a jejich škodlivé částice tak nejprve prochází standardním oxidačním katalyzátorem a poté za vstřikování močoviny prvním filtrem pevných částic, který je navíc mnohem blíže samotnému motoru, takže se rychleji dostane na optimální pracovní teplotu. První filtr je účinnější i za nízkých teplot, například po studeném startu nebo pomalé jízdě městem.

Druhý filtr pevných částic se vstřikováním močoviny celý proces snížení emisí NOx dále amplifikuje. Umístěn je dále ve výfukovém potrubí a zajišťuje ideální funkci pro situace s již zahřátým motorem či sportovní jízdě s vyšším zatížením jednotky. Dvoustupňovým procesem tak VW uvádí razantní snížení produkce NOx. V porovnání s předchozí verzí 2.0 TDI mám mít nový agregát také o 17 % nižší spotřebu paliva.

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

„Inovativní technologie dvojitého vstřikování močoviny zajišťuje, že naše dieselové motory jsou výrazně pod současnými emisními limity a ke všemu i pod budoucími limity normy Euro 6d, a to v mnoha případech nezávislého testování různými institucemi,“ dodal k novince Markus Köhne, vedoucí vývoje naftových motorů VW.

Naftové motory tedy VW očividně ještě nezahazuje, na rozdíl od jiných automobilek jako třeba Toyota, Honda či Volvo.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků