Čím zprvu nadchl  nový Mercedes-Benz třídy S , tím nakonec překvapili i Volkswagen a Škoda. Nová technologie head-up displeje s rozšířenou realitou tedy není výhradou pouze luxusních vozů, jak by se zprvu mohlo zdát. Zdroj: Volkswagen

Čím zprvu nadchl nový Mercedes-Benz třídy S, tím nakonec překvapili i Volkswagen a Škoda. Nová technologie head-up displeje s rozšířenou realitou tedy není výhradou pouze luxusních vozů, jak by se zprvu mohlo zdát. | Zdroj: Volkswagen

Tuto vychytávku nyní přináší i elektrické VW ID.3 a ID.4, nehledě na příbuznou Škodu Enyaq iV. Po Mercedesu tak i VW krátce ukazuje, co jeho nejnovější výbava vlastně umí. Zdroj: Volkswagen

Tuto vychytávku nyní přináší i elektrické VW ID.3 a ID.4, nehledě na příbuznou Škodu Enyaq iV. Po Mercedesu tak i VW krátce ukazuje, co jeho nejnovější výbava vlastně umí. | Zdroj: Volkswagen

Takzvaný AR-HUD (Augmented-Reality-Head-up-Display) samozřejmě rozšiřuje to, co vidíte před sebou na silnici. Zdroj: Volkswagen

Takzvaný AR-HUD (Augmented-Reality-Head-up-Display) samozřejmě rozšiřuje to, co vidíte před sebou na silnici. | Zdroj: Volkswagen

Vedle tradičního zobrazení rychlosti a dalších statických informací tak displej zasazuje do prostředí před řidičem řadu virtuálních ukazatelů, reagujících na současné podmínky jízdy a okolí. Zdroj: Volkswagen

Vedle tradičního zobrazení rychlosti a dalších statických informací tak displej zasazuje do prostředí před řidičem řadu virtuálních ukazatelů, reagujících na současné podmínky jízdy a okolí. | Zdroj: Volkswagen

Nechybí tak zdánlivě v prostoru se pohybující a vznášející šipka navigace, která vás přesně navede k odbočce, nebo ikona cíle vaší cesty, k níž se postupně přibližujete, a je umístěna do prostoru před vámi. Zdroj: Volkswagen

Nechybí tak zdánlivě v prostoru se pohybující a vznášející šipka navigace, která vás přesně navede k odbočce, nebo ikona cíle vaší cesty, k níž se postupně přibližujete, a je umístěna do prostoru před vámi. | Zdroj: Volkswagen

V reálném čase umí AR-HUD zvýrazněním na vozovce upozornit na vyjetí z jízdního pruhu, graficky ukázat odstup při použití adaptivního tempomatu nebo naopak červeně upozornit na nebezpečný odstup od vozidla před vámi. Zdroj: Volkswagen

V reálném čase umí AR-HUD zvýrazněním na vozovce upozornit na vyjetí z jízdního pruhu, graficky ukázat odstup při použití adaptivního tempomatu nebo naopak červeně upozornit na nebezpečný odstup od vozidla před vámi. | Zdroj: Volkswagen

Virtuální ukazatele se tedy průběžně zvětšují a zvýrazňují v závislosti na jízdních podmínkách, případně se zesvětlují, aby řidiči neblokovaly výhled před sebe. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Virtuální ukazatele se tedy průběžně zvětšují a zvýrazňují v závislosti na jízdních podmínkách, případně se zesvětlují, aby řidiči neblokovaly výhled před sebe. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Systém head-up displeje získává data z kamer a senzorů na přídi vozidla, ale také z podkladů navigačního systému. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Systém head-up displeje získává data z kamer a senzorů na přídi vozidla, ale také z podkladů navigačního systému. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Nepřekvapí, že AR-HUD je součástí vyšších výbav ID.3 a ID.4, a to v rámci paketu Infotainment Plus, který nelze dokoupit samostatně k nižším výbavám. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Nepřekvapí, že AR-HUD je součástí vyšších výbav ID.3 a ID.4, a to v rámci paketu Infotainment Plus, který nelze dokoupit samostatně k nižším výbavám. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

U Škody Enyaq iV je situace jiná a AR-HUD se mezi dodatečnými příplatky objevuje v paketu Infotainment Top společně s navigací a službami Škoda Connect za 43.000 Kč. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

U Škody Enyaq iV je situace jiná a AR-HUD se mezi dodatečnými příplatky objevuje v paketu Infotainment Top společně s navigací a službami Škoda Connect za 43.000 Kč. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Tuto vychytávku nyní přináší i elektrické VW ID.3 a ID.4, nehledě na příbuznou Škodu Enyaq iV. Po Mercedesu tak i VW krátce ukazuje, co jeho nejnovější výbava vlastně umí. Zdroj: Volkswagen
Takzvaný AR-HUD (Augmented-Reality-Head-up-Display) samozřejmě rozšiřuje to, co vidíte před sebou na silnici. Zdroj: Volkswagen
Vedle tradičního zobrazení rychlosti a dalších statických informací tak displej zasazuje do prostředí před řidičem řadu virtuálních ukazatelů, reagujících na současné podmínky jízdy a okolí. Zdroj: Volkswagen
Nechybí tak zdánlivě v prostoru se pohybující a vznášející šipka navigace, která vás přesně navede k odbočce, nebo ikona cíle vaší cesty, k níž se postupně přibližujete, a je umístěna do prostoru před vámi. Zdroj: Volkswagen
10
Fotogalerie

VW ukazuje svůj head-up displej s rozšířenou realitou. Techniku nechal i Škodě

Volkswagen předvádí svou novou techniku, kterou byste asi normálně čekali v mnohem dražších autech.

Čím zprvu nadchl nový Mercedes-Benz třídy S, tím nakonec překvapili i Volkswagen a Škoda. Nová technologie head-up displeje s rozšířenou realitou tedy není výhradou pouze luxusních vozů, jak by se zprvu mohlo zdát. Tuto vychytávku nyní přináší i elektrické VW ID.3 a ID.4, nehledě na příbuznou Škodu Enyaq iV. Po Mercedesu tak i VW krátce ukazuje, co jeho nejnovější výbava vlastně umí.

Takzvaný AR-HUD (Augmented-Reality-Head-up-Display) samozřejmě rozšiřuje to, co vidíte před sebou na silnici. Vedle tradičního zobrazení rychlosti a dalších statických informací tak displej zasazuje do prostředí před řidičem řadu virtuálních ukazatelů, reagujících na současné podmínky jízdy a okolí.

Nechybí tak zdánlivě v prostoru se pohybující a vznášející šipka navigace, která vás přesně navede k odbočce, nebo ikona cíle vaší cesty, k níž se postupně přibližujete, a je umístěna do prostoru před vámi. V reálném čase umí AR-HUD zvýrazněním na vozovce upozornit na vyjetí z jízdního pruhu, graficky ukázat odstup při použití adaptivního tempomatu nebo naopak červeně upozornit na nebezpečný odstup od vozidla před vámi.  

Virtuální ukazatele se tedy průběžně zvětšují a zvýrazňují v závislosti na jízdních podmínkách, případně se zesvětlují, aby řidiči neblokovaly výhled před sebe. Systém head-up displeje získává data z kamer a senzorů na přídi vozidla, ale také z podkladů navigačního systému.

Nepřekvapí, že AR-HUD je součástí vyšších výbav ID.3 a ID.4, a to v rámci paketu Infotainment Plus, který nelze dokoupit samostatně k nižším výbavám. U Škody Enyaq iV je situace jiná a AR-HUD se mezi dodatečnými příplatky objevuje v paketu Infotainment Top společně s navigací a službami Škoda Connect za 43.000 Kč.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud