VW ukazuje mild-hybridní ústrojí nového Golfu. 48V systém pomůže motorům 1.0 a 1.5

Že bude nový Volkswagen Golf poprvé nabízen i s mild-hybridním ústrojím, to už dávno víme. Automobilka však nyní zveřejňuje první oficiální podrobnosti o této technice.

S uvedením očekávané osmé generace Volkswagenu Golf se již dlouho mluvilo také o prvním zavedení mild-hybridní techniky do útrob německého bestselleru. Nyní nám automobilka poskytuje o něco detailnější pohled na elektrifikované ústrojí, které najdeme u některých motorizací nového Golfu.  

Dle posledních trendů a samozřejmě vývoje koncernu VW tak dostane Golf známý 48V systém, jehož hlavními prvky jsou malý startér-generátor a lithium-iontová baterie. Startér-generátor bude rovněž zastávat funkci pomocného elektromotoru, který zajistí spalovacímu motoru dodatečných pár koní a newtonmetrů navíc při akceleraci a poskytne i funkci rekuperace elektrické energie.

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Energie z rekuperace bude uchovávaná ve zmíněné baterii, která najde místo pod předním sedadlem spolujezdce. Samozřejmě, systém elektrickou výpomocí spalovacímu motoru pomůže ušetřit rovněž palivo a sníží produkci emisí – jakmile totiž řidič pustí nohu z pedálu plynu, systém vypne spalovací motor.

Volkswagen uvádí, že opětovné vypínání a zapínání motoru probíhá bez prodlevy a produkuje minimální vibrace. Díky této funkci má nový Golf s mild-hybridním ústrojím šetřit až 0,4 litru paliva na každých 100 kilometrů.

VW poprvé ukázal interiér nového Golfu. Nic takového ještě nedokázal

VW poprvé ukázal interiér nového Golfu. Nic takového ještě nedokázal

Zprvu je systém plánován ve spojení s benzinovými tříválci 1.0 TSI a čtyřválci 1.5 TSI (EA211 evo). Motory dostanou osmistupňovou automatickou převodovku. Postupně však VW chystá svůj 48V mild-hybridní systém rozšířit i na další motorizace nového Golfu.

Premiéra osmé generace Volkswagenu Golf je už za dveřmi. Dosud jsme už zahlédli minimálně maskované testovací prototypy a na veřejnosti jsou také první ilustrace exteriéru a interiéru. Díky zpoždění vývoje nemáme premiéru nového Golfu čekat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale pravděpodobněji se novinka představí později v rámci samostatné prezentace.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků