VW ukazuje mild-hybridní ústrojí nového Golfu. 48V systém pomůže motorům 1.0 a 1.5

Že bude nový Volkswagen Golf poprvé nabízen i s mild-hybridním ústrojím, to už dávno víme. Automobilka však nyní zveřejňuje první oficiální podrobnosti o této technice.

S uvedením očekávané osmé generace Volkswagenu Golf se již dlouho mluvilo také o prvním zavedení mild-hybridní techniky do útrob německého bestselleru. Nyní nám automobilka poskytuje o něco detailnější pohled na elektrifikované ústrojí, které najdeme u některých motorizací nového Golfu.  

Dle posledních trendů a samozřejmě vývoje koncernu VW tak dostane Golf známý 48V systém, jehož hlavními prvky jsou malý startér-generátor a lithium-iontová baterie. Startér-generátor bude rovněž zastávat funkci pomocného elektromotoru, který zajistí spalovacímu motoru dodatečných pár koní a newtonmetrů navíc při akceleraci a poskytne i funkci rekuperace elektrické energie.

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Energie z rekuperace bude uchovávaná ve zmíněné baterii, která najde místo pod předním sedadlem spolujezdce. Samozřejmě, systém elektrickou výpomocí spalovacímu motoru pomůže ušetřit rovněž palivo a sníží produkci emisí – jakmile totiž řidič pustí nohu z pedálu plynu, systém vypne spalovací motor.

Volkswagen uvádí, že opětovné vypínání a zapínání motoru probíhá bez prodlevy a produkuje minimální vibrace. Díky této funkci má nový Golf s mild-hybridním ústrojím šetřit až 0,4 litru paliva na každých 100 kilometrů.

VW poprvé ukázal interiér nového Golfu. Nic takového ještě nedokázal

VW poprvé ukázal interiér nového Golfu. Nic takového ještě nedokázal

Zprvu je systém plánován ve spojení s benzinovými tříválci 1.0 TSI a čtyřválci 1.5 TSI (EA211 evo). Motory dostanou osmistupňovou automatickou převodovku. Postupně však VW chystá svůj 48V mild-hybridní systém rozšířit i na další motorizace nového Golfu.

Premiéra osmé generace Volkswagenu Golf je už za dveřmi. Dosud jsme už zahlédli minimálně maskované testovací prototypy a na veřejnosti jsou také první ilustrace exteriéru a interiéru. Díky zpoždění vývoje nemáme premiéru nového Golfu čekat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale pravděpodobněji se novinka představí později v rámci samostatné prezentace.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků