VW ukazuje mild-hybridní ústrojí nového Golfu. 48V systém pomůže motorům 1.0 a 1.5

Že bude nový Volkswagen Golf poprvé nabízen i s mild-hybridním ústrojím, to už dávno víme. Automobilka však nyní zveřejňuje první oficiální podrobnosti o této technice.

S uvedením očekávané osmé generace Volkswagenu Golf se již dlouho mluvilo také o prvním zavedení mild-hybridní techniky do útrob německého bestselleru. Nyní nám automobilka poskytuje o něco detailnější pohled na elektrifikované ústrojí, které najdeme u některých motorizací nového Golfu.  

Dle posledních trendů a samozřejmě vývoje koncernu VW tak dostane Golf známý 48V systém, jehož hlavními prvky jsou malý startér-generátor a lithium-iontová baterie. Startér-generátor bude rovněž zastávat funkci pomocného elektromotoru, který zajistí spalovacímu motoru dodatečných pár koní a newtonmetrů navíc při akceleraci a poskytne i funkci rekuperace elektrické energie.

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Energie z rekuperace bude uchovávaná ve zmíněné baterii, která najde místo pod předním sedadlem spolujezdce. Samozřejmě, systém elektrickou výpomocí spalovacímu motoru pomůže ušetřit rovněž palivo a sníží produkci emisí – jakmile totiž řidič pustí nohu z pedálu plynu, systém vypne spalovací motor.

Volkswagen uvádí, že opětovné vypínání a zapínání motoru probíhá bez prodlevy a produkuje minimální vibrace. Díky této funkci má nový Golf s mild-hybridním ústrojím šetřit až 0,4 litru paliva na každých 100 kilometrů.

VW poprvé ukázal interiér nového Golfu. Nic takového ještě nedokázal

VW poprvé ukázal interiér nového Golfu. Nic takového ještě nedokázal

Zprvu je systém plánován ve spojení s benzinovými tříválci 1.0 TSI a čtyřválci 1.5 TSI (EA211 evo). Motory dostanou osmistupňovou automatickou převodovku. Postupně však VW chystá svůj 48V mild-hybridní systém rozšířit i na další motorizace nového Golfu.

Premiéra osmé generace Volkswagenu Golf je už za dveřmi. Dosud jsme už zahlédli minimálně maskované testovací prototypy a na veřejnosti jsou také první ilustrace exteriéru a interiéru. Díky zpoždění vývoje nemáme premiéru nového Golfu čekat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale pravděpodobněji se novinka představí později v rámci samostatné prezentace.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků