VW ukazuje chytrou klimatizaci v novém Golfu. Klidně mu stačí říct, že je vám zima

Nový Volkswagen Golf je nabitý moderními technologiemi, což zahrnuje dotykový a hlasový systém pro ovládání klimatizace a topení. Auto tak dokáže reagovat i na složitější příkazy.

Na ovládání a funkce klimatizace nového Volkswagenu Golf se automobilka zaměřuje v krátkém videu. Přesněji se poté díváme na schopnosti nové třízónové automatické klimatizace Air Care Climatronic s filtrem alergenů. Mezi novinkami jsou třeba přímé funkce pro zahřátí nohou nebo odmlžení okna, které lze kromě dotykového ovládání na displeji infotainmentu spustit také hlasovým příkazem.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Jak už víme, základní ovládání teploty klimatizace je v novém Golfu již řešeno výhradně dotykovými plochami pod displejem infotainmentu a vlastním menu v systému. Ikonami na displeji se dostanete rovněž k ovládání například intenzity větráků nebo známým funkcím, jako je režim vnitřní recirkulace vzduchu.

Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

V menu Smart Climate poté nově najdete i chytré zástupce, neboli často využívaná nastavení pro nejrůznější scénáře, které VW do systému předem nakonfiguroval. Jediným klepnutím nebo hlasovým příkazem, tak můžete systém klimatizace nastavit například pro zmíněné nejrychlejší odmlžení okna a zahřátí či ochlazení vašich nohou, kdy ventilace začne automaticky směrovat vzduch do požadovaných míst, a například zvolením zástupce „Čerstvý vzduch“ pak začne interiérem proudit čerstvý vzduch z venku.

Tyto rychle přístupné funkce jsou přitom aktivovány jen na určitou dobu, takže po vylepšení atmosféry uvnitř se nastavení klimatizace vrátí do původně zvolené konfigurace. Dotykovému ovládání je nakonec alternativou hlasové ovládání, kdy dokonce systém rozpozná, zda na něj mluví řidič nebo pasažér.

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Vlastně nemusí jít ani o příkazy, chytré klimatizaci si můžete i trochu postěžovat například stylem „je mi zima“ nebo „je mi horko“ a systém sníží či zvýší o pár stupňů teplotu se zaměřením na řidiče nebo spolujezdce podle toho, kdo promluvil. Klidně můžete být i trochu přesnější s příkazem „přidej čtyři stupně“ nebo zase jen prohodit „je tu dusno“ a klimatizace se odpovídajícím způsobem přenastaví.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků