VW ukazuje chytrou klimatizaci v novém Golfu. Klidně mu stačí říct, že je vám zima

Nový Volkswagen Golf je nabitý moderními technologiemi, což zahrnuje dotykový a hlasový systém pro ovládání klimatizace a topení. Auto tak dokáže reagovat i na složitější příkazy.

Na ovládání a funkce klimatizace nového Volkswagenu Golf se automobilka zaměřuje v krátkém videu. Přesněji se poté díváme na schopnosti nové třízónové automatické klimatizace Air Care Climatronic s filtrem alergenů. Mezi novinkami jsou třeba přímé funkce pro zahřátí nohou nebo odmlžení okna, které lze kromě dotykového ovládání na displeji infotainmentu spustit také hlasovým příkazem.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Jak už víme, základní ovládání teploty klimatizace je v novém Golfu již řešeno výhradně dotykovými plochami pod displejem infotainmentu a vlastním menu v systému. Ikonami na displeji se dostanete rovněž k ovládání například intenzity větráků nebo známým funkcím, jako je režim vnitřní recirkulace vzduchu.

Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

V menu Smart Climate poté nově najdete i chytré zástupce, neboli často využívaná nastavení pro nejrůznější scénáře, které VW do systému předem nakonfiguroval. Jediným klepnutím nebo hlasovým příkazem, tak můžete systém klimatizace nastavit například pro zmíněné nejrychlejší odmlžení okna a zahřátí či ochlazení vašich nohou, kdy ventilace začne automaticky směrovat vzduch do požadovaných míst, a například zvolením zástupce „Čerstvý vzduch“ pak začne interiérem proudit čerstvý vzduch z venku.

Tyto rychle přístupné funkce jsou přitom aktivovány jen na určitou dobu, takže po vylepšení atmosféry uvnitř se nastavení klimatizace vrátí do původně zvolené konfigurace. Dotykovému ovládání je nakonec alternativou hlasové ovládání, kdy dokonce systém rozpozná, zda na něj mluví řidič nebo pasažér.

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Vlastně nemusí jít ani o příkazy, chytré klimatizaci si můžete i trochu postěžovat například stylem „je mi zima“ nebo „je mi horko“ a systém sníží či zvýší o pár stupňů teplotu se zaměřením na řidiče nebo spolujezdce podle toho, kdo promluvil. Klidně můžete být i trochu přesnější s příkazem „přidej čtyři stupně“ nebo zase jen prohodit „je tu dusno“ a klimatizace se odpovídajícím způsobem přenastaví.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků