VW ukazuje chytrou klimatizaci v novém Golfu. Klidně mu stačí říct, že je vám zima

Nový Volkswagen Golf je nabitý moderními technologiemi, což zahrnuje dotykový a hlasový systém pro ovládání klimatizace a topení. Auto tak dokáže reagovat i na složitější příkazy.

Na ovládání a funkce klimatizace nového Volkswagenu Golf se automobilka zaměřuje v krátkém videu. Přesněji se poté díváme na schopnosti nové třízónové automatické klimatizace Air Care Climatronic s filtrem alergenů. Mezi novinkami jsou třeba přímé funkce pro zahřátí nohou nebo odmlžení okna, které lze kromě dotykového ovládání na displeji infotainmentu spustit také hlasovým příkazem.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Jak už víme, základní ovládání teploty klimatizace je v novém Golfu již řešeno výhradně dotykovými plochami pod displejem infotainmentu a vlastním menu v systému. Ikonami na displeji se dostanete rovněž k ovládání například intenzity větráků nebo známým funkcím, jako je režim vnitřní recirkulace vzduchu.

Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

V menu Smart Climate poté nově najdete i chytré zástupce, neboli často využívaná nastavení pro nejrůznější scénáře, které VW do systému předem nakonfiguroval. Jediným klepnutím nebo hlasovým příkazem, tak můžete systém klimatizace nastavit například pro zmíněné nejrychlejší odmlžení okna a zahřátí či ochlazení vašich nohou, kdy ventilace začne automaticky směrovat vzduch do požadovaných míst, a například zvolením zástupce „Čerstvý vzduch“ pak začne interiérem proudit čerstvý vzduch z venku.

Tyto rychle přístupné funkce jsou přitom aktivovány jen na určitou dobu, takže po vylepšení atmosféry uvnitř se nastavení klimatizace vrátí do původně zvolené konfigurace. Dotykovému ovládání je nakonec alternativou hlasové ovládání, kdy dokonce systém rozpozná, zda na něj mluví řidič nebo pasažér.

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Vlastně nemusí jít ani o příkazy, chytré klimatizaci si můžete i trochu postěžovat například stylem „je mi zima“ nebo „je mi horko“ a systém sníží či zvýší o pár stupňů teplotu se zaměřením na řidiče nebo spolujezdce podle toho, kdo promluvil. Klidně můžete být i trochu přesnější s příkazem „přidej čtyři stupně“ nebo zase jen prohodit „je tu dusno“ a klimatizace se odpovídajícím způsobem přenastaví.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků