VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Po absolutním rekordu na vrchu Pikes Peak se Volkswagen chystá se svým elektrickým speciálem ID. R také do Zeleného pekla.

Dřívější spekulace se vyplňují a Volkswagen se opravdu chystá na překonání dalšího traťového rekordu. Po stanovení absolutně nejrychlejšího času na vrchařském Pikes Peaku zanedlouho vyjede se závodním speciálem ID. R také na Severní smyčku Nürburgringu. Namísto vůbec nejrychlejšího času okruhu však VW míří prozatím o cosi níže, chce si hlavně uzmout rekord v kategorii elektromobilů.

Rekord mezi elektrickými vozy drží v tuto chvíli na 20,8 kilometru dlouhém okruhu čínský supersport Nio EP9. A právě na jeho čas 6:45,90 s má Volkswagen spadeno. Od absolutního rekordu Nordschleife je to však stále daleko, jelikož tento titul od minulého roku drží hybridní Porsche 919 Hybrid Evo s časem 5:19,546 s. 

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Pikes Peak a takzvané Zelené peklo jsou samozřejmě dvě velice rozdílná místa, tudíž nyní Volkswagen přichází s řádně upravenou verzí ID. R, která je připravena vykrýt všechny nástrahy německého okruhu. Elektrické ústrojí speciálu o hmotnosti pod 1100 kg (včetně pilota) tak sice nadále produkuje výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m, větších změn ovšem doznala aerodynamika vozu.

Zatímco minulý rok byl VW ID. R nastaven pro co nejvyšší úroveň aerodynamického přítlaku a tým inženýrů nemusel díky charakteristice trati na Pikes Peak tolik řešit maximální rychlost, pro mnohem plynulejší a rychlejší Nordschelife speciál dostal nový aerodynamický set-up, který mu umožní dosáhnout mnohem vyšší rychlosti, ale zároveň si udržet vysokou úroveň přítlaku.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Vyvážení rychlosti v zatáčkách a na rovinkách tak Volkswagen vyřešil použitím systému DRS, který známe například z Formule 1. Aktivní zadní spoiler systému DRS (Drag Reduction System) pomáhá snížit odpor vzduchu proudícího v zadní části vozu a dle simulací bude nyní ID. R na okruhu dosahovat průměrně rychlosti přes 180 km/h a maximálně se v přímce rozjede na 270 km/h.

Stále pak ID. R využívá pohonu všech kol se systémem vektorování točivého momentu a funkci rekuperace energie z brzdění. Pochopitelně i tyto systémy byly přesně vyladěny k podmínkám na Nordschleife. Za volant se znovu usadí francouzský pilot Romain Dumas, který již drží zmíněný absolutní rekord z Pikes Peak a na Nordschleife už čtyřikrát zvítězil v tamní čtyřiadvacetihodinovce.

Přesné datum snahy o pokoření rekordu elektrických vozů na Severní smyčce zatím Volkswagen neuvádí. Na trať by měl ale ID. R vyjet už v průběhu letošního léta.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

dnes | Miro Mihálik
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků