VW u Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

Volkswagen si pro letošní ročník setkání u Wörthersee připravil mnoho zajímavých novinek. Na stánku této automobilky je k vidění koncept GTE Sport, předsériové provedení přiostřeného GTI, studentské GTI, Volkswagen Golf R Variant s naftovým motorem a v neposlední řadě se zde v evropské premiéře představuje také Scirocco GTS.

Volkswagen GTE Sport je asi největší novinkou. Jedná se o koncept naznačující podobu budoucích ostrých hatchbacků. Auto používá karoserii vyrobenou z kompozitů, hybridní soustavu pracující s trojicích motorů a pohon všech kol. Celkem tento vůz nabízí výkon 295 kW (400 k) a maximální rychlost činí 280 km/h.V čistě elektrickém režimu ujedete až padesát kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle vypadá budoucnost. Má 400 koní, pohon všech kol, tři motory a je to přirozeně hybrid. 

Zatímco GTE Sport je vize daleké budoucnosti, GTI Clubsport je téměř hotová věc. Jak už jsme psali dříve, jedná se o dále posílené GTI, které dostane motor s výkonem 195 kW (265 k). U Wörthersee se prezentuje jako koncept, ale Volkswagen již v oficiálních materiálech uvádí příchod sériové verze začátkem příštího roku. Bude to nejsilnější GTI, jaké se kdy vyrábělo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GTI Clubsport je sice koncept, ale Volkswagen už potvrdil, že se tento Golf s výkonem 265 koní bude vyrábět. 

O další GTI se postarali němečtí studenti. Svůj vůz pojmenovali GTI Dark Shine a kromě upraveného designu došlo také na vylepšení techniky. Jako základ posloužilo GTI Performance, které ovšem dostalo výkon 290 kW (395 k) a vrchol točivého momentu 487 Nm. Tento studentský Golf tak doplnil studentskou Škodu FUNstar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Myslíte si, že jde pouze o GTI s upraveným designem? Omyl, studentské GTI má výkon 395 koní. 

U Wörthersee je ale k vidění ještě jeden studentský projekt, a sice Golf Variant Biturbo Edition. V tomto případě se jedná o výsledek práce čtrnácti studentů ze Zwickau. Jednoduše řečeno jde o Golf R Variant s naftovým motorem, který se sem přestěhoval z vrcholného dieselového Passatu. Dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI nabídne 176 kW (240 k) a 500 Nm. Přirozeně nemůže chybět pohon všech kol. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků