VW Transporter: ikona mezi vany slaví šedesátiny

Jedna z nejtradičnějších „dodávek“ světa oslavuje tento měsíc jubilejních šedesát let od svého prvního vyrobeného kusu, jenž sjel z výrobní linky právě v březnu 1950 a do historie se pak zapsal jako T1. Poháněn byl 1,1 litrovým benzínovým, vzduchem chlazeným čtyřválcem a nabízel výkon až 18 kW (25 koní), s nímž dokázal dosáhnout maximální rychlosti 97 km/h.

V roce 1968 se už objevila jeho druhá generace, která se v Brazílii vyrábí až doteď. Vůz, který byl stále postaven na platformě svého předchůdce, postupem času poháněly stále modernější agregáty, za jejichž vrchol můžeme považovat motor s funkcí flexi fuel. Ta umožňuje pohon i na etanol, který se v Jižní Americe se v posledních letech těší velké popularitě.

Od roku 1980 pak Transporter získal své hranaté tvary, od nichž se odvíjel další vzhled v podstatě až do současnosti, i když automobilka se teď opět vrací k oblinám. Model čtvrté generace T4, který se začal vyrábět v roce 1990 a ve výrobním procesu se udržel přes 13 let, si značnou popularitu získal také u nás a ani dnes není ani zdaleka problém potkat tento vůz na silnicích.

Současná generace označovaná jako T5 jen přednedávnem prošla faceliftem a jen pro porovnání s T1 uveďme, že nyní je standardem dvoulitrový turbodiesel s technologii common rail a výkonem 62 kW, k dispozici ovšem jsou verze s výkony až do 132 kW.

Po celou tuto dobu plnil Transporter různé funkce a na trhu se objevil v různých derivátech, zmínit můžeme třeba verzi Caravelle, obytnou Californii, či praktický pick-up, celosvětově se přitom prodalo přes 10 milionů kusů. Označení ikona si tedy rozhodně zaslouží...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
VW Transporter 1950-2010
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků