VW Transporter: ikona mezi vany slaví šedesátiny

Jedna z nejtradičnějších „dodávek“ světa oslavuje tento měsíc jubilejních šedesát let od svého prvního vyrobeného kusu, jenž sjel z výrobní linky právě v březnu 1950 a do historie se pak zapsal jako T1. Poháněn byl 1,1 litrovým benzínovým, vzduchem chlazeným čtyřválcem a nabízel výkon až 18 kW (25 koní), s nímž dokázal dosáhnout maximální rychlosti 97 km/h.

V roce 1968 se už objevila jeho druhá generace, která se v Brazílii vyrábí až doteď. Vůz, který byl stále postaven na platformě svého předchůdce, postupem času poháněly stále modernější agregáty, za jejichž vrchol můžeme považovat motor s funkcí flexi fuel. Ta umožňuje pohon i na etanol, který se v Jižní Americe se v posledních letech těší velké popularitě.

Od roku 1980 pak Transporter získal své hranaté tvary, od nichž se odvíjel další vzhled v podstatě až do současnosti, i když automobilka se teď opět vrací k oblinám. Model čtvrté generace T4, který se začal vyrábět v roce 1990 a ve výrobním procesu se udržel přes 13 let, si značnou popularitu získal také u nás a ani dnes není ani zdaleka problém potkat tento vůz na silnicích.

Současná generace označovaná jako T5 jen přednedávnem prošla faceliftem a jen pro porovnání s T1 uveďme, že nyní je standardem dvoulitrový turbodiesel s technologii common rail a výkonem 62 kW, k dispozici ovšem jsou verze s výkony až do 132 kW.

Po celou tuto dobu plnil Transporter různé funkce a na trhu se objevil v různých derivátech, zmínit můžeme třeba verzi Caravelle, obytnou Californii, či praktický pick-up, celosvětově se přitom prodalo přes 10 milionů kusů. Označení ikona si tedy rozhodně zaslouží...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
VW Transporter 1950-2010

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků