VW Touran slaví 15 let. Přišel pozdě, stále se však drží a zatápí Francouzům

45 komentářů

Antonín Bastl
18. listopadu • 14:10

Dobrý den, nevíte od jakého roku se dělali Tourany z PDF?

Kraken
22. srpna • 10:01

Pak ze promakane do detailu, staci par suntu z ciny a je to...Volkswagen svolává 700 tisíc vozů modelu Tiguan a Touran. Hrozí požár od světla ve střeše!

JiP
11. července • 22:36

Mame doma cca rok Touran 1.4 TSI protoze 3 deti :-) Auto presne splnilo to co jsme od nej ocekavali. Navic mame 7 mistnou verzi (jeden z hlavnich parametru pro nas), coz vyuzivame takrka neustale, protoze krome vlastnich deti, jede obcas take babicka a dedecek nebo kamaradi deti. Co je zasadni vyhoda Tourana od ostatnich 7 mistnych MPV a take duvod proc jsme se pro nej rozhodli je, ze v Touranu vlezete do treti rady odklopenim sedacky, na ktere klidne muze byt na isofixu detska sedacka. Zasadni vyhoda od ostatnich PMV co jsem videl (citroen, zafira...) protoze zde musite nejprve odmontnovat isofix sedacku ve druhe rade, aby se sedadlo pro nastup do treti rady dalo odklopit. Toto ma VW genialne vyresene. A je zde jeste jeden rozdil od MPV ostatnich znacek. Dve sedacky ve treti rade jsou take vybaveny isofixem ! Takze do auta nalozime klidne 5 isofix detskych sedacek a pritom neni nijak omezen nastup do treti rady. Za me je Touran genialni, Saran uz je dost obluda, blbe se s tim jezdi po meste a parkuje a cena zacina temer na milionu. Co se tyce motoru tak 1.4 TSI vykonove naprosto dostatecne a spotreba pri slusne jizde 5-6 l. Stejne se s tim neda zavodit, protoze pak deti v aute nespi. Kufr naprosto dostatecny, nevim co bych musel tahat abysme se tam nevesli. A jeste jeden postreh. Mame nemecky kocar Hartan (docela velky) a ten se kupodivu dokonale presne vejde do kufru tak, ze porad je mozne vyklopit ve treti rade jednu sedacku, takze v aute odvezeme 6 lidi a jeste poradny hadraplan. Tot jeden nazor realneho majitele Tourana.

František H
9. dubna • 11:12

Zítra je to na rok přesně, kdy jsem si byl vyzvednout svého nového 1.4TSI Highline.
Mám rodinu se 3 dětmi, a hledal jsem bezpečné auto, které bez problému spolkne tři dětské sedačky, případně odveze vzadu 3 dospělé lidi na větší vzdálenost, bude mít velký kufr (větší než co jsem měl v předešlém kombíku) a bude dobré na denní popojíždění ve městě.
Po roce musím říct, že výběru nelituji. Cena v reálu mě mile překvapila, ušetřil jsem 20procent oproti ceníkové ceně. Mám prostorné auto, které je uvnitř velké a navenek velice kompaktní, což se ve městě při parkování hodí. Je o číslo kratší než můj předchozí kombík. To auto má výborně využitý interiér - obestavěný prostor. Nákladová hrana rovnou navazuje na kufr, kočár to spolkne jak nic. Párkrát jsme využili 7 míst - hodí se když vezete navíc třeba rodiče.
Motor je medvěd - táhne a táhne, má dost rezervy když je potřeba sešlápnout plyn. DSG nemám, ve městě 7DSG cuká - obecně mu město nesedí a rychleji odchází - je to škoda, libilo by se mi to. 9 airbagů (i boční vzadu pro děti - to moc aut nemá), adaptivní tempomat (tohle je fakt super věcička).Zkoušel jsem i jiná auta (nehodnoťte velikosti - sám jsem hledal optimum pro nás)
Berlingo - levné, prostorné, ale za zenitem a nebude tak bezpečné.
Alhambra - už je vidět jeho věk.
S-max/ Galaxy - tahle generace se mi nelíbí - uvnitř ani venku.
Zafira - to byl můj favorit. Velké zklamání - doprostřed vzadu nesmí přijít dětská sedačka - sedadlo na to není homologované. Úzké.
Carens - celkově stísněné.
Verso - váhal jsem, přístrojovka uprostřed mi neseděla.

mikesh
10. dubna • 17:06

Jakou máš dlouhodobou spotřebu s tou 1.4? A jaky mas profil jízdy - město/mimo/dalnice. Za kolik to jede na dálnici při real 130?

xenik
23. září • 9:54

Ahoj,
Mám 1.4 tsi s automatem. Po městě to jezdí blíž k 8mi, ježdění praha-jižní čechy blíž k 6 ... Podle propočtů máme dlouhodobou spotřebu kolem 7.

sumi
9. dubna • 22:28

To podepíšu...jezdíme už druhý rok nový model Tourana ale 2.0 TDI Highline.
Super jsou taky Full LED světla , na úrovni premie..což jsou i skvělá přední anatomická sedadla v alcantaře.
A bezklíčové startování je návykové. Pro děti panorama šíbr..
Skvělé jsou i doplňky jako síť oddělující kufr od zadních sedaček a klimatizovaná schránka spolujezdce..;-)
DSG nechci , a koncern VW má prakticky nejlepší manuální řazení.
Spokojenost.

Tomáš
8. dubna • 10:43

Kluci nezlobte se ale moc tomu nerozumite. Ste asi ze stary skoly. Dulezity sou krom koni a kilowatu taky newtonmetry a ty sou u 1,4 a 1,8 tsi uplne stejny. Dal je 1,8 o 100 000 drazsi to je strasne moc a taky de prece o vybavu. Pokud mate nekdo auto s led svetlama nebo xenonama nebo bixenonama a mate automatickou prevodovku a adaptivni tempomat tak vite o cem mluvim. Pokud nemate tak si s tim aspon nekdy zkuste jet ale je to potom v noci na okresce na clenitym terenu (Vysocine) uplne jiny auto a svezeni. Vidite a nemusite radit. Mam objednanyho novyho Tourana 1,4 tsi 110 s led svetlama a DSG. Bude to pecka. Uz se tesim.

mikesh
8. dubna • 22:21

Kluku, nastuduj si vztah kw vs tocivy moment. A kdyz uz srovnavas 1.4 a 1.8, podivej se na ty parametry poradne. Asi jsi chtel rict, ze v pasmu 1500-3500ot maji stejny tocivy moment, tim ale podobnost konci.

JJ
6. dubna • 22:21

Kdopak z vas co tady diskutujete tourana ma, nebo mel? Ja mel vsechny generace, na kazde najel 180k+, ted mam posledni verzi. Je pravda, ze posledni verze je osizena, tech 50kg - je znat, jenze dneska jsou vsechna auta ze stavebnic, je to trend. Polovina toho, co jste napsali jsou ale naproste nesmysly. Zadne z tech aut me nikde nenechalo, s zadnym vlastne nikdy nic nebylo. Jen to chce pravidelny servis dle planu. Samozrejne zname negativni projevy DSG jsou zde taky. Celkove ale palec nahoru.

mrazik
7. dubna • 23:00

To ze prvni generace nebyla v testu ADAC uspecne dokoncit test na 100 tKm je prosty fakt.

mikesh
8. dubna • 13:40

Odkdy dělá ADAC testy na 100.000?

883ccm
5. dubna • 14:50

To se mají čím chlubit - první s elektrickým posilovačem řízení. To je tak dementní "vylepšení", že se mu může rovnat snad jen start-stop systém!

Karel
5. dubna • 8:58

Soused má staršího S-maxe s 2.5T a musím říct, že to auto je skvělé, má 3 děti, takže ho využije (proto by si lidi měli tyto auta kupovat) a zároveň mu dávám klobouček za motorizaci.
On sám říkal, že není fanoušek Fordu, ale chtěl v tomto typu auta pořádný motor, což třeba zrovna touran ani větší sharan nenabízí...

Olsztyn
5. dubna • 9:06

Dřív asi ano, teď má Touran v nabídce v CZ silnější motory jak v benzinu, tak v dieselu a Sharan ještě výkonnější. S-Max je o dost dražší než Touran.

mrazik
5. dubna • 9:43

Touran nejsilnejsi benzin 1.4 TSi 110kW -150k
S-Max nejsilnejsi benzin 1.5 EB 118kW - 160kTouran nejsilnejsi nafta 2.0 TDI SCR 140kW - 190k
S-max nejsilnejsi nafta 2.0 TDCi 132 kW - 180kTakze jenom v nafte ma Touran silnejsi variantu.Sharan nejsilnejsi benzin 2.0 TSi 162kW - 220k (to muze byt hodne zajimave svezeni)
Sharan nejsilnejsi nafta 2.0 TDi 135kW - 185k
Krome toho benzinu, nema Sharan v nafte, ktera v teto kategorii hraje prim, je srovnatelny se zminenym S-Maxem. Skoda, ze skoncil 2.0 EB.

Olsztyn
5. dubna • 9:54

promiň psal jsi to úplně zbytečně, Touran lze s 1,8tsi 132kw, takže platí co jsem psal B-]Touran 1,4 - 1379 kg
Touran 1,8 - 1466 kg
S-Max 1,5 - 1665 kg
Sharan 2,0 - 1715 kg

mrazik
5. dubna • 10:48

Pro cesky trh neni Touran 1.8 TSi k dispozici.
S-Max je vetsi, takze je logicky tezsi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Olsztyn
5. dubna • 10:49

Je! Konfigurátor - benzín - automat - highline - 1.8 tsi

mrazik
5. dubna • 12:02

No jo, tak to pardon. V konfigurátoru jsem to nehledal. Ok.

Olsztyn
5. dubna • 12:57

dyt je to jedno

sumi
9. dubna • 22:20

Pánové..většina lidí si stejně koupí 2.0 TDI 150 k..a jede to velmi dobře za 6-7 L nafty..:-)

mrazik
5. dubna • 9:28

Vsak je taky S-max vetsi nez Touran prakticky ve vsech rozmerech - hlavne sirka, ktera je pro poutani deskych sedacek dulezita.
A netvrdil bych o dost, zalezi na konkretni verzi. Me se povedlo sehnat noveho SMaxe za cenu Tourana.

Petr K.
5. dubna • 11:13

Ehmmm, no jestli se ti povedlo srazit nový SMax na úroveň lehce pod 600 tKč, pak gratuluji. Bohužel realita všedního dne je min. tak o 100 tKč výš, než Touran nebo Grand Picasso. A jelikož já sem přešel z modelu "vlastním auto" na model "pronajímám si auto", byly nabídky na OL pro S Max mírně řečeno zcela absurdní.

mikesh
8. dubna • 13:44

Navic zalezi co se srovnava, ono 110kw v Touranu jede o tridu lip nez 110kw v S-max, kdyz pak jdes na motorizaci se srovnatelnou dynamikou je cenovy rozdil jeste vetsi.

Olsztyn
5. dubna • 9:36

To gratuluju, samozřejmě že je S-Max větší.. Nevím jakou jsi dostal slevu, ale VW dává taky velké slevy. Jestli dávají přibližně stejné...

mrazik
5. dubna • 9:47

Koncila generace a vyparodavali sklady, tak se zadarilo. Ale aktualne je samozrejme drazsi, o tom zadna. Muj svagr pred asi 2 roky koupil Tourana 1.4 TSi za 550 se slevou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Olsztyn
5. dubna • 10:00

Mě se S-Max (až na interier) líbí, ale 1) cena 2) chci zůstat u jednoho auta v rodině a na to mi přijde S-Max už docela hovado, kór ve městě. Touran je kratší než OIII...
Objednal jsem touran 1,4 tsi se světly, tažným + spousta příjemných blbostí do výroby za cenu, kterou bych nikdy neřekl.

Petr
5. dubna • 10:27

A mohl bych se zeptat, kolik ta cena byla?
Právě uvažuji o novém MPV a inspirace by se hodila.
Nyní jezdím v Grand Scenicu.
Díky

Olsztyn
5. dubna • 10:32

Máš nějaký mail?

Petr
5. dubna • 11:39

Tady je. Díky
zeman51@centrum.cz

Jiří
5. dubna • 9:13

koncernový vylízávač...

Olsztyn
5. dubna • 9:22

:-D Mindráky můžeš mít větší než inteligenci, ale to co jsem napsal je realita. Mimochodem v minulosti jsem měl Renaulty a značka je mi sypmatičtější než koncern. Ale nemají motory.

fela
5. dubna • 8:44

MPV majú niekoľko výrazných nedostatkov:- 3 osobitné sedačky v druhom rade - vhodné akurát pre deti- nepekný dizajn (a to Touran ešte len podčiarkuje)- dizajn ála tehla a spotreba- Touran, Scénic a podobne veľké autá majú kufor menší ako klasické kombi strednej triedy (možno aj nižšej strednej)

mikesh
8. dubna • 13:51

A s čím to srovnáváš? S kombiky stredni tridy, ktere maji 4,8-4,9m a "bozsky" se s nimi parkuje? Navic nemaji uchyceni pro 3 autosedacky? Nebo SUV, ktere na stejnem pudorysu a stejnem odporu vzduchu jako MPV poskytuje méně prostoru?

a
5. dubna • 10:15

Ty tři samostatná sedadla právě ocení lidi s dětmi. Touran má kufr velký dost. I Zafira. Nevím, jak ostatní MPV této třídy. Při pětimístném obsazení kufr určitě stačí.

Olsztyn
5. dubna • 9:02

Najdi mi levnější osobní auto než je Touran (ceník 596, reálně pod 500tis) s třemi "plnohodnotnými" sedadly v druhé řadě (minimální šířka větší než 137cm) a kufrem alespoň jako v Octavii combi tj tuším 610 litrů.
Toto jsou výhody MPV

Petrxyz
5. dubna • 14:44

Objem kufru u Touranu je 500l se standardni rezervou, ktera vyrazne snizuje vysku kufru, takze zadny zazrak.

Lada
6. dubna • 21:08

553 l;-)

Petr K.
5. dubna • 11:07

C4 Grand Picasso?
Ale jinak souhlas. Pokud to není regulérní dodávka, nikdy nebudou 3 stejně široká místa vedle sebe pro dospělý zadek úplně vyhovující, ale pro rodinu se třemí dětmi to řeší problém, kdy mají v druhé řadě tři plnohodnotné ISO Fix pozice. A i později, bez sedaček, se tam 3 puberťáci vedle sebe v pohodlně srovnají, pokud někdo z nich není zrovna metráček...Jinak, když už článek o historii VW Touran, bylo by fajn podotknout, že hlavně první generace byla doslova pohromou pokud jde o kvalitu a spolehlivost.

Olsztyn
5. dubna • 13:05

Ano myslím že jen grand picasso, je o 7.000 levnější (ceník) a v druhé řadě o 1cm užší.
Dodávky a la berlingo neberu jako osobní auto. Ano to mohli zmínit že první Touran byla kvalitou plečka

Ota
5. dubna • 10:47

Berlingo/Partner

mrazik
5. dubna • 9:25

Touran nema plnohodnotne sedadla, prostredni dokonce uzsi, ty jsou o tridu vys - Sharan, Alhambra S-Max, Galaxy.

sumi
9. dubna • 22:16

Nový Touran má vzadu 3 plnohodnotná sedadla , reálně je v něm víc místa než ve Fordu S-MAX. I 3 dětské sedačky se bez problémů dají dozadu vedle sebe.
Při kompaktním rozměru , je ideální pro rodinu a dáse s ním i rozumě parkovat ve městě.
750 L zavazadelníku je taky rekordních , a to včetně rezervy !
Vzadu multilink , auto dobře jezdí a cena je snesitelná..na německé auto ;-)
Navíc VW DĚLÁ SLUŠNÉ SLEVY .. 10-15%

Olsztyn
5. dubna • 9:29

Jasně plnohodnotná taky v uvozovkách, tři dětské sedačky jdou a dvě děti v sedačkách + 1 dospělý taky. Tuhle kombinaci jsem potřeboval a nenašel levnější auto.

Doporučujeme

Články odjinud