VW Touran slaví 15 let. Přišel pozdě, stále se však drží a zatápí Francouzům

Volkswagen Touran slaví 15 let. Na trh středních MPV přišel později, ale stále se drží i navzdory trendu SUV, která nekompromisně kosí vše, co jim přijde do cesty.

Ve středu nabídky rodinných MPV, ale možná také trošku ve stínu Sharanu. To je Volkswagen Touran, který slaví 15 let od uvedení první generace. V roce 2003 byla kategorie rodinných MPV vycházejících z modelů nižší střední třídy o dost populárnější, než je tomu dnes. Móda SUV ještě nefrčela a tak byly tyto vozy logickým kompromisem mezi praktičností a velikostí. Právě tehdy přišel na trh první Volkswagen Touran.

Další do party

Na rozdíl od většího Sharanu nebyl produktem spolupráce s Fordem, ale čistokrevným VW. Němci však trend rodinných krabic nezachytili dostatečně včas. Vždyť takový Citroën Xsara Picasso byl v té době již čtvrtým rokem na trhu, Renault se Scénicem přišel dokonce v roce 1996.

Volkswagen očividně nechtěl Francouzům konkurovat zrovna v nápaditých řešeních interiéru a rozmáchlých tvarech karoserie. Toho bylo na trhu dost a tak se zaměřil na recept a lá Golf - u prvního Touranu bylo vše řešeno s rozumem, rozvahou a maximálně konzervativně. Právě na platformě Golfu byl vždy postaven, byť mu časem přibyla konkurence v podobě Golfu Sportsvan.

Pětimístný VW Atlas vypadá jako pořádně nafouknutý T-Roc. K nám se nepodívá

Pětimístný VW Atlas vypadá jako pořádně nafouknutý T-Roc. K nám se nepodívá

První generace má na svém hrbu zajímavá prvenství. Jako první MPV a zejména jako vůbec první Volkswagen totiž dostal elektromechanický posilovač řízení. Jako první Volkswagen také dorazil s dvoulitrovým TDI. Verze se 103 kW doplňovala starší 1.9 TDI se 77 kW a benzinovou atmosférickou šestnáctistovku s 75 kilowatty.

Dva facelifty, dvanáct let na trhu

Po uvedení na trh v roce 2003 následoval v listopadu 2006 rozsáhlý facelift včetně nových motorů jako 1.4 TSI. Ten zcela nahradil atmosférickou šestnáctistovku a dvoulitr. Design byl na základě tehdejšího jazyka automobilky oblejší. Přišel také první asistenční systém s funkcí částečně automatizovaného řízení při parkování - Park Assist. To umožňoval právě elektrický posilovač. 

V roce 2010 měl již Touran na svém kontě 1,13 milionu prodaných vozů. Dalších pět let se prodával jako druhý, ovšem z gruntu udělaný facelift, s modernějším interiérem, poprvé s novějšími dvoulitry a šestnáctistovkami TDI s filtry DPF. Do výroby byla také zařazen vůbec nejmenší motoru v Touranu - čtyřválec 1,2 TSI poskytoval 77 kilowattů. Od Golfu šesté generace také zdědil adaptivní tlumiče a natáčecí xenonové světlomety.

Poprvé modulární

Po 1,9 milionu dodaných vozech oslavil Volkswagen v únoru 2015
světovou premiéru zcela nově vyvinuté generace modelu Touran, která
byla o 130 mm delší a až o 62 kilogramů lehčí než předchůdce. To zejména díky modulární platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Opět je tedy blízkým příbuzným aktuální, sedmé generace Golfu.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Do výbavy díky tomu byla zařazena řada asistenčních systémů. Na přání dodávaný systém „Car-Net Cam-Connect“ umožňuje rodičům sledovat
na displeji informačního a zábavního systému, zda je vše na sedadlech vzadu v pořádku. Dalším smysluplným prvkem výbavy je elektronické zesilování hlasu. Mikrofonem snímanou řeč slyší cestující v zesílené podobě z reproduktorů. Tím je zajištěno snadné dorozumívání mezi cestujícími ve
třech řadách sedadel.

Páteří motorové nabídky je aktuálně inovovaná řada motorů TSI o objemu 1,2 a 1,4 litru. Diesely stále reprezentuje 1,6 a 2,0 TDI. Nejsilnější Touran už však může mít až 140 kW.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků