VW Touran EcoFuel, ekoMPV již i u nás

Německá automobilka Volkswagen zahájila prodeje nové verze svého rodinného modelu Touran. Ten nese označení EcoFuel a jak název napovídá, jedná se o ekologickou formu tohoto vozu.

Do klasického rodinného MPV vsadil Volkswagen čtyřválcový agregát o výkonu 80 kW (109 k), který dokáže spalovat jak klasický benzín, tak i zemní plyn (CNG).

I když vůz umožňuje spalovat i benzín, primárně je pro jízdu určen pohon na CNG. Nádrže dokáží pojmout až 18 kg zemního plynu, což při spotřebě cca 5,8 kg na 100 kg zaručí dojezd přes 300 km. Malá nádrž na benzín pak umožní dojezd až 130 km. Celkově lze tak s tímto vozem ujet téměř 450 km.

Při provozu na zemní plyn dokáže dvoulitrový motor EcoFuel s  maximálním točivým momentem 160 Nm při 3500 otáčkách toto MPV rozjet až na 180 km/h. Z nuly na 100 km/h se pak Touran dostane během velmi slušných 13,5 vteřiny. Při těchto jízdních výkonech je na místě zároveň zmínit největší výhody, se kterými vůz přichází: Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého.

Cena tohoto modelu byla u nás stanovena na 756 800 Kč, což je o něco více, než u naftové verze s motorem 1,9 TDI. Celkové náklady na provoz by však měly být ještě nižší, než u naftové verze a navíc provoz je daleko ekologičtější.

Výhodou pohonu CNG je také fakt, že v současnosti se rozběhla výstavba několika desítek plnících stanic a dostupnost zemního plynu pro dopravu by tak měla být již v brzké době daleko lepší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Touran EcoFuel

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků