VW Touran EcoFuel, ekoMPV již i u nás

Německá automobilka Volkswagen zahájila prodeje nové verze svého rodinného modelu Touran. Ten nese označení EcoFuel a jak název napovídá, jedná se o ekologickou formu tohoto vozu.

Do klasického rodinného MPV vsadil Volkswagen čtyřválcový agregát o výkonu 80 kW (109 k), který dokáže spalovat jak klasický benzín, tak i zemní plyn (CNG).

I když vůz umožňuje spalovat i benzín, primárně je pro jízdu určen pohon na CNG. Nádrže dokáží pojmout až 18 kg zemního plynu, což při spotřebě cca 5,8 kg na 100 kg zaručí dojezd přes 300 km. Malá nádrž na benzín pak umožní dojezd až 130 km. Celkově lze tak s tímto vozem ujet téměř 450 km.

Při provozu na zemní plyn dokáže dvoulitrový motor EcoFuel s  maximálním točivým momentem 160 Nm při 3500 otáčkách toto MPV rozjet až na 180 km/h. Z nuly na 100 km/h se pak Touran dostane během velmi slušných 13,5 vteřiny. Při těchto jízdních výkonech je na místě zároveň zmínit největší výhody, se kterými vůz přichází: Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého.

Cena tohoto modelu byla u nás stanovena na 756 800 Kč, což je o něco více, než u naftové verze s motorem 1,9 TDI. Celkové náklady na provoz by však měly být ještě nižší, než u naftové verze a navíc provoz je daleko ekologičtější.

Výhodou pohonu CNG je také fakt, že v současnosti se rozběhla výstavba několika desítek plnících stanic a dostupnost zemního plynu pro dopravu by tak měla být již v brzké době daleko lepší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Touran EcoFuel

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků