VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

54 komentářů

OTTO
26. května • 15:51

Pochopte, že diesel v osobním autě je úpadková technologie, která je in už akorát ve východní Evropě a pro pár východoevropanů se to vyrábět nevyplatí (i kdyby si na emisních pokutách připlatili nevím kolik).

Lukino
25. května • 9:58

Pokud na to někdo má (já třeba ne), tak docela zajímavá volba. Přecejen pořádnější auto a charakter V8 má něco do sebe. B-] A racionalita? Ale, tak to by jsme stejně museli jezdit mhd. Jen ať si užijí dokud to ještě jde.

kari
25. května • 12:06

Nehledě na to, že dlouhodobá spotřeba, pokud to nebude provozovat hlavně ve městě není o moc vyšší, než u běžných aut. Na to jak velké to auto je s tím člověk bude schopný jezdit kolem 8,5 dlouhodobě bez nějakého zapírání.

Dodo
24. května • 23:35

To je dobre, už si kokoti uvedomte že nafta zabíja planétu.

JoKo
25. května • 10:39

Tak potraviny začni rozvážať na koňoch.

Driver
24. května • 12:36

Touareg V8 byl nějakou souhrou náhod nejlepší VW-AG produkt od doby, kdy Piech zkončil. Většina ostatních kroků co se ve VW-Ag děje vypadá z mého pohledu jako by to řídili diletanti a chtěli to celé potopit? Víceméně se ukazuje, že než aby si snízili marži o emisní povolenky nebo zvedli cenu, nebo kombinace, tak to radši zaříznou komplet?
Passat totéž? Drahý jako prase a nikdo to nekupuje a má zkončit? A kdo si koupí ID3 ID4?! Dosud je v CZ elektromobilů kolik, asi 1.500ks na asi 6.000.000ks vozidel?
Po tolika letech kampaně? Aha. Tak to půjdou elektromobily najednou na dračku, určitě..
To je přesně tak, jak když v SAAB vymýšleli, jak změnit svět (ty jejich nesmyslné patenty) a prodávali to, co nikdo nechtěl tak dlouho, až to zavřeli. Gratuluji, čína už teď vyrábí řekl bych půlku produkce VW, když né přímo, ale subdodavatelsky. Kam to vede je jasné.
Adios 3-[

OTTO
26. května • 16:07

Tak Saab dojel hlavně na to, že se snažil prodávat patnáctkrát faceliftovaný Opel Vectra za cenu BMW a kupodivu tu jejich hru chtělo hrát stále méně a méně lidí. :-)

EL2020
26. května • 16:04

Tak elektromobily nejsou o kampaních, ale o možnostech dobíjení a ty jsou v Česku naprosto tragické (na počet obyvatel máme desetinu nabíjecích stanic ve srovnání se západní Evropou (ve srovnání s Holandskem pak cca padesátinu)).

Dodo
24. května • 23:36

Driver ty si čistý kokot ,to auto jazdilo na uhlie.

ZF
24. května • 13:54

Jaké měl nesmyslné patenty?

Lulda
23. května • 17:15

Škoda ho. Tyhle víceválcový motory mají něco do sebe, navíc dnes už jsou příjemný i spotřebou.

Rambo silnic
23. května • 18:20

Důvody pro malé motory jsou silné.
- nové technologie a náskok před asijskou konkurencí (myslím tím i budoucí čínskou)
- nižší spotřeba (v dlouhodobém průměru)- tím nižší závislost na ropě z Ruska a Arábie.
- nižší výrobní náklady
- v přeplněných městech i ty emiseProblém je radost z řízení a v podobě tříválců dokonce samotný projev motoru, který jízdu činí obtížnější.

Nojono
24. května • 11:19

Nikoliv, důvody pro malé motory jsou velmi slabé a navíc dočasné. Jmenují se Euro 6. S koncem šestky skončí i důvody pro malé motory.

Allamarein
26. května • 7:38

Neskončí. Euro 7 jen posílí pozici elektromobility, protože k dosažení potřebných výkonů a emisí bude nutné více nasazovat hybridní technologie. Ty vycházíš z jednoho výplodu z dílny Porsche, ale ten je velmi úzce zaměřený na sportovní auta.

LL
23. května • 16:02

Sběratelský kousek z SUV s osmiválcem v dieselu .... vtip roku 😂😂😂🤦‍♂️

Ja
23. května • 16:34

Mysli za 100 let a jednu zimu. Ale V8 palec nahoru nez posra... hybrit

Hint
23. května • 15:22

Když se udělá hybrid s V6 dobře, tak je výkonnější a rychlejší než s V8, ale HitlerKára není Lexus:-)). BTW první generace byla designově hezčí, taková vyzrálejší a nadčasovější. Ta současná vypadá jako načančaná cetka.

MM
23. května • 16:14

Lexus je dobrej. Teda byl. Tak před 15ti lety.

Hint
23. května • 16:25

Díky EU šikaně a pošahaným zeleným bez vzdělání si všechny automobilky pohoršily. Z hlediska kvality je ale Lexus stále výrazně lepší než BMW a jejich víceturbové experimenty.

Kosanovič
23. května • 15:32

No zrovna Lexus RX s hybridem nesahá v dynamice tomuto Turkovi s V8 ani po ventilky.
zeperfs.com/en/duel6144-8292.htm

Dittrich
23. května • 15:40

Blbé je, že i když Turek PHEV bude pořád daleko schopnéjší kára než RX, tak na kvality V8 nedosáhne ani v dynamice ani v tažných schopnostech.

kesu
24. května • 11:03

Tureg R i Q7 60 TFSI utáhnou 3500kg...

Nojono
24. května • 11:17

s náklady/spotřebou/emisemi V8TDI+50%

Hint
23. května • 16:10

Dynamika není problém, ale ty tažné schopnosti ano. Je extrémně těžké vyladit hybridy pro tažení, takže v téhle disciplíně asi všechny proti V8 TDI prohrávají. Jezdil jsem hybridním sedanem Lexus GS s V6 a V8 opravdu nechyběla. Elektromotor reagoval naprosto okamžitě, kultivovanost jako v Rolls Royce. V8 TDI má svoje přednosti, ale V6-Elektro i v té době bylo vynikající a to myslím měl jen NIMH akumulátory. Dnes by byl ještě lepší.

Petr
23. května • 15:25

A ten tvuj Lexus hybrid, Touareg V8 sesela rozdilem ne jedne, ale dvou trid, pokud se bavime o dynamice.
http://www.zeperfs.com/en/duel8292-6144.htm

stealth01
23. května • 18:16

Nevím no, já jsem naměřil ve svých testech hybridu GS450h lepší dynamiku z důležitých 80-140, než Touaregovi V8. Dynamika tomu GS rozhodně nechyběla, bylo to hodně rychlé a povedené auto.

Petr
23. května • 15:23

Tak zrovna Lexus bych sem netahal. To je tak pro panicky do mesta a ne auto na cesty.

Hint
23. května • 15:25

Vy ve městě nemáte cesty? Nebo jaký problém má dle tebe Lexus „na cestách" proti Touaregu?
Já že jsem paniček v Touaregu viděl dost.

Petr
23. května • 15:31

A nejvtipnejsi je, ze Tuareg roznese dynamicky i Lexus LS 600h , ktery je vykonejsi a neni to SUV.Takze mi to ted vysvetli, ty rozumbrado...http://www.zeperfs.com/en/match8292-6690.htm

Adam Paclt
26. května • 23:27

Jinak me rozsekalo, kdyz jsem se na 88 km dlouhem useku dostal s timhle V8 na spotrebu 8,6l/100. Zatim mam za sebou prvnich 15 000 km, ale ten motor je opravdu masterpiece. Jsou to blbci, ze se ho chteji vzdat. VratislaviceWagen jsem nikdy zvlast nemusel ale kdyz se naucili kluci delat docela dobra auta, tak jim to EU zamazne. Skoda.

Hint
23. května • 15:58

SUV vs největší sedan a ještě v prodloužené verzi. Dále si zřejmě nejsi vědom, že srovnáváš naftový přeplňovaný V8 s benzínovým atmo V8, což já nikde nesrovnával. Já napsal, že pokud uděláš hybrida dobře tak z V8 (stejné palivo a počet turb) uřízneš dva válce a no problem - ten elektromotor ty dva chybějící válce perfektně nahradí. Rozumbrado, to co jsem napsal znamená, že z V8 TDI udělají V6 TDI+elektro .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adam Paclt
26. května • 23:09

Ja mam V8 Touareg a je naprosto fantasticky. A shodou nahod sem min. tyden prodal svuj Lexus LC500 s atmosferickou V8 a panove ta auta jsou pocitoce “dynamicka” uplne stejne :)

Nojono
23. května • 18:50

nenahradí, stěží ve městě, na dlouhých trasách pak ani omylem

Xixao
23. května • 18:50

To je fajn, ze je to tak jednoduche. Jen se zeptam, kdyz z te v8 uriznes ty dva valce, netece z te diry olej? ... :-/

Petr
23. května • 15:28

Viz nize. Lexus to dela poradne, ale dynamika je oproti Tuaregu tragicka :D
Nejdriv si nacti.

eMKejx
23. května • 15:18

to je co za sialenost: o 75% menej NOX v ramci normy EURO6 a oni V8 po ktorom je dopyt a emisie si zakaznik zaplati (to vieme) ho ukoncia?! wtf. ale zrejme VW ako koncern alebo ako sa to meria presahuje inde hodnoty NOX ako balik za ktory plati tym debilom v Bruseli. ja by ich za vajcia povrazom vyviazal na atomium!

Traktor
25. května • 11:09

Ide o to, že človek, ktorý zaplatí takú veľkú sumu za auto, nechce, aby to malo zvuk ako traktor.

Dodo
24. května • 23:41

Kokotko, nafta zabíja planétu....

Fero
24. května • 11:34

NOx sú jedovaté splodiny, ktoré reálne škodia ľuďom.
Pokuty sú za CO2, čo je pre ľudí neškodný plyn (bublinky v kofole), ale úradníci v Bruseli majú pocit, že ten plyn spôsobuje otepľovanie planéty, tak nastavili limity, ktoré sú nesplniteľné spaľovacími motormi.
Preto sa tisíce ľudí vo vývoji zaoberá nezmyselným zadaním, ktoré zníži celkové emisie CO2 o 0,00001%. Preto hybridy, elektromobilita, .....
A celú tú srandu zaplatia zákazníci.

viper
23. května • 17:26

asi nechtěli platit pokuty za emise ;-) :-D

Nojono
23. května • 18:49

Toto jim naopak pokuty snižuje, protože Touareg/Amarok/T6/Q7/Q8 jsou v jiné hmotnostní třídě s velmi výhodným limitem.
Ono to celé zapadá do totálního mentálního chaosu, v kterém se vedení koncernu v podstatě od vypuknutí kausy dieselgate nachází. Plácají nesmysly, likvidují úspěšné produkty, nahrazují je nesmyslnými nebo nevyrobitelnými (v daném čase). Uvidíme, kdy s nimi akcionáři vyrazí dveře, zatím se to ale ani zdaleka nerýsuje, bohužel i proto, že významným akcionářem je úplně stejně pomatený erár. obávám se však, že škody se blíží bodu nenávratného zlomu.

ACZ
24. května • 7:34

V úvodu je mi fuk co kdo zruší. Já bych 8-mi válec nechtěl ani zadarmo.Ale můžeme vytvořit novou otázku.Proč VW stále není schopen rozpohybovat dvoutunová monstra elektromotorem tak jako to umí už léta Tesla?I nejtěžší Tesla X by tomuhle V8 Tuaregu ve všech dynamických parametrech natrhla prdel s lehkostí vánku.Nemluvě o naivní tezi nazývat V8 motory moderní technologií.To už je na doktora.

C. Rice
25. května • 16:35

tak si ten 8 válec nekupuj, ne, nutí ti ho snad někdo?

Kari
24. května • 12:09

To taky je jediný a silně omezený parametr, kterým pořád dokola argumentuje sekta Tesla. Víc toho nemáte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACZ
24. května • 18:00

To lze použít i obráceně.Jediné, co máte ještě na chvíli v rukávu, je argument o dojezdu. A i to je jen otázka času. Podstatou srovnání vždy je a bude preference použití takového typu auta. Vy věříte, že tyhle auta všichni jejich majitelé používají denně na stovky kilometrů tras a pepříte to iluzemi o co Tuareg s V8 motorem, to karavan či jachta v závěsu.To jsou ale jen vaše tupé, naivní iluze.

jogurt
24. května • 20:06

Těch argumentů je podstatně víc, než jen dojezd

ACZ
25. května • 12:00

Ale vlastních, osobních, nikoliv masově reálných.Já mám třeba taky argument, že telefon co váží 20 dkg je neúnosná cihla. A jak myslíš, že je takový argument asi na trhu relevantní.Nijak.Nakonec když už shodou okolností mluvím o Tesle X, tak se právě tento model prodává 5x rychleji, než tento Tuareg V8. A o ničem jiném to nikdy nebude.

Lulda
26. května • 17:15

Tak si ho kup a dej pokoj. Že má pořád někdo potřebu všude a za všech okolností ty mixéry cpát.

Lulda
24. května • 10:55

To bezpochyby natrhne, ovšem je tu velký ALE. S každym "natrhnutim" rapidně poklesne dojezd, nemluvě o tom, že se po chvilce přehřejou baterky, omezí se výkon a dotrhal jsi. K čemu mít takový auto? O kvalitě zpracování Tesly se zmiňovat vůbec nebudu, to je na velice nízké úrovni.

speedfred
24. května • 10:22

A dokáže tá Tesla (nič proti nej nemám) ťahať velké vleky po Európe s "lehkostí vánku"? A to sa nebavím o strate času pri tankovaní/nabíjaní.

brk77
23. května • 21:51

Právě že zas tak růžové to není. Tahle naftová 4l V8 má normovanou kombinovanou spotřebu 7.4l nafty na 100km a váží 2310 kg. Třeba Ford Explorer je hybrid, takže díky tomu metodikou prošel za 2,9l benzínu na 100km a to při hmotnosti 2466 kg.Na reálnou spotřebu a tomu i úměrné emise se nějak moc nehraje. Bohužel.

Nojono
23. května • 22:21

To je zčásti pravda a momentálně jsou imaginární hodnoty hybridů zvýhodněné, nástupem Euro7 to ale zmizí a opět se posílí význam reálných parametrů. A místo osmiválců to zas pro změnu budou mít spočítané tříválce. Systém od zdi ke zdi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
brk77
24. května • 7:51

Na to bych moc nesázel, pokud Euro7 neřeší i částice z brzd, protože těmi pidi motory moc brzdit nejde. Ale až se tak stane, tak to bude další rána pro levná pidiauta, protože i tady dává větší smysl brzdit elektromagneticky rekuperací a hybridní technologie je pro tento segment moc drahá.

Hint
23. května • 15:23

Vládnou ti lidé, kteří ve stoje tleskají takovým retardům jako je např. Gréta. Zvykej si.

Doporučujeme

Články odjinud