VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

Výroba Volkswagenu Touareg s motorem V8 TDI skončí na přelomu září a října. Zvýšený zájem o tuto verzi ale způsobil, že k ukončení objednávek na českém trhu dojde dříve, než se původně čekalo.

Vlajkovou loď automobilky Volkswagen letos čeká řada změn. Motory 3.0 TDI a 3.0 TSI projdou v druhé polovině roku úpravou související se zpřísněním emisních norem a nabídku doplní hned dvě plug-in hybridní varianty, z nichž ta výkonnější (verze R, 340 kW) začne sjíždět z linky výrobního závodu v Bratislavě koncem prázdnin. Hlavně ale dojde k ukončení výroby verze V8 TDI, která doplnila nabídku na českém trhu teprve začátkem loňského roku.

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Přestože v testu expertů Emissions Analytics produkoval Touareg V8 TDI v reálném provozu až o 75 % méně emisí oxidů dusíku (NOx), než je požadováno normou Euro 6, musí odejít. Na pozici vrcholné verze nabídky jej vystřídá právě plug-in hybridní „erko“, které nabídne vyšší systémový výkon, ale dynamickým parametrům osmiválce (motor V8 má 310 kW) se i kvůli vyšší hmotnosti dané zástavbou trakčního akumulátoru a lepší standardní výbavou nepřiblíží.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Ukončení výroby verze V8 TDI je plánováno na přelom září a října, objednávky na jednotlivých trzích ale logicky musejí skončit o něco dříve. Původně se přepokládalo, že k ukončení objednávek na českém trhu dojde zhruba v polovině srpna, zájem o vůz ale v posledních měsících prudce vzrostl a kvóty jsou již téměř vyčerpány. Možnost objednání osmiválcového touaregu kvůli tomu skončí už příští týden.

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

„Dlouho jsme o tom diskutovali a domníváme se, že touareg je vlajkovou lodí. Nasadit mu pod kapotu osmiválec bylo tedy opravdovou poctou. Myslím si, že od prvního dne půjde o sběratelský kousek a velice pravděpodobně také o poslední naftový osmiválec v prodeji,“ uvedl loni v březnu marketingový šéf VW Jurgen Stackmann pro Top Gear.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg je SUV vyráběné v Bratislavě. Pod kapotou má leccos společného s Porsche Cayenne a druhou generací Audi Q7. S pneumatickým podvozkem a skvělým osmiválcem TDI se Touareg může směle měřit s prémiovými SUV. V roce 2018 byla představena už třetí generace tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test VW Touareg 3.0 TSI • Test Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI • VW Touareg vs. Audi Q7

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků