VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

Výroba Volkswagenu Touareg s motorem V8 TDI skončí na přelomu září a října. Zvýšený zájem o tuto verzi ale způsobil, že k ukončení objednávek na českém trhu dojde dříve, než se původně čekalo.

Vlajkovou loď automobilky Volkswagen letos čeká řada změn. Motory 3.0 TDI a 3.0 TSI projdou v druhé polovině roku úpravou související se zpřísněním emisních norem a nabídku doplní hned dvě plug-in hybridní varianty, z nichž ta výkonnější (verze R, 340 kW) začne sjíždět z linky výrobního závodu v Bratislavě koncem prázdnin. Hlavně ale dojde k ukončení výroby verze V8 TDI, která doplnila nabídku na českém trhu teprve začátkem loňského roku.

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Přestože v testu expertů Emissions Analytics produkoval Touareg V8 TDI v reálném provozu až o 75 % méně emisí oxidů dusíku (NOx), než je požadováno normou Euro 6, musí odejít. Na pozici vrcholné verze nabídky jej vystřídá právě plug-in hybridní „erko“, které nabídne vyšší systémový výkon, ale dynamickým parametrům osmiválce (motor V8 má 310 kW) se i kvůli vyšší hmotnosti dané zástavbou trakčního akumulátoru a lepší standardní výbavou nepřiblíží.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Ukončení výroby verze V8 TDI je plánováno na přelom září a října, objednávky na jednotlivých trzích ale logicky musejí skončit o něco dříve. Původně se přepokládalo, že k ukončení objednávek na českém trhu dojde zhruba v polovině srpna, zájem o vůz ale v posledních měsících prudce vzrostl a kvóty jsou již téměř vyčerpány. Možnost objednání osmiválcového touaregu kvůli tomu skončí už příští týden.

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

„Dlouho jsme o tom diskutovali a domníváme se, že touareg je vlajkovou lodí. Nasadit mu pod kapotu osmiválec bylo tedy opravdovou poctou. Myslím si, že od prvního dne půjde o sběratelský kousek a velice pravděpodobně také o poslední naftový osmiválec v prodeji,“ uvedl loni v březnu marketingový šéf VW Jurgen Stackmann pro Top Gear.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků