Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Kankunen  |  09. 02. 2020 14:32

Bude se to dělat složité a těžké a pak se budou vydávat hmotnostní povolenky a pokuty za emise z výroby.

Odpovědět  |   | 

kdyby raději omezili rychlost a výkon, ten slabší hybrid musí stačit a kdo si koupí 8válec ten to nekupuje podle počtu válců, ale podle ceny.

Odpovědět  |   | 
Tomino  |  09. 02. 2020 17:08

Stejně je to zvláštní. Dieselgate byla nedávno a všichni už mají hybridní řešení. Přitom takové věci trvají vymyslet řadu let. Někdy mám takový pocit, že celá Dieselgate byla uměle vytvořená. Aby se mohli prodávat tyto paskvily s omezením.

Po pravdě já si te|ď defakto ani neumím koupit auto. Jak pracuje hybrid? Co to je to pehd nebo jak jsou ta písmena? To budu muset večer nabíjet nebo se jezdí normálně a jen to nějak rekuperuje? No ne, že bydlím v paneláku, tak si na zahradu nabíječku z míchačky nedodělám že. Jako ojetina to pak bude taky radost. Mám chuť nad tím mávnou rukou a žádné auto si ani nekupovat. I když peníze na něj zrovna mám.

Odpovědět  |   | 
hleniq tekuiq  |  09. 02. 2020 17:25

Ono to u tech hybridu neni zdaleka tak jednoznace a predem jasne, jako s klasickou koncepci. Jen moznosti topologie soustroji elektromotoru se spalovacim motorem je nekolik a kazda z nich ma sve vyhody a nevyhody. K tomu jeste pristupuji dalsi a dalsi faktory, jako napriklad to, zda baterie je chlazena vzduchem ci ma kapalinovy chladici okruh, nebo jak je chlazen elektromotor, nebo zda je ten spalovaci motor zkonstruovan specialne pro pouziti v hybridu...

Zkratka a dobre, tech moznosti jak zkounstruovat hybrid, je neporovnatelne vice nez u klasickych aut se spalovacim motorem. Je velice obtizne, uz jen zhodnostit potencialni vyhody a nevyhody konkretniho reseni a jeste o mnoho tezsi je navzajem porovnavat.

Odpovědět  |   | 
Tomino  |  09. 02. 2020 17:31

To jsi mi moc nepomohl. Ne, tak ať si to konstruují jak chtějí. Člověk navíc nebude kupovat hybrid takové a makové koncepce, ale auto které chce, které je akorát zprzněné tím hybridem. Jen já nevím, co si mám pod hybridem představit. Za mě hybrid znamenalo něco postiženého, jako mutant, babochlap nebo tak. Nedávno článek o Octavii RS. Tak co žene, benzín nebo elektrika? Elektrika se musí dobíjet nebo ne? Potřebuju nějaký kabel dávat někam? Jak se o to starat? Možná jsem za opicema a věřím, že některým to jasné je. Ale pro mě osobně jak napíšou, že má nějaké auto hybrid, tak dávám stopku a jdu od toho zcela pryč a je to pro mě nekoupitelné.

Odpovědět  |   | 

Já kdybych byl tebou, tak začnu, že si koupím mobil, prostě mět pevnou linku dneska nefrčí, potom elektrokolo, aku nářadí atd. Máš vůbec řidičák? Znám jednoho co nepoužíval retardér, tak já jsem mu ten vypínač zrušil....

Odpovědět  |   | 
Kranich  |  09. 02. 2020 20:48

Ale tak neshazoval bych tu někoho komu nevoní alternativní pohon.. Na rovinu.. tyhle koncepce ani podle mě nejsou ideální. Ani telefony s dotykovým displejem a tlačítky neměli budoucnost viz Nokia.. Auta jsou o pětinu těžší složitější.. a proc? Cena ze elektrinu je víceméně totožná.. pokud uz lze dobíjet což někdy ani není možné viz. AUDI auto musi být schopné rekuperaci zajistit dostatečnou energii v bateriich coz neni kolikrát reálné..

Odpovědět  |   | 
Tomino  |  09. 02. 2020 23:16

Hahaha, abych řidičák neměl déle než ty. No tak jsem hybrid nepochopil, no a co? Jo není mi to jasné, co tam budeš nabíjet nebo odkud bude brát elektriku. Ono někdy elektromotor pomáhá, někdy ne. Hlavně pořád nevím odkud má brát elektřinu. Normální elektrickou Teslu samozřejmě chápu a v SUV Tesle jsem i seděl. Ale hybrid jsem principiálně z uživatelského hlediska absolutně nepochopil. Tak se zasměj a je to, no co.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  10. 02. 2020 07:50

Tak mobil jsem si koupil uz pred x lety. Hezka hracka, pro bezny zivot sice k nicemu, clovek aby porad postaval u nabijecky, ale hezky to vypada a jeste to o me sbira data. Klasicky telefon vydrzel skoro 14 dnu, kdyz jsem ho opravdu potreboval, bylo na nej spolehnuti. No a s auty je to stejne, akorat benzinovy sestivalec uz nehodlam menit za neco na baterky. Chapu vyhodu toho, postavat u nabijecky zaroven s mobilem i s autem, ale zivot neni o postavani. To nechejme generaci Z.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  10. 02. 2020 11:11

Dieselgate vznikla proto, že se lidi začali pídit po tom, proč ty motory koncernu tak hnusně smrděj! Tím to všechno začalo, tím hnusným kyselým smradem co se valí z naftových volkswagenů, škodovek a audin a tak můžeme poděkovat "skvělému" koncernu za to zelenorudé peklo co teď předvádí bruselská neokomoušská pakáž!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 02. 2020 13:23

Dieselgate vznikla z úplně jiného důvodu, ale to zjevně zaslepený bojovník proti EU neuvidí.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 02. 2020 19:36

Nedávno jsme V8 TDI testoval. Je to samozřejmě velmi výkonný motor, nicméně porad jsem musel být v S režimu nebo v manuálu. Rozdíly byly v rámci sekund. Docela mě v tu chvíli zaujaly absolutní spotřeby při zrychlování v D režimu. Byly tam hodnoty kolem dvaceti litrů, což mě dost překvapilo. V S režimu se to dostávalo na normální hodnoty kolem 34-40 litrů. Podle mého čistě laického pohledu proste software nenastaví max výkon celého motoru, když to není vyloženě nutné. Ve sportovním režimu reaguje motor rychle.
Druhá věc byla profesionální novinařina. Mnoho profesionálů totiž tvrdí, ze Touareg V8 TDI má motor z SQ7. Jenže to úplně není pravda. V8 TDI má v Touaregu asi nejblíže už ukončené Panameře Diesel V8. Na rozdíl od SQ7 nebo SQ8 nemá elektrický kompresor.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 02. 2020 08:17

To mi stejně řekni, proč tohle dělaj. Proč to nechávaj na první sešlápnutí plynu tak strašně líný..

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 02. 2020 10:31

Asi aby prošli nějakým tím testovacím cyklem na emise. Mají to proste uměle přidušené. Takže start/stop off a S režim jako běžná součást každé jízdy.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 02. 2020 16:24

Já nechápu, proč to hlavně má každý koncernový auto jinak. Technicky by mě to vážně zajímalo. IV sup normálně řadí v zatáčkách hlava nehlava, 200kW tsi k tomu nešlo donutit. X5 40i normálně řadí v zatáčkách, Tureg ani v jedný motorizaci ne.

Odpovědět  |   | 
Stary pes  |  10. 02. 2020 17:55

Ten test som videl a mam rad Tvoje testy, sledujem vsetky.

Odpovědět  |   | 
Kranich  |  09. 02. 2020 20:35

K tématu.. ještě by mě zajímalo porovnání s nejprodávanější verzí .. tj. V6 3.0 TDI .. váha atp.. jedna známá firma z německa nakoupila nove a6 a mild pohonem.. baterky se do měsíce vybili jelikož pretrvavalo jezdeni po okrskach a městském režimu.. ted sebou tahaji cca 300..400 kg navic v podobě baterky, kabeláže, generatoru.. k ničemu.. 🤔

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  09. 02. 2020 22:14

Pokud si někdo koupí plugin hybrida a nevyužívá baterky (a zbytečně jen s sebou tahá mrtvou váhu), tak je to blbost zákazníka, že si kupuje auto, které nevyužije a ne chyba výrobce.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 02. 2020 06:20

Co je tohle za blábol? Mild hybrid nemá žádných 300 kilo baterek, ale malou baterku a zesílený startér (obvykle), který může pomáhat jako motor při akceleraci. A městským nebo příměstským provozem se naopak baterie využívají nejlépe, dobíjí se i za jízdy při dobržďování.

Odpovědět  |   | 
Kranich  |  10. 02. 2020 07:50

Viz rozdíl hmotností 3.0 TSI a 3.0 TSI PHEV +- 430 kg

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 02. 2020 07:53

Jenže PHEV není mild hybrid, ale plug-in hybrid. Motáš hrušky a brambory.

Odpovědět  |   | 
Kranich  |  10. 02. 2020 07:55

Pochopitelně, koncepčně ale váhově si rozdílní až tak nejsou.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 02. 2020 08:14

Tak ne tak úplně. Q7 je Mhev a váží 2155 Kg (TSI), bez toho systému měla nějaký desítky kg nad 2 tuny. Takže mhev systém nepřidal ani 100kg. Na rozdíl od PHEV, kde bude někde kolem 180kg baterie a pak elektromotor, kabeláž, elektrický kompresor klimatizace pravděpodobně i s tepelným čerpadlem a další.

Co mě zaráží je, že Cayenne E hybrid, kterej má stejnejch 340kW ze stejnýho systému jako Touareg (a ve výsledku i Q7 60 TFSIe) má s hmotností 2370kg o dost lepší dynamiku (5,0 na 100, max 250 a 0-200 na úrovni SQ7) než VW nebo Audi.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 02. 2020 13:24

Mild hybrid přidává asi dvacet nebo třicet kilo navíc za posílenou elektrickou soustavu... Třeba u Suzuki to zvládli s nárůstem do deseti kilo.

Odpovědět  |   | 
Ferda  |  09. 02. 2020 21:19

Já myslel, že je konec oktávky. A ono jde jen o konec osmiválcového sazometu na trávení opic

Odpovědět  |   | 
kesu  |  09. 02. 2020 21:26

Rhybrid by byl zajímavej s 2,9 TFSI a bateriemi, které by srazily spotřebu pod 50g CO2 aspoň kvůli parkování a dalším výhodám po EU. Takhle mi to přijde jako skoro zbytečná snaha. Navíc V8 TDI bude reálně ve všech jízdních režimech rychlejší a to i přes divnou a váhavou převodovku.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šé…

Thomas Schäfer nahradil v čele automobilky Škoda Auto jejího dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Kudy se bude Škodovka ubírat, jaké modely sehrají v budoucnu velkou roli a jaké dopady prozatím měla koronakrize? O tom jsme si povídali i během jízdy v novém elektromobilu Enyaq iV.

30.  11.  2020 | | 38 N/A
Auto Tip
ŠkodaRozhovory
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster