Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

27 komentářů

kesu
9. února • 21:26

Rhybrid by byl zajímavej s 2,9 TFSI a bateriemi, které by srazily spotřebu pod 50g CO2 aspoň kvůli parkování a dalším výhodám po EU. Takhle mi to přijde jako skoro zbytečná snaha. Navíc V8 TDI bude reálně ve všech jízdních režimech rychlejší a to i přes divnou a váhavou převodovku.

Ferda
9. února • 21:19

Já myslel, že je konec oktávky. A ono jde jen o konec osmiválcového sazometu na trávení opic

Kranich
9. února • 20:35

K tématu.. ještě by mě zajímalo porovnání s nejprodávanější verzí .. tj. V6 3.0 TDI .. váha atp.. jedna známá firma z německa nakoupila nove a6 a mild pohonem.. baterky se do měsíce vybili jelikož pretrvavalo jezdeni po okrskach a městském režimu.. ted sebou tahaji cca 300..400 kg navic v podobě baterky, kabeláže, generatoru.. k ničemu.. 🤔

mpolan
10. února • 6:20

Co je tohle za blábol? Mild hybrid nemá žádných 300 kilo baterek, ale malou baterku a zesílený startér (obvykle), který může pomáhat jako motor při akceleraci. A městským nebo příměstským provozem se naopak baterie využívají nejlépe, dobíjí se i za jízdy při dobržďování.

Kranich
10. února • 7:50

Viz rozdíl hmotností 3.0 TSI a 3.0 TSI PHEV +- 430 kg

mpolan
10. února • 7:53

Jenže PHEV není mild hybrid, ale plug-in hybrid. Motáš hrušky a brambory.

Kranich
10. února • 7:55

Pochopitelně, koncepčně ale váhově si rozdílní až tak nejsou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
10. února • 13:24

Mild hybrid přidává asi dvacet nebo třicet kilo navíc za posílenou elektrickou soustavu... Třeba u Suzuki to zvládli s nárůstem do deseti kilo.

kesu
10. února • 8:14

Tak ne tak úplně. Q7 je Mhev a váží 2155 Kg (TSI), bez toho systému měla nějaký desítky kg nad 2 tuny. Takže mhev systém nepřidal ani 100kg. Na rozdíl od PHEV, kde bude někde kolem 180kg baterie a pak elektromotor, kabeláž, elektrický kompresor klimatizace pravděpodobně i s tepelným čerpadlem a další.Co mě zaráží je, že Cayenne E hybrid, kterej má stejnejch 340kW ze stejnýho systému jako Touareg (a ve výsledku i Q7 60 TFSIe) má s hmotností 2370kg o dost lepší dynamiku (5,0 na 100, max 250 a 0-200 na úrovni SQ7) než VW nebo Audi.

Pavel F.
9. února • 22:14

Pokud si někdo koupí plugin hybrida a nevyužívá baterky (a zbytečně jen s sebou tahá mrtvou váhu), tak je to blbost zákazníka, že si kupuje auto, které nevyužije a ne chyba výrobce.

stealth01
9. února • 19:36

Nedávno jsme V8 TDI testoval. Je to samozřejmě velmi výkonný motor, nicméně porad jsem musel být v S režimu nebo v manuálu. Rozdíly byly v rámci sekund. Docela mě v tu chvíli zaujaly absolutní spotřeby při zrychlování v D režimu. Byly tam hodnoty kolem dvaceti litrů, což mě dost překvapilo. V S režimu se to dostávalo na normální hodnoty kolem 34-40 litrů. Podle mého čistě laického pohledu proste software nenastaví max výkon celého motoru, když to není vyloženě nutné. Ve sportovním režimu reaguje motor rychle.
Druhá věc byla profesionální novinařina. Mnoho profesionálů totiž tvrdí, ze Touareg V8 TDI má motor z SQ7. Jenže to úplně není pravda. V8 TDI má v Touaregu asi nejblíže už ukončené Panameře Diesel V8. Na rozdíl od SQ7 nebo SQ8 nemá elektrický kompresor.

Stary pes
10. února • 17:55

Ten test som videl a mam rad Tvoje testy, sledujem vsetky.

kesu
10. února • 8:17

To mi stejně řekni, proč tohle dělaj. Proč to nechávaj na první sešlápnutí plynu tak strašně líný..

stealth01
10. února • 10:31

Asi aby prošli nějakým tím testovacím cyklem na emise. Mají to proste uměle přidušené. Takže start/stop off a S režim jako běžná součást každé jízdy.

kesu
10. února • 16:24

Já nechápu, proč to hlavně má každý koncernový auto jinak. Technicky by mě to vážně zajímalo. IV sup normálně řadí v zatáčkách hlava nehlava, 200kW tsi k tomu nešlo donutit. X5 40i normálně řadí v zatáčkách, Tureg ani v jedný motorizaci ne.

Tomino
9. února • 17:08

Stejně je to zvláštní. Dieselgate byla nedávno a všichni už mají hybridní řešení. Přitom takové věci trvají vymyslet řadu let. Někdy mám takový pocit, že celá Dieselgate byla uměle vytvořená. Aby se mohli prodávat tyto paskvily s omezením. Po pravdě já si te|ď defakto ani neumím koupit auto. Jak pracuje hybrid? Co to je to pehd nebo jak jsou ta písmena? To budu muset večer nabíjet nebo se jezdí normálně a jen to nějak rekuperuje? No ne, že bydlím v paneláku, tak si na zahradu nabíječku z míchačky nedodělám že. Jako ojetina to pak bude taky radost. Mám chuť nad tím mávnou rukou a žádné auto si ani nekupovat. I když peníze na něj zrovna mám.

Roman
10. února • 11:11

Dieselgate vznikla proto, že se lidi začali pídit po tom, proč ty motory koncernu tak hnusně smrděj! Tím to všechno začalo, tím hnusným kyselým smradem co se valí z naftových volkswagenů, škodovek a audin a tak můžeme poděkovat "skvělému" koncernu za to zelenorudé peklo co teď předvádí bruselská neokomoušská pakáž!

mpolan
10. února • 13:23

Dieselgate vznikla z úplně jiného důvodu, ale to zjevně zaslepený bojovník proti EU neuvidí.

hleniq tekuiq
9. února • 17:25

Ono to u tech hybridu neni zdaleka tak jednoznace a predem jasne, jako s klasickou koncepci. Jen moznosti topologie soustroji elektromotoru se spalovacim motorem je nekolik a kazda z nich ma sve vyhody a nevyhody. K tomu jeste pristupuji dalsi a dalsi faktory, jako napriklad to, zda baterie je chlazena vzduchem ci ma kapalinovy chladici okruh, nebo jak je chlazen elektromotor, nebo zda je ten spalovaci motor zkonstruovan specialne pro pouziti v hybridu...Zkratka a dobre, tech moznosti jak zkounstruovat hybrid, je neporovnatelne vice nez u klasickych aut se spalovacim motorem. Je velice obtizne, uz jen zhodnostit potencialni vyhody a nevyhody konkretniho reseni a jeste o mnoho tezsi je navzajem porovnavat.

Tomino
9. února • 17:31

To jsi mi moc nepomohl. Ne, tak ať si to konstruují jak chtějí. Člověk navíc nebude kupovat hybrid takové a makové koncepce, ale auto které chce, které je akorát zprzněné tím hybridem. Jen já nevím, co si mám pod hybridem představit. Za mě hybrid znamenalo něco postiženého, jako mutant, babochlap nebo tak. Nedávno článek o Octavii RS. Tak co žene, benzín nebo elektrika? Elektrika se musí dobíjet nebo ne? Potřebuju nějaký kabel dávat někam? Jak se o to starat? Možná jsem za opicema a věřím, že některým to jasné je. Ale pro mě osobně jak napíšou, že má nějaké auto hybrid, tak dávám stopku a jdu od toho zcela pryč a je to pro mě nekoupitelné. :-/

petr r. (petrumr)
9. února • 18:50

Já kdybych byl tebou, tak začnu, že si koupím mobil, prostě mět pevnou linku dneska nefrčí, potom elektrokolo, aku nářadí atd. Máš vůbec řidičák? Znám jednoho co nepoužíval retardér, tak já jsem mu ten vypínač zrušil....

Tom
10. února • 7:50

Tak mobil jsem si koupil uz pred x lety. Hezka hracka, pro bezny zivot sice k nicemu, clovek aby porad postaval u nabijecky, ale hezky to vypada a jeste to o me sbira data. Klasicky telefon vydrzel skoro 14 dnu, kdyz jsem ho opravdu potreboval, bylo na nej spolehnuti. No a s auty je to stejne, akorat benzinovy sestivalec uz nehodlam menit za neco na baterky. Chapu vyhodu toho, postavat u nabijecky zaroven s mobilem i s autem, ale zivot neni o postavani. To nechejme generaci Z.

Tomino
9. února • 23:16

Hahaha, abych řidičák neměl déle než ty. No tak jsem hybrid nepochopil, no a co? Jo není mi to jasné, co tam budeš nabíjet nebo odkud bude brát elektriku. Ono někdy elektromotor pomáhá, někdy ne. Hlavně pořád nevím odkud má brát elektřinu. Normální elektrickou Teslu samozřejmě chápu a v SUV Tesle jsem i seděl. Ale hybrid jsem principiálně z uživatelského hlediska absolutně nepochopil. Tak se zasměj a je to, no co.

Kranich
9. února • 20:48

Ale tak neshazoval bych tu někoho komu nevoní alternativní pohon.. Na rovinu.. tyhle koncepce ani podle mě nejsou ideální. Ani telefony s dotykovým displejem a tlačítky neměli budoucnost viz Nokia.. Auta jsou o pětinu těžší složitější.. a proc? Cena ze elektrinu je víceméně totožná.. pokud uz lze dobíjet což někdy ani není možné viz. AUDI auto musi být schopné rekuperaci zajistit dostatečnou energii v bateriich coz neni kolikrát reálné..

petr r. (petrumr)
9. února • 17:02

kdyby raději omezili rychlost a výkon, ten slabší hybrid musí stačit a kdo si koupí 8válec ten to nekupuje podle počtu válců, ale podle ceny.

Kankunen
9. února • 14:32

Bude se to dělat složité a těžké a pak se budou vydávat hmotnostní povolenky a pokuty za emise z výroby.

Doporučujeme

Články odjinud