Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Náš trh letos zaplaví řada elektrifikovaných vozů. Neobejde se to ale bez obětí...

Mnohým z vás muselo být jasné, že s příchodem přísnějších emisních limitů nebude svět automobilů takový, jakým býval dříve. Nabídky motorů řídnou, bez elektrifikace se neobejdou ani některé městské vozy, které téměř nic „nežerou“, a v historii milionkrát ověřený fakt, že velkoobjemové agregáty mohou mít v reálu menší spotřebu než přefoukané čtyřválce, přestává kvůli tabulkám z Bruselu platit.

V koncernu VW se už nové pořádky projevují. Nové generace Volkswagenu Golf, Seatu Leon a Škody Octavia mají v nabídce plug-in hybridní motory a z agregátů 1.0 TSI a 1.5 TSI jsou v kombinaci s převodovkou DSG mild-hybridy. U velkých modelů elektrifikuje i Audi a stranou nezůstane ani Volkswagen Touareg. U toho to bude obzvláště bolet…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Vlajkovou loď Volkswagenu pořídíte se dvěma verzemi šestiválce 3.0 TDI (170 a 210 kW), šestiválcem TSI o výkonu 250 kW a od loňska také s osmiválcem 4.0 TDI o výkonu 310 kW. Šestiválce mohou být celkem v klidu. V průběhu srpna a září dorazí po „emisní“ úpravě, výkony však zůstanou zachovány. V listopadu nabídku doplní plug-in hybridní třílitr TSI o výkonu 280 kW, ekvivalent dříve představeného Audi Q7 55 TFSI e (280 kW, 600 N.m, spotřeba do 3 l/100 km), nezůstane ale osamoce.

TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Rychlým průletem jsme se dostali až na konec roku, zásadní novinka Touaregu se však objeví už v létě. V 34. kalendářním týdnu sjede z linky dříve ohlášená verze R, na rozdíl od Audi RS Q8 však nebude mít mild-hybridní osmiválec 4.0 TFSI, ale plug-in hybridní šestiválec 3.0 TSI. Výkon 340 kW bude dokonce vyšší než u osmiválce 4.0 TDI (310 kW) a Audi Q7 60 TFSI e (335 kW). A tady nastává ten problém.

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

Naftový osmiválec, který Touareg dostal s odstupem od oficiálního uvedení na trh, totiž na konci září nadobro skončí. V Česku si jej pořídilo 7 % zájemců o model jako takový, což sice není moc, ale pořád je to o 4 % více než v případě šestiválce 3.0 TSI, který v nabídce nadále zůstane. Novým vrcholem nabídky tak podle očekávání bude papírově úsporné erko, jaká však bude jeho efektivita v praxi, zatím nikdo neví.

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Parametry motorů 3.0 TSI budou u obou hybridů stejné - 250 kW a 450 N.m. Dokonce je bude doplňovat i stejný elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 370 N.m, jenže zatímco e-Hybrid poskytne systémových 280 kW a 600 N.m, erko bude mít 340 kW a 700 N.m. Oba vozy mají baterii o kapacitě 17,9 kWh, váží 2435 kg (provozní hmotnost) a na jedno nabití ujedou až 48 km bez kapky benzinu. Má-li však být erko adekvátní náhradou za osmiválec, mělo by dosahovat stejných či lepších dynamických parametrů. A to se neděje...

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

K dispozici máme oficiální technická data a jako první v Česku je uveřejňujeme. Touareg R zrychlí z nuly na stovku za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h, zatímco V8 sprint zvládá za 4,9 s a umí až 250 km/h. Běžný plug-in hybrid, který bude nabízen vedle čistě benzinové verze 3.0 TSI, je na stovce za 6,5 s, tedy o 0,6 s pomaleji než ryzí šestiválec. Přehlednější srovnání najdete v tabulce níže a doporučujeme mrknout i na hmotnosti. Údaje jsou předběžné, české zastoupení Volkswagenu nám je ale potvrdilo.

VW Touareg: Srovnání motorů 3.0 TSI a 4.0 TDI s novými PHEV agregáty
Motor 3.0 TSI 3.0 TSI
PHEV
4.0 TDI R Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 2995 2995 3956 2995
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4 6/4
Největší výkon motoru [kW] 250/5000 250/5000 310/3500 250/5000
Točivý moment motoru [N.m] 450/1340 450/1340 900/1250 450/1340
Největší výkon el. motoru [kW] - 100 - 100
Točivý moment el. motoru [N.m] - 370 - 370
Komb. výkon/toč. moment [kW/N.m] - 280/600 - 340/700
Akumulátor [typ/kWh] - Li-Ion/17,9 - Li-Ion/17,9
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 6,5 4,9 5,6
Max. rychlost [km/h] 250 225 250 240
Max. rychlost – EV mód [km/h] - 135 - 135
Dojezd na elektřinu WLTP [km] - 42-48 - 42-48
Spotřeba [l/100 km] 9,0 2,3-2,4 7,4 2,3-2,4
Provozní  hmotnost [kg] 2005 2435 2305 2435
Doba nabíjení doma/7,2kWh [h] - 8/2,5 - 8/2,5

Nyní už dávají smysl slova Jurgena Stackmanna, člena představenstva Volkswagenu zodpovědného za marketing a prodej. Loni v Ženevě britskému Top Gearu prozradil, že Touareg V8 bude sběratelský kus a že pravděpodobně půjde o poslední osmiválec v nabídce. Na českém trhu jej bude možné objednávat zhruba do poloviny srpna, konec výroby je plánován na 40. kalendářní týden letošního roku.

Zjišťovali jsme, zda se ukončení prodeje motoru 4.0 TDI nechystá také u Audi. Skončily by tím totiž modely SQ7 a SQ8 v evropské specifikaci a kdo ví, zda by se k nám dostala ta americká s osmiválcem 4.0 TFSI. Můžete být klidní. Změny u SQ7 TDI a SQ8 TDI se aktuálně neplánují.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg je SUV vyráběné v Bratislavě. Pod kapotou má leccos společného s Porsche Cayenne a druhou generací Audi Q7. S pneumatickým podvozkem a skvělým osmiválcem TDI se Touareg může směle měřit s prémiovými SUV. V roce 2018 byla představena už třetí generace tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test VW Touareg 3.0 TSI • Test Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI • VW Touareg vs. Audi Q7

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků