VW Touareg R potvrzen. Jako první R v historii dostane plug-in hybridní motor

Dřívější informace se potvrzují a mezi výkonné R modely Volkswagenu zapadne další SUV. Přesněji to vůbec největší v nabídce značky.

O rozšíření výkonných modelů R u Volkswagenu se mluvilo již delší dobu, přičemž vedení značky netajilo, že „erka“ chystá nabídnout kromě dosavadního Golfu především také u svých crossoverů a SUV. Ostatně tento směr potvrzuje již uvedený T-Roc R a při testech spatřený Tiguan R. A nyní máme oficiálně potvrzeno, že se dočkáme rovněž Touaregu R.

Příchod výkonné R varianty největšího SUV Volkswagenu v Evropě potvrdil britskému Autocaru sám šéf prodejů a marketingu značky Jürgen Stackmann. Představení novinky je plánováno na příští rok, prodeje by začaly v roce 2021.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Ještě zajímavější zprávou nicméně je, že výkonný Touareg bude podle Stackmanna „prvním R modelem s plug-in hybridním ústrojím“. Touareg R pak bude fungovat jako výchozí bod pro elektrifikaci mezi modely R. Na čistě elektrické Volkswageny R ale prý máme ještě pár let čas.

Zatím pouze zůstává otázkou, jaké přesně motorizace se pod kapotou Touaregu R dočkáme. Sázka na plug-in hybridní ústrojí, které je už nyní nabízeno v Číně (a mělo by se dostat i do Evropy) a kombinuje elektromotor s dvoulitrovým čtyřválcem pro systémový výkon 270 kW (368 koní), je možnou cestou.

Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Stejně tak by se mohl VW rozhodnout elektrifikovat svou zatím nejvýkonnější benzinovou motorizaci současného Touaregu, tedy šestiválec 3.0 TSI o síle 250 kW (340 koní), pro dosažení výkonu přes 400 koní… Tímto by Touareg nejspíš v nabídce nahradil i vrchol v podobě osmiválce V8 4.0 TDI, kterému již ostatně klepe kosa na dveře a zájem o obří nafťák klesá.

Nová generace Volkswagenu Golf R by přitom měla jít „konvenční cestou“ a pod kapotou nabídnout dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu kolem 235 kW (320 koní). Očekává se nicméně i verze R Plus, která by proti Mercedesu-AMG A45 vytáhla ústrojí doplněné o mild-hybridní techniku k dosažení výkonu až 294 kW (400 koní).

V galerii Volkswagen Touareg R-Line „One Milion“.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 69 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků