VW Touareg R potvrzen. Jako první R v historii dostane plug-in hybridní motor

Dřívější informace se potvrzují a mezi výkonné R modely Volkswagenu zapadne další SUV. Přesněji to vůbec největší v nabídce značky.

O rozšíření výkonných modelů R u Volkswagenu se mluvilo již delší dobu, přičemž vedení značky netajilo, že „erka“ chystá nabídnout kromě dosavadního Golfu především také u svých crossoverů a SUV. Ostatně tento směr potvrzuje již uvedený T-Roc R a při testech spatřený Tiguan R. A nyní máme oficiálně potvrzeno, že se dočkáme rovněž Touaregu R.

Příchod výkonné R varianty největšího SUV Volkswagenu v Evropě potvrdil britskému Autocaru sám šéf prodejů a marketingu značky Jürgen Stackmann. Představení novinky je plánováno na příští rok, prodeje by začaly v roce 2021.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Ještě zajímavější zprávou nicméně je, že výkonný Touareg bude podle Stackmanna „prvním R modelem s plug-in hybridním ústrojím“. Touareg R pak bude fungovat jako výchozí bod pro elektrifikaci mezi modely R. Na čistě elektrické Volkswageny R ale prý máme ještě pár let čas.

Zatím pouze zůstává otázkou, jaké přesně motorizace se pod kapotou Touaregu R dočkáme. Sázka na plug-in hybridní ústrojí, které je už nyní nabízeno v Číně (a mělo by se dostat i do Evropy) a kombinuje elektromotor s dvoulitrovým čtyřválcem pro systémový výkon 270 kW (368 koní), je možnou cestou.

Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Stejně tak by se mohl VW rozhodnout elektrifikovat svou zatím nejvýkonnější benzinovou motorizaci současného Touaregu, tedy šestiválec 3.0 TSI o síle 250 kW (340 koní), pro dosažení výkonu přes 400 koní… Tímto by Touareg nejspíš v nabídce nahradil i vrchol v podobě osmiválce V8 4.0 TDI, kterému již ostatně klepe kosa na dveře a zájem o obří nafťák klesá.

Nová generace Volkswagenu Golf R by přitom měla jít „konvenční cestou“ a pod kapotou nabídnout dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu kolem 235 kW (320 koní). Očekává se nicméně i verze R Plus, která by proti Mercedesu-AMG A45 vytáhla ústrojí doplněné o mild-hybridní techniku k dosažení výkonu až 294 kW (400 koní).

V galerii Volkswagen Touareg R-Line „One Milion“.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků