VW Touareg: „placka“ od JE Designu znovu ve hře

Německá ladičská společnost JE Design se po roce opět vrací k tématu Touareg. A výkon posunula až na 440 koní.

Pánové z JE Designu dělí svoji pozornost rovnoměrně mezi všechny základní značky koncernu Volkswagen Group. Z poslední doby stojí za zmínku například Seat Leon FR posílený na 270 koní, dále pak třeba Audi Q7 s rozsáhlým bodykitem nebo Volkswagen Golf GTI blížící se svými parametry sériovému provedení Golf R. Již loni v září pak JE Design představil vylepšenou a posílenou verzi tehdy nového SUV VW Touareg druhé generace, nyní se k tomuto tématu vrací a nejvyšší výkony motoru 3,0 TFSI posiluje o dalších 30 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Leingartenu připravili pro Touareg rozsáhlou optickou sadu obsahující hlavně přední spoiler, rozšířené lemy blatníků, spodní část nárazníku zadního a střešní spoiler, jejíž cena byla stanovena v přepočtu na nemalých 132 000 Kč. Nové koncovky výfuků jsou k mání v několika stylech za ceny od 14 600 Kč. Celek pak doplňují nové dvaadvacetipalcové lité ráfky. Jak je u JE Designu zvykem, změny najdeme také pod kapotou, ale žádný „chrocht“ nečekejte, neboť opět vsadili na zážehový šestiválec 3,0 TFSI. Ten ve své sériové verzi dosahuje výkonu 379 koní (279 kW) a točivého momentu 580 Nm, nicméně po kúře JE Designu dává plných 440 koní (324 kW) a točivý moment 630 Nm. Díky tomu klesla doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h z výchozích 6,5 na 5,9 s a naopak narostla nejvyšší rychlost z 240 až na 255 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato modifikace vás přijde na 98 000 Kč a dostanete roční záruku na motor, přeplňování, převodovku a zbytek pohonného ústrojí, za dalších 4 900 Kč je tato záruka dvouletá. JE Design nabízí také úpravu řídicí jednotky pneumatického pérování, která za 35 000 Kč sníží cestovní světlou výšku o 35 mm. Kompletní přestavba VW Touaregu s motorem 3,0 TFSI včetně nového lakování a registrace TÜV pak stojí 518 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 


 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků