VW Touareg od JE Designu: pokus o zázrak?

Někteří majitelé nemotorných SUV občas zatouží vtisknout svým mastodontům punc sportovního vzezření. Tady je inspirace.

Německá ladičská společnost JE Design patří k těm firmám věnujícím se především modifikacím automobilů koncernu VW Group. V poslední době se ale její pracovníci zřejmě zahleděli do SUV Volkswagen Touareg, přičemž jednu z mnoha jeho modifikací představili letos v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní ale pánové z JE Designu přicházejí s další sadou úprav zahrnujících modifikace podvozku, karoserie, interiéru i pohonných jednotek. Tato sada je určena pro vozy VW Touareg v provedení R-Line a zvenčí se vyznačuje použitím prostě působící masky chladiče bez znaku VW, přepracovanými nárazníky, rozšířenými podběhy kol s otvory na zadních stranách či difuzoru, který ale dále snižuje světlou výšku.

Tentokrát se zaměřili na modifikaci vznětových motorů, přičemž si opět vystačili prakticky jen s novým programem řídicí jednotky. Šestiválec 3,0 TDI byl posílen z výchozích 240 koní (177 kW) na 285 koní (210 kW). Výraznější je ale posílení osmiválce 4,2 TDI, který v továrním nastavení dává 340 koní (250 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U JD Designu z něj dostali plných 410 koní (302 kW) a 930 Nm, což údajně zkrátí dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na 100 km/h z 5,8 s na 5,4 s a zvýší nejvyšší rychlost z 242 km/h na 269 km/h. JD Design dodává také vlastní dvaadvacetipalcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 295/30 R22, rozchod kol byl pomocí podložek rozšířen o 30 mm vpředu a o 40 mm vzadu, což v kombinaci se sadou aerodynamických doplňků a omezením světlé výšky o 35 mm budí dojem celkově nižšího vozu. 

Interiér může být na přání zákazníka čalouněn Alcantarou, kterou najdeme nejen na palubní desce a dveřních obkladech, ale také na stropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků