VW Touareg od JE Designu: pokus o zázrak?

Někteří majitelé nemotorných SUV občas zatouží vtisknout svým mastodontům punc sportovního vzezření. Tady je inspirace.

Německá ladičská společnost JE Design patří k těm firmám věnujícím se především modifikacím automobilů koncernu VW Group. V poslední době se ale její pracovníci zřejmě zahleděli do SUV Volkswagen Touareg, přičemž jednu z mnoha jeho modifikací představili letos v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní ale pánové z JE Designu přicházejí s další sadou úprav zahrnujících modifikace podvozku, karoserie, interiéru i pohonných jednotek. Tato sada je určena pro vozy VW Touareg v provedení R-Line a zvenčí se vyznačuje použitím prostě působící masky chladiče bez znaku VW, přepracovanými nárazníky, rozšířenými podběhy kol s otvory na zadních stranách či difuzoru, který ale dále snižuje světlou výšku.

Tentokrát se zaměřili na modifikaci vznětových motorů, přičemž si opět vystačili prakticky jen s novým programem řídicí jednotky. Šestiválec 3,0 TDI byl posílen z výchozích 240 koní (177 kW) na 285 koní (210 kW). Výraznější je ale posílení osmiválce 4,2 TDI, který v továrním nastavení dává 340 koní (250 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U JD Designu z něj dostali plných 410 koní (302 kW) a 930 Nm, což údajně zkrátí dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na 100 km/h z 5,8 s na 5,4 s a zvýší nejvyšší rychlost z 242 km/h na 269 km/h. JD Design dodává také vlastní dvaadvacetipalcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 295/30 R22, rozchod kol byl pomocí podložek rozšířen o 30 mm vpředu a o 40 mm vzadu, což v kombinaci se sadou aerodynamických doplňků a omezením světlé výšky o 35 mm budí dojem celkově nižšího vozu. 

Interiér může být na přání zákazníka čalouněn Alcantarou, kterou najdeme nejen na palubní desce a dveřních obkladech, ale také na stropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků