VW Touareg od JE Designu: pokus o zázrak?

Někteří majitelé nemotorných SUV občas zatouží vtisknout svým mastodontům punc sportovního vzezření. Tady je inspirace.

Německá ladičská společnost JE Design patří k těm firmám věnujícím se především modifikacím automobilů koncernu VW Group. V poslední době se ale její pracovníci zřejmě zahleděli do SUV Volkswagen Touareg, přičemž jednu z mnoha jeho modifikací představili letos v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní ale pánové z JE Designu přicházejí s další sadou úprav zahrnujících modifikace podvozku, karoserie, interiéru i pohonných jednotek. Tato sada je určena pro vozy VW Touareg v provedení R-Line a zvenčí se vyznačuje použitím prostě působící masky chladiče bez znaku VW, přepracovanými nárazníky, rozšířenými podběhy kol s otvory na zadních stranách či difuzoru, který ale dále snižuje světlou výšku.

Tentokrát se zaměřili na modifikaci vznětových motorů, přičemž si opět vystačili prakticky jen s novým programem řídicí jednotky. Šestiválec 3,0 TDI byl posílen z výchozích 240 koní (177 kW) na 285 koní (210 kW). Výraznější je ale posílení osmiválce 4,2 TDI, který v továrním nastavení dává 340 koní (250 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U JD Designu z něj dostali plných 410 koní (302 kW) a 930 Nm, což údajně zkrátí dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na 100 km/h z 5,8 s na 5,4 s a zvýší nejvyšší rychlost z 242 km/h na 269 km/h. JD Design dodává také vlastní dvaadvacetipalcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 295/30 R22, rozchod kol byl pomocí podložek rozšířen o 30 mm vpředu a o 40 mm vzadu, což v kombinaci se sadou aerodynamických doplňků a omezením světlé výšky o 35 mm budí dojem celkově nižšího vozu. 

Interiér může být na přání zákazníka čalouněn Alcantarou, kterou najdeme nejen na palubní desce a dveřních obkladech, ale také na stropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků